  • 1. Data: 2012-09-19 12:22:28
    Temat: nawigacja z TMC w Polsce - czy warto inwestowac
    Od: a...@p...pl

    Czesc,

    minely juz ze 2 lata (2010) jak uruchomiono TMC dla nawigacji GPS.
    Mozecie cos na ten temat napisac: jak to dziala (subiektywne wrazenia
    a nie technika nadawania), czy dane sa aktualne, na jakich obszarach
    Polski jest ich wiecej (komunikatow)?

    Co lepiej miec starsza nawigacje i dodatkowy odbiornik z antenka czy
    lepiej miec nowsza z wbudowana. Ile kosztuje te dodatki odbiorniki,
    zalaczenie opcji TMC itp.

    Oraz jakie nawigacje (urzadzenia) warto kupic? Czy kupienie nawigacji
    np. w Niemczech z TMC na Europe, bedzie TMC dzialac w Polsce (moze my
    jestesmy trakowani jak Afryka)?

    --
    ThinkXtra

  • 2. Data: 2012-09-19 19:46:37
    Temat: Re: nawigacja z TMC w Polsce - czy warto inwestowac
    Od: kapec <k...@o...pl>

    TMC dziala w polsce? Jeszcze sie z tym nie spotkalem.
    TMC idzie po sygnale radiowym, zeby dzialalo potrzebny jest staly
    doplyw informacji i centrum ich obrobki, co jak wiadomo w naszym kraju
    udac sie nie moze.
    Uzywam tomtoma 750 traffic z tmc od paru lat, oczywiscie korzystam za
    granica. Czasem wali w kulki, czasem pokazuje dobrze. Tak czy inaczej
    zawsze biore poprawke na informacje i dopytuje sie na cb.

  • 3. Data: 2012-09-20 12:06:33
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 19 Sep 2012 12:22:28 +0200, w
    <2...@4...com>, a...@p...pl napisał(-a):

> [...]
    > Mozecie cos na ten temat napisac: jak to dziala (subiektywne wrazenia
    > a nie technika nadawania), czy dane sa aktualne, na jakich obszarach

    Z opinii innych: działa słabo.
    Jeżeli chcesz mieć informacje o korkach i blokadach, to lepiej używać
    NaviExperta lub Automapę z LiveDrive.

  • 4. Data: 2012-09-20 19:02:42
    Od: "Slavekk" <s...@g...pl>

    Uzytkownik "kapec" napisal w wiadomosci grup
    0g2000vby.googlegroups.com...

    > TMC dziala w polsce? Jeszcze sie z tym nie spotkalem.

    Dziala

    > TMC idzie po sygnale radiowym, zeby dzialalo potrzebny jest staly
    > doplyw informacji i centrum ich obrobki, co jak wiadomo w naszym kraju
    > udac sie nie moze.

    a jednak...

    > Uzywam tomtoma 750 traffic z tmc od paru lat, oczywiscie korzystam za
    > granica. Czasem wali w kulki, czasem pokazuje dobrze. Tak czy inaczej
    > zawsze biore poprawke na informacje i dopytuje sie na cb.

    W TT nie dziala.
    Nie zaplacili (w Polsce)

    -- Slawek

  • 5. Data: 2012-09-20 19:04:09
    Od: "Slavekk" <s...@g...pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    com...

    Wed, 19 Sep 2012 12:22:28 +0200, w
    <2...@4...com>, a...@p...pl napisał(-a):

    > Z opinii innych: działa słabo.

    Jak to TMC...
    Za granicą też słabo

    > Jeżeli chcesz mieć informacje o korkach i blokadach, to lepiej używać
    > NaviExperta lub Automapę z LiveDrive.

    Albo jeszcze lepiej TomToma Live z HD Traffic

    -- Sławek

  • 6. Data: 2012-09-21 08:28:03
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2012-09-20 19:04, *Slavekk* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    odpisać:
    > Albo jeszcze lepiej TomToma Live z HD Traffic

    Potwierdzam - jestem zadowolony na 4+ z GO 825 Live
    Na 4+ bo czasem zaniża czasy opóźnienia.

