  • 1. Data: 2013-06-10 17:47:30
    Temat: neonówka
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    może mi Ktoś wyjaśnić układ zasilania neonówki? dlaczego on jest taki i jak
    to wszystko działa? chodzi o te lampy z transformatorem i starterem...
    a bardziej to jakieś nowsze modele w których jest tylko lampa i
    transformator, a wszystko sterowane czujką oświetlenia...

    jak coś takiego zdjagnozować (co padło) nie mając nic na podmianę?

  • 2. Data: 2013-06-10 17:49:04
    Temat: Re: neonówka
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    lub prostsze, czy czujnik oświetlenia można zewrzeć? w mojej lampie ten
    czujnik jest jakby wpięty w szereg z lampą i dławikiem, ale do tego dopięty
    do drugiego przewodu zasilającego - czujnik ma 3 przewody

  • 3. Data: 2013-06-10 18:00:42
    Temat: Odp: neonówka
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    Użytkownik identyfikator: 20040501 <N...@g...pl> w wiadomości
    do grup dyskusyjnych napisał:kp4shi$fov$...@n...news.atman.pl...
> [...]
    dopięty
    > do drugiego przewodu zasilającego - czujnik ma 3 przewody
    Narysuj i zadaj pytanie.
    S.

  • 4. Data: 2013-06-10 20:39:39
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    Użytkownik "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl> napisał
    w wiadomości news:kp4sej$fma$1@node1.news.atman.pl...

> [...]
    > transformator, a wszystko sterowane czujką oświetlenia...
    >
    > jak coś takiego zdjagnozować (co padło) nie mając nic na podmianę?

    Najpierw napisz o jakie lampy Ci chodzi, bo jeżeli chodzi o neony czy
    neonówki to już od dawna się ich nie używa. Kiedyś używano je do
    tworzenia reklam. Obecnie używa się do tego celu LED-ów.

  • 5. Data: 2013-06-10 22:22:02
    Od: Jawi <t...@p...pl>

    W dniu 2013-06-10 20:39, uzytkownik pisze:
> [...]
    > neonówki to już od dawna się ich nie używa. Kiedyś używano je do
    > tworzenia reklam. Obecnie używa się do tego celu LED-ów.

    Jemu pewnie chodzi o świetlówki rurowe ;)

  • 6. Data: 2013-06-10 23:28:00
    Od: "Tomek" <t...@o...eu>

> [...]
    > transformator, a wszystko sterowane czujką oświetlenia...
    >
    > jak coś takiego zdjagnozować (co padło) nie mając nic na podmianę?

    A dzieciak jeszcze parę dni temu o macierz h tranzystora pytał.
    A tu - patrzcie państwo. Nie wie jak neonówkę zaświecić.
    Polecam wierszyk Juliana Tuwima:

    Pstryk!

    Sterczy w ścianie taki pstryczek,
    Mały pstryczek-elektryczek,
    Jak tym pstryczkiem zrobić pstryk,
    To się widno robi w mig.
    Bardzo łatwo:
    Pstryk - i światło!
    Pstryknąć potem jeszcze raz -
    Zaraz mrok otoczy nas.
    A jak pstryknąć trzeci raz -
    Znowu dawny świeci blask.
    Taką siłę ma tajemną
    Ten ukryty w ścianie smyk!
    Ciemno - widno, widno - ciemno.
    Któż to jest ten mały pstryk?
    Może świetlik? Może ognik?
    Jak tam dostał się i skąd?
    To nie ognik. To przewodnik.
    Taki drut, a w drucie PRĄD,
    Robisz pstryk i włączasz PRĄD!
    Elektryczny, bystry PRRRĄD!
    I stąd światło?
    Właśnie stąd!

    Jaśniej się nie da. Ale i to pewnie za trudne.

  • 7. Data: 2013-06-11 16:06:28
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    idź pomoderować elektrodę po głupku

  • 8. Data: 2013-06-11 16:07:30
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    > Jemu pewnie chodzi o świetlówki rurowe ;)

    w sumie tak, ale i te nowocześniejsze nie wymagające startera też... jak to
    dziadostwo działa?

  • 9. Data: 2013-06-11 16:25:11
    Od: "Tomek" <t...@o...eu>

    Użytkownik "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:kp7at7$lsc$1@node2.news.atman.pl...
    > idź pomoderować elektrodę po głupku
    Do szkółki dzieciaczku. Do szkółki.

  • 10. Data: 2013-06-11 16:44:27
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    do szkoły PO, chyba jesteś niepoważny, po głupku