  • 1. Data: 2014-10-08 01:32:01
    Temat: odłączanie dysku SATA
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    szukam patentu na proste i skuteczne odłączanie dysku SATA...

    mam w obudowie 4x5,25 - cd 2xkieszen i panel
    czyli wszystko zajęte

    dysk siedzi w obudowie komputera bo kieszenie zajęte

    chciałbym mieć jakąś możliwość prostego odłączania dysku SATA z
    komputera same odpięcie kabli nie wyjmowanie dysku

    czy istnieje na to jakiś patent? czy wyłączenie w biosie to jest dobra
    metoda?

  • 2. Data: 2014-10-08 01:34:23
    Temat: Re: odłączanie dysku SATA
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    a może Ktoś tu widział obudowę z 5x5,25 i 2x3,5? o standardowych
    wymiarach oczywiście?

  • 3. Data: 2014-10-10 21:09:36
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    jest taki pomysł, kupić kartę sata pci i kieszeń na dysk i dysk trzymać
    na komputerze... tylko gdzie zdobyć elementy kartę i kieszeń?

  • 4. Data: 2014-10-11 01:02:20
    Od: ST <j...@w...pl>

> [...]
    > komputera same odpięcie kabli nie wyjmowanie dysku
    >
    > czy istnieje na to jakiś patent? czy wyłączenie w biosie to jest dobra

    W płytach Asrock np tej:
    http://www.morele.net/plyta-glowna-asrock-z97-extrem
    e4-z97-lga1150-pcx-dzw-glan-sata3-usb3-raid-ddr3-sli
    -crossfire-z97-extreme4-640920/
    jest fajny patent na to, cytat:
    "Technologia HDD Saver
    W pobliżu portów SATA znajduje się dedykowane czteropinowe złącze HDD
    Saver. Po podłączeniu go do dysków twardych, możesz wyłączać i włączać
    swoje dyski twarde poprzez oprogramowanie, gdy tylko tego potrzebujesz.
    Technologia HDD Saver pozwala na ochronę prywatności, oszczędzanie
    energii i wydłużenie żywotności dysku twardego."

    Mogę sobie włączać i wyłączać dyski bez zamykania systemu :)

  • 5. Data: 2014-10-11 18:33:29
    Od: ApostatA <n...@w...pl>

> [...]
    > komputera same odpięcie kabli nie wyjmowanie dysku
    >
    > czy istnieje na to jakiś patent? czy wyłączenie w biosie to jest dobra

    jesli masz w BIOSIe mozliwosc włączenie hot-plug dla SATA to po
    włączeniu tej opcji powinna się pojawić w trayu systemu Windows ikona
    bezpiecznego odłączenia dysku. Dodatkowo dysk musi być podłączony
    poprzez natywny kabel zasilający SATA a nie przejsciówkę z Molexa.

    --
    "...tylko ludzie ku..."

  • 6. Data: 2014-10-12 00:50:30
    Od: "Santana" <s...@i...pl>

    Użytkownik "platformowe głupki" napisał w wiadomości grup

    >jest taki pomysł, kupić kartę sata pci i kieszeń na dysk i dysk trzymać na
    >komputerze... tylko gdzie zdobyć elementy kartę i kieszeń?

    Jarek podobno rozdaje karty i kieszenie. Tylko trzeba wcześniej zrobić loda
    antoniemu. Ale to dla ciebie nie powinno być problemem. Wszak to nie
    pierwszy raz :P

  • 7. Data: 2014-10-12 01:47:54
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Sat, 11 Oct 2014 18:33:29 +0200, ApostatA napisał(a):

> [...]
    > bezpiecznego odłączenia dysku. Dodatkowo dysk musi być podłączony
    > poprzez natywny kabel zasilający SATA a nie przejsciówkę z Molexa.

    Można też pomóc sobie programem http://mt-naka.com/hotswap/index_enu.htm

    [ House: Medical clemency.Interesting. Wilson: Why would you use that word?]
    [ House: Because I'm interested. When I'm interested, I describe the things]
    [ that make me interested as interesting. ("House M.D. 4x09 Games") ]