  • 1. Data: 2012-03-07 00:39:28
    Temat: natchnione nagraniem "busik 0-120" - jest dobrze , czy nie?
    Od: BartekK <s...@d...org>

    Mam problem bo "dupohamownia" mi uparcie podpowiada "to nie chce
    jechać". Ale rozum podpowiada że po pewnym czasie z dowolnym pojazdem -
    dupohamownia będzie mówiła to samo choćby i 1000KM był. Więc tak na
    prosto - natchniony filmem "Mercedes busik przyśpieszenie 0-120+"
    wrzucam zapytanie:
    http://www.youtube.com/watch?v=GS_xyjv5WyE (akurat takie nagranie miałem
    gdzieś z ręki zrobione).
    Tak z filmu policzone - 2s 50km/h, 6s 120km/h (ze zmianą biegu jeszcze,
    skrzynia manual), czyli 50>120 w 4s. To jest dobrze, czy nie?
    Bardziej martwi i trochę wkurza to, że po zmianie biegu (choć tu drogi
    zabrakło) prędkość rośnie szybciej na 3cim biegu, niż na 2gim. Tak jakby
    szybkość wkręcania się na obroty była ograniczona nie oporami i
    bezwładnością pojazdu, a raczej topornością silnika. A na 3cim biegu
    przy niższych obrotach - duży moment i przyspieszenie lepsze niż na 2gim
    biegu ?

    BartekK