  • 1. Data: 2015-12-20 21:52:12
    Temat: o co tu chodzi -rodzaj śrubek
    Od: s...@g...com

    akurat super to pasuje z moim poprzednim wątkiem.

    Może mi ktoś to wytłumaczyć?
    Mam opiekacz do chleba.
    Stopiła się izolacja przewodu zasialającego.
    Koniec roku wiec zmobilizowałem się trzeba wymienić.
    Biore płaski i krzyżakowy śrubokręt z garażu + kombinerki.
    I ZONK
    nie będę pisał brzydko.
    Okazuje się że typowy śrubokręt nie pasuje.
    Lekko zirytowany by nie powiedzieć gorzej
    patrze jak wygląda sprawa w czajniku elektrycznym.
    Oczywiście zupłenia inna końcówka śrubek.

    Dlaczego tak jest?
    Moja wersja żeby samemu nie naprawiać tylko nowe kupić.

    Może mi ktoś powiedzieć dlaczego w sprzęcie za 100 zł zasialnym 230 V
    nie stosuje się śrubek ze zwykłą krzyżakową główką.
    Jaka jest wersja oficjalna wersja producentów.

    Bo w takim laptopie to 90% rzeczy można zrobić krzyżakiem.
    Wiec dlaczego nie da się wymienić kabla zasilającego zwykłym krzyżakiem.

  • 2. Data: 2015-12-20 22:10:24
    Temat: Re: o co tu chodzi -rodzaj śrubek
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-12-20 21:52, s...@g...com wrote:
    > Wiec dlaczego nie da się wymienić kabla zasilającego zwykłym krzyżakiem.

    A masz uprawnienia? Bo te śrubki to głównie dupochron przed Kazikiem
    krótkowidzem co druta w paski myli z dutem bez pasków. Jak by chcieli
    żeby bylo nie naprawialne to by zabili nitami. Ciesz sie że masz śrubki.
    Ja w opiekaczu mam nity ...

  • 3. Data: 2015-12-20 22:43:23
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 20 grudnia 2015 21:52:13 UTC+1 użytkownik s...@g...com napisał:
> [...]
    >
    > Bo w takim laptopie to 90% rzeczy można zrobić krzyżakiem.
    > Wiec dlaczego nie da się wymienić kabla zasilającego zwykłym krzyżakiem.

    Marudzisz. 50 lat temu byś narzekał że jest philips, a zawsze był płaski. Potem że
    pozidrive. A teraz, co tam masz w tym opiekaczu? Zgaduję że torx z dziurką. Nie masz
    torxa z dziurką? Toż to podstawowe narzędzie teraz jest! W każdym zestawie bitów 6.35
    musi być kilka rozmiarów.

  • 4. Data: 2015-12-20 22:57:03
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2015-12-20 o 22:43, Konrad Anikiel pisze:
    > Zgaduję że torx z dziurką.
    Albo płaski. Kreska - kropka - kreska :-)

    Robert

  • 5. Data: 2015-12-20 23:00:17
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > Jak by chcieli żeby bylo nie naprawialne to by zabili nitami.
    Mi czajnik za 30 zł skleili.
    Nowy za 50 zł właśnie spojrzałem i jest na zatrzaski.

    Robert

  • 6. Data: 2015-12-21 09:46:50
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2015-12-20 o 21:52, s...@g...com pisze:

    > Dlaczego tak jest?
    > Moja wersja żeby samemu nie naprawiać tylko nowe kupić.

    Bez przesady, rozebrać się da, tylko trzeba się uzbroić w stosowne
    narzędzie. Którego statystyczny Kowalski nie ma, zatem pójdzie do
    serwisu, da zarobić, a przy okazji będzie bezpiecznie.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 7. Data: 2015-12-21 10:00:20
    Od: s...@g...com

    >Toż to podstawowe narzędzie teraz jest!
    Jak kończyłem karierę malarza w USA 8 lat temu
    to kupiłem sobie zestaw DeWalt akumulatorowych narzedzi.
    I do tego zestaw wierteł/końcówek Allinone za kilkadziesiąt $ na przyszłość.
    Nie mam takiej końcówki.
    Czyżby technika tak poszła do przodu?

  • 8. Data: 2015-12-21 10:04:51
    Od: s...@g...com

    > a przy okazji będzie bezpiecznie.

    Czy my mówimy o zmianie kabla w opiekaczu na chleb?
    Gdzie są trzy przewody?
    A tak naprawdę trzeba uważać na jeden.
    A nawet jak się ten jeden źle podłączy to wył różnocowoprądowy
    się uruchomi. I nie będzie prądu.

    Nie mam drabiny z atestem wiec muszę zawołać elektryka
    żeby żarówkę mi wymienił będzie za chwile :(

  • 9. Data: 2015-12-21 10:07:48
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 21 grudnia 2015 10:00:22 UTC+1 użytkownik s...@g...com
    napisał:
> [...]
    > to kupiłem sobie zestaw DeWalt akumulatorowych narzedzi.
    > I do tego zestaw wierteł/końcówek Allinone za kilkadziesiąt $ na przyszłość.

    Tak mi się wydaje że jak po ośmiu latach masz te same, to znaczy że ich nie używasz.
    A skoro nie jesteś 'power userem' to wystarczy Ci chińska tandeta, przecież to grosze
    kosztuje, tu sobie zamów: http://tiny.pl/ggbrk

  • 10. Data: 2015-12-21 10:09:21
    Od: masti <g...@t...hell>

    s...@g...com wrote:

> [...]
    > Gdzie są trzy przewody?
    > A tak naprawdę trzeba uważać na jeden.
    > A nawet jak się ten jeden źle podłączy to wył różnocowoprądowy

    a jak nie masz róznicówki to?

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?