  • 1. Data: 2014-08-21 19:51:08
    Temat: ogniwo fotowoltaiczne ze starego akumulatora
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    Ogniwa na bazie kryształów perowskitu, tym razem zrobione ze starego
    aku: http://tinyurl.com/mkv89rl
    Dla nieczytających: w połowie artykułu jest filmik.

    Jakub Rakus

  • 2. Data: 2014-08-21 20:19:03
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 21 sierpnia 2014 19:51:08 UTC+2 użytkownik Jakub Rakus napisał:
> [...]
    >
    > aku: http://tinyurl.com/mkv89rl
    >
    > Dla nieczytających: w połowie artykułu jest filmik.

    Jak byłem młody i piękny to w Nowoczesnych Zabawkach był rozdział o zrobieniu baterii
    słonecznej ze starych prostowników selenowych. Kluczem było podgrzanie płytki. Do
    dziś pamiętam ze jak przy grzaniu zacznie śmierdzieć jak seler to płytka popsuta.
    Podejrzewam że efektywność baterii z prostownika selenowego i z płyty z akumulatora
    jest podobna i pozwala na uruchomienie wskazówki w mierniku Lavo. Na najniższych
    zakresach oczywiście.

  • 3. Data: 2014-08-21 20:48:48
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    On 21.08.2014 20:19, Zachariasz Dorożyński wrote:

> [...]
    akumulatora jest podobna i pozwala na uruchomienie wskazówki w mierniku Lavo. Na

    Proponuję jednak przeczytać. Ogniwa z perowskitu ostatnimi czasu robią
    "furorę" w laboratoriach, za chwilę będą dostępne w handlu.

    Jakub Rakus

  • 4. Data: 2014-08-21 20:49:11
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2014-08-21 19:51, Jakub Rakus pisze:
    > Ogniwa na bazie kryształów perowskitu, tym razem zrobione ze starego
    > aku: http://tinyurl.com/mkv89rl
    > Dla nieczytających: w połowie artykułu jest filmik.

    Z którego nic nie wynika, widać jak nałożyli warstwę na przezroczystą
    płytkę i tyle, a gdzie elektrody? nie podali także żadnych danych tego
    odkrywczego ogniwa, więc trudno określić czy to cokolwiek jest warte.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 5. Data: 2014-08-21 21:11:12
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 21 sierpnia 2014 20:48:48 UTC+2 użytkownik Jakub Rakus napisał:
> [...]
    zrobieniu baterii s�onecznej ze starych prostownik�w selenowych. Kluczem by�o
    podgrzanie p�ytki. Do dzi� pami�tam ze jak przy grzaniu zacznie �mierdzie�
    jak seler to p�ytka popsuta. Podejrzewam �e efektywno�� baterii z prostownika
    selenowego i z p�yty z akumulatora jest podobna i pozwala na uruchomienie
    wskaz�wki w mierniku Lavo. Na najni�szych zakresach oczywi�cie.

    > Proponujďż˝ jednak przeczytaďż˝. Ogniwa z perowskitu ostatnimi czasu robiďż˝
    >
    > "furor�" w laboratoriach, za chwil� b�d� dost�pne w handlu.
    >

    > --
    >
    > Pozdrawiam
    >
    > Jakub Rakus

    Poczytałem jak radziłeś. Kilka artykułów z pierwszej strony jaką wyrzuciła googlarka.
    Sranie w banie w stylu że niedługo wszyscy będziemy piękni, młodzi i bogaci. Na
    budowaniu ktoś kupił baterię chyba 100W. W pełnym słońcu pisał ze tyle było. Jak
    tylko pojawiła się mala chmurka to spadało do kilku watów.

  • 6. Data: 2014-08-21 23:41:58
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik Zachariasz Dorożyński napisał:
    [..]
> [...]
    było. Jak tylko pojawiła się mala chmurka to spadało do kilku watów.

    To normalne, każde ogniwo PV tak ma.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 7. Data: 2014-08-21 23:44:04
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik janusz_k napisał:

    > Z którego nic nie wynika, widać jak nałożyli warstwę na przezroczystą
    > płytkę i tyle, a gdzie elektrody? nie podali także żadnych danych tego
    > odkrywczego ogniwa, więc trudno określić czy to cokolwiek jest warte.

    Dokładnie, wydaje się być proste w wykonaniu, jeśli cenowo wyszłoby
    taniej niż krzem a parametry nie gorsze to czemu nie.

  • 8. Data: 2014-08-22 00:31:43
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 21 sierpnia 2014 23:44:04 UTC+2 użytkownik AlexY napisał:

    > Dokładnie, wydaje się być proste w wykonaniu, jeśli cenowo wyszłoby
    >
    > taniej niż krzem a parametry nie gorsze to czemu nie.

> [...]

    Proponuję żebyś tez przeczytał kilka artykułów z pierwszej strony jaką wyrzuci Google
    po wpisaniu Ogniwa z perowskitu. Dowiesz się że barierą jest 25 centów za wata a nie
    pobożne życzenia. Dla krzemowych bariera jest już niedaleko a tych cudownych jeszcze
    nie ma. Jak z krzemem zejdą poniżej 25C to tamte nie mają racji bytu. Informacja o
    cudownych ogniwach słonecznych które zrewolucjonizują Świat jest z gatunku że
    naukowcy prawie opracowali lekarstwo na raka.

  • 9. Data: 2014-08-22 10:52:40
    Od: AlexY <a...@i...pl>

> [...]
    bytu. Informacja o cudownych ogniwach słonecznych które zrewolucjonizują Świat jest z
    gatunku że naukowcy prawie opracowali lekarstwo na raka.

    Jeśli perowskit będzie miał te deklarowane 50% sprawności to krzem
    musiałby stanieć do 5c/1W, a nawet wtedy zostanie wyparty w
    zastosowaniach gdzie z ograniczonej powierzchni trzeba wycisnąć
    maksymalną moc.

  • 10. Data: 2014-08-22 12:15:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "AlexY" napisał
> [...]

    >musiałby stanieć do 5c/1W, a nawet wtedy zostanie wyparty w
    >zastosowaniach gdzie z ograniczonej powierzchni trzeba wycisnąć

    Mysle ze jeszcze dlugo nie bedzie mial.
    Ale tak czy inaczej - cena i sprawnosc beda decydowaly o dalszych
    losach.

    Telewizory plazmowe jeszcze widuje w sklepach, aczkolwiek potanialy
    chyba z 10-20 razy od czasu pierwszego boomu.

    Swoja droga - kto to kupuje, ma to jakies zalety ?

    J.