  • 1. Data: 2010-06-06 12:36:07
    Temat: Re: [FIAT] Alternatywa dla EcoDrive
    Od: "mirek" <a...@S...com>

    > Przy okazji zobaczcie jaka ilosc obrotow oryginalny EcoDrive sugeruje mi
    > dla jazdy na piatym biegu:
    >
    > http://i.imgur.com/tClmZ.png

    Program dla kropelkowców którzy blokują lewy pas przy swoich 1500ob/min bo
    więcej to już żłopanie paliwska

    <szok>

  • 2. Data: 2010-06-06 21:10:46
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "mirek" <a...@S...com> napisał w wiadomości

    > Program dla kropelkowców którzy blokują lewy pas przy swoich 1500ob/min bo
    > więcej to już żłopanie paliwska

    "Uwielbiam" ludzi, ktorzy nie mają pojęcia o ekonomicznym prowadzeniu
    pojazdu i powtarzają tylko, ze ekonomicznie tożsame jest z wolną (tudzież
    mułowatą) jazdą.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    Omega X25XE

  • 3. Data: 2010-06-07 09:15:42
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    Kuba (aka cita) pisze:
    > "Uwielbiam" ludzi, ktorzy nie mają pojęcia o ekonomicznym prowadzeniu
    > pojazdu i powtarzają tylko, ze ekonomicznie tożsame jest z wolną
    > (tudzież mułowatą) jazdą.

    Dokładnie,ja tam muszę pochwalić się wynikiem 5.2l w cyklu 80% miasto
    20% trasa, wynik powtórzony 4 razy pod rząd, jazda bez szaleństw ale też
    bez zamulania.

    --
    krzysiek82

  • 4. Data: 2010-06-07 22:05:49
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "krzysiek82" <s...@u...pl> napisał w wiadomości

    > Dokładnie,ja tam muszę pochwalić się wynikiem 5.2l w cyklu 80% miasto 20%
    > trasa, wynik powtórzony 4 razy pod rząd, jazda bez szaleństw ale też bez
    > zamulania.

    no ja zrobilem lepsze rekordy (choć zależy jakie omawiamy auta ;-) ) jednak
    nie o rekordy chodzi, bo przy tych faktycznie auto porusza sie 'dość
    marnie'. Chodzi o normalna jazde, czasem zwaną ekodrivingiem, używając do
    prowadzenia głównie mózgu, a nie tylko jaj. Nagle okazuje sie, ze da sie
    jechać bardziej płynnie, bardziej przewidująco, wcale nie wolniej, albo
    wcale nie duzo wolniej, a przy okazji oszczędniej.
    I ja zdaje sobie sprawe, ze oszczędzając litr/100km nie zdobędziemy fortuny,
    ale:
    1. mozna oszczędzić więcej niż litr
    2. mozna to zrobić nie ze względu na oszczędności jako takie, ze względu na
    nowe umiejętności, doskonalenie techniki jazdy (bo nie tylko szybko
    sejczentem na szutrze zdobywa sie umiejętności)
    3. przy odrobinie dobrego podejscia mozna z tego zrobic niezłą zabawe w
    ramach nienudzenia sie z samochodem w korkach
    4. mozna bardzo znaczniezredukować poziom stresu i nerwów za kierownicą,
    kiedy nagle przestanie nam przeszkadzać ograniczenie prędkości, czy jakis
    dupek na lewym pasie, a wymieniać mozna długo.

    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    Omega X25XE
    Dwa ogony Irma i Myszka