  • 1. Data: 2010-01-25 13:46:56
    Temat: odpalanie diesla "ze wspomaganiem"
    Od: krz <a...@g...pl>

    W ostatnim czasie już kilkakrotnie widziałem sytuację, gdy kierowcy
    diesli (głównie samochodów dostawczych) odpalali je, psikając jakimś
    sprayem w dolot w czasie kręcenia rozrusznikiem.

    Czy ktoś może mi wytłumaczyć, co to za spray, i w jaki sposób wspomaga
    rozruch silnika?

  • 2. Data: 2010-01-25 14:03:44
    Temat: Re: odpalanie diesla "ze wspomaganiem"
    Od: krzysiek82 <k...@p...pl>

    krz pisze:
    > Czy ktoś może mi wytłumaczyć, co to za spray, i w jaki sposób wspomaga
    > rozruch silnika?

    to takie samostart stosują to osoby które nie dbają za bardzo o stan
    techniczny auta. I myślą jakby tu rozwiązać problem jak już wystąpi.

    --
    krzysiek82

  • 3. Data: 2010-01-25 14:04:01
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "krz" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >dolot w czasie kręcenia rozrusznikiem.
    >
    > Czy ktoś może mi wytłumaczyć, co to za spray, i w jaki sposób wspomaga

    Samostart. Silnik zamiast sprężać samo powietrze spręża opary samostartu
    który się pali

  • 4. Data: 2010-01-25 14:11:27
    Od: "Hants" <hants@CUT_ITonet.pl>

    "krz" <a...@g...pl> wrote in message
> [...]

    Eter

  • 5. Data: 2010-01-25 14:34:30
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "krzysiek82" <k...@p...pl> napisał w wiadomości

    > to takie samostart stosują to osoby które nie dbają za bardzo o stan
    > techniczny auta. I myślą jakby tu rozwiązać problem jak już wystąpi.

    Czasy takie są że tym co dbają tez nie odpala.

  • 6. Data: 2010-01-25 14:57:58
    Od: szymo <s...@w...pl>

    Hants pisze:
    > "krz" <a...@g...pl> wrote in message
    >
    > Eter
    Tak to się kiedyś nazywało teraz piękna nazwa marketingowa to "samostart" :)

  • 7. Data: 2010-01-25 17:40:57
    Od: "Michał \"HoMMeR\" Paszek" <hommer@[SPAM_SIO]3star.net.pl>

    szymo pisze:

    > Tak to się kiedyś nazywało teraz piękna nazwa marketingowa to
    > "samostart" :)

    Wszystko, co jest latwopalne. W poprzedniej pracy uzywalismy do
    odpalania diesli (a nawet benzyniakow) odtluszczacza do tarcz hamulcowych.

    --
    Michał "HoMMeR" Paszek
    hydrokomfort by Citroen BX 14TGE

  • 8. Data: 2010-01-25 17:42:50
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    krz pisze:
> [...]
    > sprayem w dolot w czasie kręcenia rozrusznikiem.
    >
    > Czy ktoś może mi wytłumaczyć, co to za spray, i w jaki sposób wspomaga

    tzw. samostart, albo po prostu PLAK.
    Ponoc PLAK lepszy bo silnik tak nie stuka przy odpalaniu :>

    --
    Karolek

  • 9. Data: 2010-01-25 17:52:50
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 25 Jan 2010 17:42:50 +0100, Karolek napisał(a):

    > tzw. samostart, albo po prostu PLAK.
    > Ponoc PLAK lepszy bo silnik tak nie stuka przy odpalaniu :>

    Ech... najlepsze to będzie sprężone "powietrze" do czyszczenia komputerów
    Od czasu zakazania gazów CFC czynnikiem utrzymującym ciśnienie w aerozolach
    jest czysty propan-butan i to on się pali, a nie to co jest tam do mazania
    po plastikach.
    Tzw. "powietrze" to czysty propan-butan bez żadnych innych dodatków.

    Z braku innego - każdy obecny spray, może oprócz lakieru do włosów, bo ten
    może mieć skutki uboczne. Ale założę się, że każdy dezodorant spokojnie :-)

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 10. Data: 2010-01-25 18:45:00
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    Waldek Godel pisze:

> [...]
    > może mieć skutki uboczne. Ale założę się, że każdy dezodorant spokojnie :-)

    Ten plak to tak z przymruzeniem oka byl :>

    --
    Karolek