    Pozdrawiam - Mirek
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 7. Data: 2012-09-21 09:04:49
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 20 Sep 2012 19:04:09 +0200, w
    <505b4ce7$0$26691$65785112@news.neostrada.pl>, "Slavekk" <s...@g...pl>
    napisał(-a):

    > Albo jeszcze lepiej TomToma Live z HD Traffic

    Lepiej, ale dla TomToma -- dla użytkownika te upośledzone informacje z HD
    Traffic nie są zbyt wiele warte.

  • 8. Data: 2012-09-21 09:39:35
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 21 Sep 2012 08:28:03 +0200, w <k3h1ma$hm9$1@mx1.internetia.pl>, Mirek Ptak
    <n...@n...pl> napisał(-a):

> [...]
    > odpisać:
    >
    > Potwierdzam - jestem zadowolony na 4+ z GO 825 Live
    > Na 4+ bo czasem zaniża czasy opóźnienia.

    Aby nie być gołosłownym wszedłem na forum pda i sprawdziłem czy przypadkiem
    ostatnio im się nie poprawiło:
    ---
    ja od roku jezdze z hd traffic i korki sa oznaczane wtedy, kiedy ich nie ma, a
    jak juz jest korek na drodze to na urzadzeniu nie.

    bardzo sporadycznie rzeczywistosc ze wskazaniami urzadzenia sie pokrywa.
    ---
    Dzisiaj zrobilem trase Warszawa - Debki z TT, caly soft najaktualniejszy, live
    aktywne (ostatni dzien :D ).
    Wnioski? Generalnie jest dramat - przynajmniej na tej trasie...
    Od Plonska do Torunia de facto non stop sygnalizowal korki i remonty w obie
    strony. Zadnch utrudnien z wyjatkiem korka pod Toruniem, ktory notabene byl
    oznaczony jako 5-cio minutowy i bez trasy alternatywnej nie bylo, ruch szedl
    plynnie w obie strony (utrudnienia byly oznaczone w obie strony).

    Remont tej trasy zakonczyl sie juz daaaawno temu, droga jest przejezdna a live
    zamet wprowadza niepotrzebnie :/

    Ja na ta chwile nie przedluze abonamentu... Moze za rok sie skusze i sprawdze
    jaki jest progres, ale dzisiejsza podroz mnie mocno zniechecila do live'a.
    ---
    Przejechałem w lipcu i sierpniu po Europie ponad 5000 km (TT 1000 Live)
    niestety muszę stwierdzić, że HD Traffic nie pomógł mi ani razu, a nawet
    zaszkodził (zawiesił urządzenie 3 razy) - hard reset nic nie pomógł, kontakt z
    TT BOK zresztą też (pan kazał podłączyc urządzenie do internetu i przywrócić
    ustawienia fabryczne - nie bedę tego komentował). W większych miastach niestety
    wprowadzał mnie w błąd, kierując na zakorkowane ulice. Jestem pewny, że nie
    będę już przedłużał HD traffic. Co do fotoradarów również jestem sceptycznie
    nastawiony. O aktualności map w Polsce (szczególnie na Śląsku) przez grzeczność
    nię będę wspominał.
    ---
    Jechałem dzisiaj w Gdańsku z włączoną nawigacją od strony Zaspy do Wrzeszcza.
    Tomtom nie sygnalizował opóźnień przez tą drogę. Praktycznie codziennie przy
    dojeździe do Alei Grunwaldzkiej jest korek. Raz dosłownie na moment w trakcie
    postoju w korku Tomtom pokazał jednominutowe opóźnienie, które po chwili
    zniknęło. Prawie 15 minutowy korek nie był sygnalizowany.
    ---

    PS. 50 euro/rok za takie coś to chyba przesada :D.

  • 9. Data: 2012-09-21 10:55:44
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2012-09-21 09:39, *r...@k...pl* napisał, a mnie coś podkusiło,
    żeby odpisać:

> [...]
    > jak juz jest korek na drodze to na urzadzeniu nie.
    >
    > bardzo sporadycznie rzeczywistosc ze wskazaniami urzadzenia sie pokrywa.
    [...]

