  • 1. Data: 2014-02-22 04:09:45
    Temat: nie świeci sie kontrolka ładowania, a ładowanie jest OK
    Od: zdzisiu <6...@9...eu>

    Witam.
    Dzisiaj pojawil sie taki problem.
    Przekrecam kluczyk i widze ze nie pali sie kontrolka ladowania.
    Prezkrecam dalej aby zapalic silnik i widze ze kontrolka sie zapalila i
    zgasla zaraz jak tylko silnik zapalil.
    Od razu zgasilem i wlaczam zaplon ponownie i kontrolka znowu sie nie
    zapalila.
    Zrobilem maly tescik i cyknalem na ulamek sekundy rozrusznikiem i
    kontrolka sie zapalila. Po wylaczeniu zaplonu i ponownym wlaczeniu -
    znowu sie nie zapala. Cykniecie - pali sie. Wylaczenie zaplonu i ponowne
    wlaczenie - brak kontrolki.
    o co chodzi?
    Zasatanawiajace jest to ze po cyknieciu rozrusznikiem kontrolka sie pali
    a jak tylko wylacze zeplon i po sekundzie wlacze go ponownie to
    kontrolka sie juz nie zapala.

    Jak silnik zapale to ładowanie mam normalne (ponad 14v)
    z poczatku podejrzewalem kabelki idace do alternatora - ze podczas
    rozruchu po prostu sie ruszaja i jest tam jakis slaby styk. ale to nie
    to - posadzilem kumpla za kolkiem zeby patrzyl a sam ruszalem wszelkimi
    kablami w okolicy alternatora i nie mialo to zadnego wplywu na kontrolke.

    Moze szczotki sa juz na wykonczeniu lub sie zawieszaja? Tylko wtedy
    mialbym chyba kiepskie ladowanie a i kontrolka gdy juz sie zaswieci to
    nie gaslaby po ponownym wlaczeniu zaplonu. Rowniez z tego wzgledu
    wykluczam zarowke na desce.

    I teraz pytanie gdzie szukac usterki?

    Moglbym wyjac alternator i go przejrzec ale ze jest z tym troche roboty
    (m.in spuszczanie plynu chlod. i odkrecanie filtra oleju) to wolalbym
    popatrzec w okolicy. W sumie ładowanie jest ok i moglbym olac ale z
    doswiadczenia wiem ze nic nie dzieje sie przypadkiem i samo sie nie naprawi.

    jakis tydzien temu wylalo mi sie na alternator troche plynu do
    wspomagania, ale od razu wytarlem i do srodka wpadlo raczej niewiele i
    to od strony kola pasowego a nie na elektronike alternatora.

  • 2. Data: 2014-02-22 08:21:22
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** zdzisiu pisze tak:

    > I teraz pytanie gdzie szukac usterki?

    Tu jest schemat alternatora. Prąd idzie od + akumulatora przez
    stacyjkę 15 do lampki i do alternatora D+

    http://www.ratwell.com/technical/ChargingSystem/Alte
    rnatorSchematic.jpg

    Odłącz cienki przewód od śrubki D+ Wtedy możesz sprawdzić i lampkę i
    alternator.

    Zmierz napięcie na małej śrubce D+ alternatora. Przy włączonym zapłonie
    ma nie być tam napięcia +12v. Pojawia się dopiero gdy silnik pracuje.

    --
    Piter

  • 3. Data: 2014-02-22 11:29:44
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "zdzisiu" <6...@9...eu> napisał w wiadomości

    > I teraz pytanie gdzie szukac usterki?

    A jaki to samochód, bo mi się gdzieś chwilowo szklana kula zapodziała. ;-)

  • 4. Data: 2014-02-22 12:01:35
    Od: Trybun <Y...@y...com>

    W dniu 2014-02-22 04:09, zdzisiu pisze:
> [...]
    > wspomagania, ale od razu wytarlem i do srodka wpadlo raczej niewiele i
    > to od strony kola pasowego a nie na elektronike alternatora.

    Zacząłbym od sprawdzenia samej kontrolki, a później od przeczyszczenie
    styków. Nie wygląda to na awarię alternatora czy czegokolwiek innego,
    poza słabym przewodnictwem instalacji elektrycznej.

  • 5. Data: 2014-02-22 14:47:47
    Od: zdzisiu <6...@9...eu>

    W dniu 2014-02-22 08:21, PiteR pisze:

> [...]
    >
    > Zmierz napięcie na małej śrubce D+ alternatora. Przy włączonym zapłonie
    > ma nie być tam napięcia +12v. Pojawia się dopiero gdy silnik pracuje.

    dzieki za wpis o stacyjce - naprowadziles mnie troche, to moze byc to.
    ostatnio czesto sie zdarza ze kiedy chce zgasic silnik przekrecam
    kluczyk i go wyjmuje a silnik jeszcze chodzi kilka-kilkanascie sekund bo
    cos chyba w stacyjce jest nie tak. od tego zaczne.