  • 1. Data: 2010-04-13 18:31:48
    Temat: [gotowiec] termometr i2c na 16f629
    Od: "Piotr \"Curious\" Slawinski" <c...@b...internetdsl.tpnet.lp>

    moze komus sie przyda :
    http://83.18.229.190/mycelium/12f629_i2c_thermometer
    /

    zlozone, testowane, dziala. sa skrypty dla rrd i dla gnuplota.
    pobor pradu - ~3.5mA z jednym czujnikiem.

    brak :
    z zalozenia to mialo wysylac dane bezprzewodowo, przy uzyciu diody IR.
    brakuje kodu do robienia tegoz.
    jako alternatywe moznaby sie pokusic o prosta generacje ramek ax.25 , i
    doprojektowanie prostego nadajniczka na np. 27mhz.
    poki co dziala jak dziala - wysyla dane szeregowo,
    do wyboru w kodzie 300bps i 4800bps. byc moze przydalo by sie napisac kod
    z lepszymi #ifdefami do wyboru baud-raty, ew. sposobu nadawania (ir, ax.25)

    drugi brak : wygaszanie pierwszego '0' w sumie dziala i z tym 0, z tym ze
    wypada ten kod zakomentowac przed kompilacja bo skoro nie dziala to pewnie
    moze powodowac klopoty ;) akurat to postaram sie jakos na dniach naprawic,
    pomysl padl dzis rano przy probie zmniejszania ilosci wysylanych danych.

  • 2. Data: 2010-04-13 19:49:24
    Temat: [ogromny OT] termometr i2c na 16f629
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 13 Kwi, 20:31, "Piotr \"Curious\" Slawinski"
    <c...@b...internetdsl.tpnet.lp> wrote:
> [...]
    > pomysl padl dzis rano przy probie zmniejszania ilosci wysylanych danych.

    http://83.18.229.190/mycelium/screenshots/dual_katma
    i.emerge.01.jpg
    I ty na takie mróweczki patrzysz?
    Jestem zwolennikiem malych czcionek i duzego upakowania tresci na
    ekranie ale na tym screenie odpadlem...

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 3. Data: 2010-04-13 19:52:47
    Temat: Re: termometr i2c na 16f629
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 13 Kwi, 21:49, ptoki <s...@g...com> wrote:

> [...]
    i.emerge.01.jpg
    > I ty na takie mróweczki patrzysz?
    > Jestem zwolennikiem malych czcionek i duzego upakowania tresci na

    I drugi OT:

    Widze ze odkryles ze to Dżin napedza elektronike.
    http://83.18.229.190/mycelium/tracer_sucks/
    Tak dlugo jak Dżin jest w srodku elektronika dziala, jak uleci
    (świadczy o tym dym) to juz kupa :)

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 4. Data: 2010-04-13 20:53:33
    Temat: Re: [ogromny OT] 5x7 na lcd
    Od: "Piotr \"Curious\" Slawinski" <c...@b...internetdsl.tpnet.lp>

    ptoki wrote:

    > http://83.18.229.190/mycelium/screenshots/dual_katma
    i.emerge.01.jpg
    > I ty na takie mróweczki patrzysz?
    > Jestem zwolennikiem malych czcionek i duzego upakowania tresci na

    na lcd 5x7 jest ok, na crt to nawet jak jest jakies 'wysokiej klasy'
    8x8 to malo...

    ad tracera - dostalem tego caly karton, zaryzykowalem raz naprawic jeden ...
    wiecej tego bledu nie powtorze ;)

  • 5. Data: 2010-04-14 08:45:12
    Temat: Re: [gotowiec] termometr i2c na 16f629
    Od: "Piotr \"Curious\" Slawinski" <c...@b...internetdsl.tpnet.lp>

    Piotr "Curious" Slawinski wrote:

> [...]
    > pomysl padl dzis rano przy probie zmniejszania ilosci wysylanych danych.

    poprawione, przetestowane, dziala. od razu dorzucilem #define do wyboru lm75
    ('klasyczny' - 0.5C dokladnosci ew. brak defajna wybiera kod dla 'lm75a' - z
    dokladnoscia 0.125C)

    nie wiem jeszcze czemu to tak duzo pradu ciagnie, pomimo ze 'usypiam'
    zarowno procka jak i lmki to pobor jest w okolicach 3mA. moze cos zle z
    komparatorami/vref/wolnymi pinami robie...

  • 6. Data: 2010-04-14 10:19:26
    Od: Tom <t...@n...spam.invalid>

> [...]

    > ('klasyczny' - 0.5C dokladnosci ew. brak defajna wybiera kod dla 'lm75a' - z

    To o czym mowisz to rozdzielczosc, o ile mnie pamiec nie myli to LM75 ma dokladnosc
    +/- 2 stopnie.

    Sprawa jest taka ze jesli LM75 pokazuje 25,000 a potem 25,125 to wiesz ze temperatura
    wzrosla miedzy odczytami o okolo 0,125 stopnia. Z samych odczytow wynika ze podczas
    pierwszego odczytu temperatura byla pomiedzy 23,000 i 27,000 a podczs drugiego
    odczytu byla pomiedzy 23,125 i 27,125. Jesli odczyty sa z tego samego czujnika to
    mozesz wnioskowac ze temperatura wzrosla o te 0,125 ale ani pierwszej ani drugiej
    temperatury nie bedziesz znal z dokladnoscia do 0,125 stopnia...

    Moze to moje zboczenie ale lubie podkreslac roznice pomiedzy dokladnoscia i
    rozdzielczoscia. Nie zawsze dokladnosc jest wazna, czasami jest wazniejsze czy
    wartosc rosnie czy maleje a bezwzgledna wartosc nie ma znaczenia - ale warto zdawac
    sobie sprawe z roznicy pomiedzy dokladnoscia i rozdzielczoscia.

    Tomek

  • 7. Data: 2010-04-18 07:40:25
    Od: "Piotr \"Curious\" Slawinski" <c...@b...internetdsl.tpnet.lp>

    Tom wrote:

    > To o czym mowisz to rozdzielczosc, o ile mnie pamiec nie myli to LM75 ma
    > dokladnosc +/- 2 stopnie.

    tak jak piszesz. lm75 podaje temp. z rozdzielczoscia 0.5C, lm75a z 0.125.

    btw.
    same lm75a (i klony adt75a) sa w miare dokladne, rozrzut odczytow jest
    marginalny (mniej niz 0.125C) nawet gdy napiecie zasilania zdrowo odbiega od
    'normy', trzymaja tez parametry w funkcji czasu. poczatkowo chcialem jakies
    dodatkowe kalibracje dodawac, ale finalnie do tego do czego potrzebuje
    czujek (pomiary temp. ziemi i temp. powietrza) ich dokladnosc jest na tyle
    ok ze wydaje mi sie to zbedne.