    Zawsze się znajdzie taki moment, że nawigacja pokaże jakiś korek, mimo,
    że go nie ma (np. w okolicach jakich robót drogowych) lub w korek,
    którego według niej nie ma - na szczęście dla kolejnych użytkowników oni
    już będą ostrzeżeni. W przypadku TT wynika to z jeszcze niewielkiej
    ilości urządzeń z Live w PL i nie zdarza się zbyt często, a w wypadku AM
    nie da się tego tym usprawiedliwić - na końcu kilka przykładów z tego
    samego forum :)
    Ja miałem kilka sytuacji, kiedy TT ostrzegł mnie przed korkami i ani
    razu w korek mnie nie wpakował. Raz zignorowałem ostrzeżenie w stolicy i
    musiałem zawracać przez pas zieleni.
    W czwartek jadę do Gdańska i będę tam się kręcił do końca weekendu -
    zobaczymy jak sobie Live poradzi :)

    ------------
    Jeszcze przykład z piątku: Łódź, remontowane skrzyżowanie
    Rzgowska/Broniewskiego. NE pięknie omijał to skrzyżowanie. W piątek
    pojechałem z AM, która mnie pięknie w nie wpakowała. Przez skrzyżowanie
    można przejechać na wprost Broniewskiego-Paderewskiego, nie można
    skręcić w Rzgowską w lewo, jadąc od Broniewskiego. AM mnie tam pchała,
    ale pomyślałem sobie że może remont się skończył. Nie, nie skończył się.
    Blokad w miplo.pl brak, dlatego też nie reaguje LD. Blokady wstawiłem
    wczoraj, do dzisiaj nie są aktywne. Tyle w temacie działania LD.
    Amatorszczyzna w czystej postaci. Tak nie ma prawa to działać dobrze.
    -----------
    Wczoraj LD w sposób znakomity prowadziła mnie po Szczecinie. Dziś
    absolutna porażka - niemal dyskwalifikująca program :( AM początkowo
    wyznaczyła mi całkiem typową i wielokrotnie proponowaną trasę. Niestety
    w trakcie jazdy zamieniła ją na dość ryzykowne rozwiązanie.. Podbudowany
    wczorajszymi sukcesami, nie zważając na uwagi współpasażerów o
    przedziwnej trasie, którą się poruszam władowałem się w 30minutowe
    zatwardzenie.. Po kilkunastu minutach stania tłumaczyłem sobie i im, że
    LD wybiera najlepsze trasy, więc na "typowej" pewnie kosmos zupełny w
    związku z rajdem Baja Poland... Jakież było moje zdziwienie kiedy na
    Targeo ujrzałem kolorki sugerujące, że wybór "szybkiej" przez AM z LD
    był wyborem najgorszym z możliwych... Trasa Campanile-S3 o godz. 16:00 -
    tragedia, mimo że dzień wcześniej zrobiłem po tym samym mieście i
    podobnej porze dnia kilkadziesiąt kilometrów napawające radością
    działania LD/SR
    ------------
    A ja po dzisiejszym dniu mam pochwałę i NAGANĘ :kill:
    Nagana za brak jakichkolwiek informacji o utrudnieniach w okolicach
    zamkniętego tunelu Wawa). AM z LD chciała mnie do niego wprowadzić, a po
    zjechaniu na objazdy, nic nie wiedziała o zmianach w kierunkowości i
    wyłączeniach ulic :kill: Żenada...

    Pochwała za znów pięknie ominiętą Częstochowę :)
    (przy okazji nie wyciąłem pochwały tak jak Ty zrobiłeś w jednym z
    cytowanych postów o TT)
    -------------
    http://pdaclub.pl/forum/automapa/livedrive!-test-wyz
    naczania-trasy-zrzuty-komentarz/msg1596417/#msg15964
    17
    (post jerza z zrzutami - ciekawy :) )

    na razie wystarczy :)

  • 10. Data: 2012-09-21 17:47:24