  • 1. Data: 2013-06-10 21:07:11
    Temat: oscyloskop 5 kanalowy
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Widzial ktos takie cudo analogowe ?

    Bo to wyglada dosc prawdziwie
    http://allegro.pl/show_item.php?item=3308277195

    J.

  • 2. Data: 2013-06-10 21:24:40
    Temat: Re: oscyloskop 5 kanalowy
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    W dniu 2013-06-10 21:07, J.F. pisze:

    > Widzial ktos takie cudo analogowe ?
    >
    > Bo to wyglada dosc prawdziwie
    > http://allegro.pl/show_item.php?item=3308277195

    Mam w domu taką, ale chyba na cztery strumienie.
    Niezależne odchylanie każdej z wiązek, można by popuścić wodze wyobraźni.
    Niestety mi nigdy nie starczyło zapału by coś z niej zrobić.

    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej

  • 3. Data: 2013-06-10 21:50:19
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>

    W dniu 10.06.2013 21:07, J.F. pisze:

    > Widzial ktos takie cudo analogowe ?
    >
    > Bo to wyglada dosc prawdziwie
    > http://allegro.pl/show_item.php?item=3308277195
    >

    > J.

    Mam dokładnie taką lampę (bardziej w celach dekoracyjnych niż
    użytkowych). Jest ona jak najbadziej pięciostrumieniowa. Z tego co udało
    mi się ustalić te lampy pracowały w jakiś systemach radiolokacyjnych.
    Może chodziło o mozliwość równoczesnego śledzenia kilku celów ;-)
    Teoretycznie możnaby to uzyskać metodą przełączania z lampą
    jednostumieniową, ale może w tamtych czasach łatwiej było wsadzić pięć
    identycznych wyrzutni do jednej bańki.

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 4. Data: 2013-06-10 22:10:09
    Od: stary grzyb <s...@o...pl>

    > Teoretycznie możnaby to uzyskać metodą przełączania z lampą
    jednostumieniową,

    Przełączając traciłeś na jasności.

    ---
    stary grzyb
    (tnijto z adresu email)

  • 5. Data: 2013-06-10 23:10:56
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>

    W dniu 10.06.2013 22:10, stary grzyb pisze:
    > jednostumieniową,
    >
    > Przełączając traciłeś na jasności.

    Ooo... i to jest argument.

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 6. Data: 2013-06-11 10:43:30
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > Ooo... i to jest argument.
    >
    > Pozdrawiam
    > Grzegorz
    Był.
    Mam dwa PHILIPSY.
    Jeden jest 4 kanałowy z lampą taką 4 strumieniową.
    Drugi jest już z mikrokontrolerami i jedną wyrzutnią i ma osobny encoder do
    jasności napisów i osobny do przebiegu.
    Tak samo TEK.

    --
    -- .
    pozdrawiam

  • 7. Data: 2013-06-11 10:45:36
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Sylwester,

    Tuesday, June 11, 2013, 10:43:30 AM, you wrote:

    > Był.

    Jest.

> [...]
    > Jeden jest 4 kanałowy z lampą taką 4 strumieniową.
    > Drugi jest już z mikrokontrolerami i jedną wyrzutnią i ma osobny encoder do

    Jasne. Ale nadal ograniczeniem jest wydajność katody.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 8. Data: 2013-06-11 10:57:56
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > Jasne. Ale nadal ograniczeniem jest wydajność katody.
    Tak, ale to są COMBISKOPY, więc tylko po naciśnięciu jedynego zielonego
    guzika:
    ANALOG.
    Zazwyczaj z tego nie korzystam.
    Jednak jasność @MAX BANDWITH jest wystarczająca do obejrzenia pięknych
    pików.
    Ale jak chcesz, to mogę sprzedać ten 100MHz - 4 kanały z osobnymi
    wyrzutniami.
    Tego w ogóle nie używam.
    --
    -- .

  • 9. Data: 2013-06-11 11:31:45
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Sylwester,

    Tuesday, June 11, 2013, 10:57:56 AM, you wrote:

> [...]
    > pików.
    > Ale jak chcesz, to mogę sprzedać ten 100MHz - 4 kanały z osobnymi

    Dzięki:
    - nie stać mnie :(
    - nie mam go gdzie postawić :(
    - nie mam gdzie zrobić kalibrację :(

    > Tego w ogóle nie używam.

    Mam w domu już trzy oscyloskopy z czego używam tylko jednego - taniego
    Owona. I wystarczy.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 10. Data: 2013-06-11 11:55:48
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>

    W dniu 11.06.2013 10:43, Sylwester Łazar pisze:

> [...]
    > Jeden jest 4 kanałowy z lampą taką 4 strumieniową.
    > Drugi jest już z mikrokontrolerami i jedną wyrzutnią i ma osobny encoder do

    Z pewnością był to argument w czasie przeszłym bo i lampa jest już mocno
    "w czasie przeszłym" :-)
    Również Kolegi oscyloskopy już "były" bo od pewnego czsu problem
    wielostrumieniowości rozwiązauje się za pomocą LCD-TFT ;-)

    No ale nie porównujmy TEK-a i PHILIPSA do radzieckiej technologii lat
    50/60-tych :-)

    A wspomniana sowiecka lampka jest naprawdę ciekawa. Kupiłem ją w
    zasadzie tylko po to aby popodziwiać misterną konstrukcję zespołu
    wyrzutni elektronowych. Jakby dać z przodu maskownicę i kolorowe
    luminofory, to możnaby zrobić kineskop CMYK z jeszcze jednym kolorem
    dodatkowym ;-)

    Pozdrawiam
    Grzegorz