  • 1. Data: 2011-03-23 22:16:28
    Temat: odnowienie progu aluminiowego
    Od: Adam <a...@g...com>

    Jou meny i womeny!

    Wykrecilem progi aluminiowe z mojego potworka, o takie jak tu:

    http://szyna.civ.pl/4runner1.jpg

    Sztuk dwie. Progi sa aluminiowe i mocno zasniedzialy i zrobily sie b.
    brzydkie (zdjecie jest jak widac sprzed 3 lat).

    Poki co je zmudnie przez kilka godzin traktowalem papierem sciernym
    120stka - wszystkie wzery zniknely, powierzchnia jest juz b. ladna i
    gladka. Co dalej z tym zrobic zeby po kolejnych 2-3 latach znowu nie
    wygladaly paskudnie ? Mi przychodza w zasadzie dwie opcje do glowy:

    1. Przeleciec to teraz cienszym papierem, a na koniec wypolerowac
    filcem z pasta polerska (odnawialem kiedys motocykl z '81 i potrafie
    doprowadzic aluminium do idealnego "lusterka" ;) a potem oddac do
    lakiernika zeby przejechal to jakims twardym lakierem bezbarwnym

    Jakie mam watpliwosci - czy bezbarwny lakier wytrzyma na takim progu -
    wiadomo czesto sie po nim stapa buciorami z piachu / kamieni, nie ma
    on lekkiego zycia. No i wolalbym to miec raczej w takim pol-macie, niz
    takie blyszczace.. Nie wiem czy lakier matowy cos tu pomoze :)

    Bo malowac to samemu lakierem bezbarwnym w sprayu chyba nie ma zadnego
    sensu ? Za miekki chyba bedzie w porownaniu do takiego utwardzanego
    profesjonalnego lakieru od lakiernika z agregatu ?

    2. Oddac to do malowania proszkowego i odrazu zazyczyc sobie taki
    srebrny pol-mat.

    Watpliwosci - czy proszek dobrze sie trzyma aluminium i z czasem nie
    popeka i nie bedzie odpadal ?

    A moze ktos ma jakis inny pomysl?
    pozdr.

    --
    Adam

  • 2. Data: 2011-03-23 22:28:12
    Temat: Re: odnowienie progu aluminiowego
    Od: "szufla" <b...@p...pl>

    Oddaj do anodyzacji, takiej trzeciego stopnia czy cos w ten desen.

    sz.

  • 3. Data: 2011-03-23 22:29:00
    Od: "sth" <k...@l...vk>

    > A moze ktos ma jakis inny pomysl?

    wywalic ta wioche

  • 4. Data: 2011-03-23 22:39:36
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 23 Mar, 22:29, "sth" <k...@l...vk> wrote:

    > wywalic ta wioche

    Odpada - ciezko sie wsiada bez :)

    --
    Adam

  • 5. Data: 2011-03-23 22:40:14
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 23 Mar, 22:28, "szufla" <b...@p...pl> wrote:
    > Oddaj do anodyzacji, takiej trzeciego stopnia czy cos w ten desen.

    Hm, musze poszukac czy gdzies to u mnie robia. Ale cos czuje ze cena
    mnie zabije, chce to w miare budzetowo zrobic - to nie zabytek (poki
    co :-))
    pozdr.

    --
    Adam

  • 6. Data: 2011-03-23 22:44:33
    Od: "szufla" <b...@p...pl>

    > Hm, musze poszukac czy gdzies to u mnie robia. Ale cos czuje ze cena
    > mnie zabije, chce to w miare budzetowo zrobic - to nie zabytek (poki
    > co :-))

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Anodowanie
    Cos ty, to nie jest drogie. Pierdzielnij se anodowanie na zolto ;)
    Zartowalem.

    sz.

  • 7. Data: 2011-03-23 22:50:50
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 23 Mar, 22:44, "szufla" <b...@p...pl> wrote:

    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Anodowanie
    > Cos ty, to nie jest drogie. Pierdzielnij se anodowanie na zolto ;)
    > Zartowalem.

    ;)

    Znalazlem przykladowy cennik to rzeczywiscie mogloby nie wyjsc za
    drogo (50-70 pln / szt.) - ktos wie gdzie takie cus robia na slasku
    (gornym) ? :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 8. Data: 2011-03-23 22:56:39
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 23 Mar, 22:50, Adam <a...@g...com> wrote:

    > Znalazlem przykladowy cennik to rzeczywiscie mogloby nie wyjsc za
    > drogo (50-70 pln / szt.) - ktos wie gdzie takie cus robia na slasku
    > (gornym) ? :)

    Sam se odpowiem - znalazlem w Zorach dwie firmy - jutro podzwonie sie
    popytac :)

    Dzieki za patent.

    Jakby ktos mial jeszcze jakis pomysl chetnie wyslucham!
    pozdr.

    --
    Adam

  • 9. Data: 2011-03-23 23:09:27
    Od: "szufla" <b...@p...pl>

    Tu masz:
    http://www.extral.com.pl/pl/index/html/id:113/Obrobk
    a_powierzchniowa_i_mechaniczna
    Najtaniej wyjdzie jak wrzuca do wanny te twoje progi przy okazji anodowania
    w stopniu III jakiejs duzej ilosci profili.

    sz.

  • 10. Data: 2011-03-23 23:30:25
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2011-03-23 22:16, Adam pisze:
> [...]
    > filcem z pasta polerska (odnawialem kiedys motocykl z '81 i potrafie
    > doprowadzic aluminium do idealnego "lusterka" ;)

    Proponuje polerowanie elektrochemiczne i bedzie jak lustro :>

    >a potem oddac do
    > lakiernika zeby przejechal to jakims twardym lakierem bezbarwnym

    Bron Boze lakier bezbarwny... odpadnie nawet jak nie bedziesz na ten
    prog wchodzil.

> [...]
    > on lekkiego zycia. No i wolalbym to miec raczej w takim pol-macie, niz
    > takie blyszczace.. Nie wiem czy lakier matowy cos tu pomoze :)

    Lakier z alu odpadnie, wiec wybij sobie z glowy malowanie bez
    specjalnego podkladu do alu, ktory bezbarwny nie jest.

    > Bo malowac to samemu lakierem bezbarwnym w sprayu chyba nie ma zadnego
    > sensu ? Za miekki chyba bedzie w porownaniu do takiego utwardzanego
    > profesjonalnego lakieru od lakiernika z agregatu ?

    Jak pisalem, zaden lakier nie bedzie sie bez podkladu trzymal, czystego alu.

    > 2. Oddac to do malowania proszkowego i odrazu zazyczyc sobie taki
    > srebrny pol-mat.

    Tez odpada.

    > Watpliwosci - czy proszek dobrze sie trzyma aluminium i z czasem nie
    > popeka i nie bedzie odpadal ?

    Odpadnie.

    > A moze ktos ma jakis inny pomysl?
    > pozdr.

    Jak juz szufla napisal, oddac do anodowania, pokryje sie cieniutka
    warstwa tlenkow aluminium i nic juz wiecej z tym robic nie bedziesz
    musial bo te tlenki sa bardzo twarde i zarazem swietnie chronia alu
    przed korozja.

    --
    Karolek