    From: Rafal Jankowski <j...@o...wsisiz.edu.pl>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: narzędzia do weryfikacji poprawności bazy WHOIS
    Date: Thu, 17 Dec 2015 00:35:40 +0100

    Taki ruch tutaj ostatnio, że czuję się nieco onieśmielony mając na
    względzie, że mój post poprzewraca do góry nogami roczne statystyki tej
    grupy.

    Chciałem się zapytać czy ktoś może jest świadomy istnienia tooli które
    wspomagałyby weryfikację poprawności tego co jest w bazach RIPE, ARINA i
    ewentualnie innych RIRów z punktu widzenia organizacji, która ma jakieś
    domeny, ASy i chciałaby zweryfikować kompletność oraz poprawność tych
    informacji. Wyobrażam sobie, że część rzeczy możnaby wyłapać automatycznie
    np.:
    -w ramach danego ASa rozgłaszane są prefixy dla których nie zarejestrowano
    rout
    -prefixy nie mają kompletnych informacji np. maila na abuse
    -niektóre prefixy mogą być przypisane do różnych ASów jednocześnie
    itp.
    W sumie to sam nie jestem pewien co uznać za poprawne a co nie.
    Fajnie by było jakby taki toolik produkował jakieś efektowne graficzne
    raporty np. coś w ten deseń:
    https://academy.ripe.net/theme/ripe2015/ext/M1Ripedb
    -objects/files/dbref.pdf