  • 1. Data: 2010-06-06 15:05:03
    Temat: opony energy saver
    Od: teddie <t...@o...pl>

    mam pytanko czy tylko wiadoma firma robi opony 'energy saver', czy tez
    moze inne firmy posiadaja analogiczne produkty obliczone na obnizone
    zuzycie paliwa ? czy nie jest przypadkiem tak, ze wiekszosc opon
    znanych producentow jest testowane pod katem zuzycia paliwa i czy
    produkty innych firm nie sa po prostu porownywalnie oszczedne, nawet
    jesli tego sie nie podkresla ? czy ktos z was mial okazje jezdzic na
    energy saverach i uwaza ze roznica jest kompletnie niedostrzegalna ?
    i ostatnie pytanko - te parametry dotyczace oszczednosci co to podaja
    w reklamie to w jakim okresie - w ciagu sezonu czy w ciagu calego
    cyklu zycia opony ?

    dzieki za komentarze

    ted

    ps. jestem potencjalnie zainteresowany zakupem a nie promocja tych
    opon - z tego wzgledu interesuja mnie wasze krytyczne komentarze -
    jesli to jest marketingowa sciema to walcie smialo ...

  • 2. Data: 2010-06-06 16:17:30
    Temat: Re: opony energy saver
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 06 Jun 2010 15:05:03 +0200, teddie wrote:
    >mam pytanko czy tylko wiadoma firma robi opony 'energy saver', czy tez
    >moze inne firmy posiadaja analogiczne produkty obliczone na obnizone
    >zuzycie paliwa ?

    Zapewne tak, musisz przeszukac.
    ADAC ma to tez w testach podane.

    >czy nie jest przypadkiem tak, ze wiekszosc opon
    >znanych producentow jest testowane pod katem zuzycia paliwa i czy
    >produkty innych firm nie sa po prostu porownywalnie oszczedne, nawet
    >jesli tego sie nie podkresla ?

    Robisz opone, masz iles tam celow do spelnienia, normalne ze jedne
    moga wyjsc lepiej niz inne.

    >ps. jestem potencjalnie zainteresowany zakupem a nie promocja tych
    >opon - z tego wzgledu interesuja mnie wasze krytyczne komentarze -
    >jesli to jest marketingowa sciema to walcie smialo ...

    Nie mowie ze sciema .. ale na oponie oszczedzisz 4%, na niedbaniu o
    cisnienie stracisz 3%, a potem sie rozbijesz w deszczu i tyle wyjdzie
    z twoich oszczednosci.

    J.

  • 3. Data: 2010-06-06 23:14:04
    Od: Pawel O'Pajak <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > interesuja mnie wasze krytyczne komentarze -

    TAk sobie mysle, ze jedyna mozliwosc obnizenia zuzycia paliwa, to
    zmniejszyc opory toczenia. Mozna to osiagnac przez zwiekszone cisnienie
    i/lub mocniejszy profil (bardziej sztywny). W obu wypadkach przyczepnosc
    spada (mniejsza powierzchnia kontaktu z podlozem). To ja juz wole dodac
    te pare promili wiecej paliwa, ale wyhamowac w razie czego na rozsadnym
    dystansie.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 4. Data: 2010-06-07 10:01:20
    Od: acelnószz <a...@i...pl>

    Na co??
    Chyba na wylapywanie slów kluczowych przez jeleni.
    Bodajze w Stiftung Warentest czytalem o jakims ulamku procenta oszczednosci paliwa.

    -----

  • 5. Data: 2010-06-07 11:25:50
    Od: Jakuub <j...@o...pl>

    W dniu 2010-06-06 15:05, teddie pisze:
    > mam pytanko czy tylko wiadoma firma robi opony 'energy saver',

    mam te opony wiadomej firmy w OII - co do oszczędności nie powiem nic,
    bo innych w tym aucie nie miałem, a w zime używam Goodyearów.
    Natomiast są moim zdaniem zbyt twarde i na mokrym łatwo o przygode, jak
    wspomnial J.F. ;)
    Szybkie ruszenie na mokrym, to czasami buks + ABS ;( a np. hamowanie
    przed skrętem o 90 stopni w miejscach gdzie wcześniej to było normalne
    zwolnienie, objawia się nawalającym ABS-em (i wcale nie jest tam zły
    asfalt).
    Do zwykłego toczenia są na pewno ok, w deszczu po dwóch awaryjnych
    hamowaniach nauczyłem się trzymać ciut większą odległość :)

    --
    pozd Tomek

  • 6. Data: 2010-06-07 20:03:14
    Od: "Adam Szewczak" <horses@usuń.poczta.onet.pl>

    Uzytkownik "teddie" <t...@o...pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > i ostatnie pytanko - te parametry dotyczace oszczednosci co to podaja
    > w reklamie to w jakim okresie - w ciagu sezonu czy w ciagu calego

    Firestone. Sa opisane jako fuel saver.
    Teoretycznie pewnie kazdy producent nadaje inne oznaczenia np Eco albo jakis
    listek (pomijajac regenerowane).

    PZDr
    Adam