  • 1. Data: 2010-05-14 06:35:11
    Temat: oscyloskop - jaki wybrać pierwszy
    Od: ptoki <s...@g...com>

    Powoli przychodzi czas że mutimetr podczas przesłuchań prawie wcale
    zeznań nie składa. Co sie dziwić skoro tylko napiecie i natezenie
    mierzy. :)

    No i zachciało mi sie oscyloskopu.
    Troche na ich temat wiem. Wiem że potrzebuję dwu kanałów, triggera,
    pasmo jakieś 20MHz.
    Nie musi byc super dokładny 5% dokladnosci chyba bedzie az nadto (ale
    moze sie myle). A tyle to chyba wszystkie maja.

    Cena do 1000zl ale z tego co widzialem na pazzegro da sie takie
    znalezc i za 500.

    Zajmuje sie glownie cyfrowka (mikrokontrolery, i ich peryferia) raczej
    hobbystycznie.

    Pytania:
    -Co jeszcze potrzebuje w oscyloskopie i ewentualnie gdzie poza allegro
    takich szukać?
    -Jesli sa jakies popularne (bo przydalo by sie po pierwszej awarii moc
    go naprawic) typy to prosze o jakies przyklady. Wiem ze radzieckich
    jest masa ale ktory jest dobrym zakupem nie mam pojecia.
    -Czy kabelki (chyba nazywane sondami) musza byc jakies fikusne?

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 2. Data: 2010-05-14 06:54:04
    Temat: Re: oscyloskop - jaki wybrać pierwszy
    Od: Jacek Radzikowski <j...@s...die.die.die.piranet.org>

    On 05/14/2010 02:35 AM, ptoki wrote:
> [...]
    > moze sie myle). A tyle to chyba wszystkie maja.
    >
    > Cena do 1000zl ale z tego co widzialem na pazzegro da sie takie

    Jakbyś dołożył jeszcze kilka zł do tych 1k, to za niecałe $400 można
    kupić 50MHz Rigola którego w banalny sposób można przerobić na wersję
    100MHz.
    Ja kupiłem swojego kilka miesięcy temu i jak na razie jestem zadowolony.

    > Pytania:
    > -Co jeszcze potrzebuje w oscyloskopie i ewentualnie gdzie poza allegro
    > takich szukać?
    Dealextreme. Zwykła przesyłka za darmo, trzeba tylko mieć konto na
    paypalu. Nie wiem czy celnicy nie przechwycą przy przesyłce pocztą.

    pzdr.
    j.

  • 3. Data: 2010-05-14 08:11:00
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 14 Maj, 08:54, Jacek Radzikowski
    <j...@s...die.die.die.piranet.org> wrote:

> [...]
    > 100MHz.
    > Ja kupiłem swojego kilka miesięcy temu i jak na razie jestem zadowolony.

    Ja bym wolal cos tanszego i prostszego. Ten rigol wyglada ladnie ale
    przy moim doswiadczeniu nie jestem w stanie stwierdzic czy bym jego
    funkcje wykorzystal.

    > Dealextreme. Zwykła przesyłka za darmo, trzeba tylko mieć konto na
    > paypalu. Nie wiem czy celnicy nie przechwycą przy przesyłce pocztą.

    przechwyca. a poczta skwapliwie wyda towar za doplata. Ostatnio tak
    wtopilem 200zl, no i deal z fajnego zrobil sie taki sobie.

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 4. Data: 2010-05-14 08:25:11
    Od: "m" <...@n...pq>

    Użytkownik "ptoki" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    d.googlegroups.com...
> [...]
    >hobbystycznie.

    >Pytania:
    >-Co jeszcze potrzebuje w oscyloskopie i ewentualnie gdzie poza allegro

    Dobrze się więc zastanow po co Ci tani oscyloskop
    Przydatność takiego za 500zł w układach cyfrowych jest żadna

    Do układów cyfrowych potrzebujesz coś co szybkość zboczy sensownie wykrywa,
    zapamięta na ekranie pojedyńczy przebieg.
    Przebiegow okresowych w cyfrowych układach nie ma po co oglądac.

  • 5. Data: 2010-05-14 08:28:35
    Od: Jacek Radzikowski <j...@s...die.die.die.piranet.org>

    On 05/14/2010 04:11 AM, ptoki wrote:
    > Ja bym wolal cos tanszego i prostszego. Ten rigol wyglada ladnie ale
    > przy moim doswiadczeniu nie jestem w stanie stwierdzic czy bym jego
    > funkcje wykorzystal.

    Nie będę namawiał na Rigola, ale nie kupuj oscyloskopu wg. swoich
    dzisiejszych potrzeb. Nawet 500 to nie jest mała kwota, więc warto
    dobrze się zastanowić przed zakupem, żebyś za kilka miesięcy nie został
    z bezużytecznym gratem.
    Ja się skusiłem na DSO nano, bo chciałem mieć dobry i tani oscyloskop, a
    wydawało mi się że do moich zastosowań ten drobiazg wystarczy. No i
    teraz mam dwa oscyloskopy: jeden dobry, drugi tani.

    pzdr.
    j.

  • 6. Data: 2010-05-14 08:31:40
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 14 Maj, 10:25, "m" <m...@n...pq> wrote:
> [...]
    > zapamięta na ekranie pojedyńczy przebieg.
    > Przebiegow okresowych w cyfrowych układach nie ma po co oglądac.

    No wlasnie po to chcialem triggera. Ale mam swiadomosc ze moze byc
    problematyczne. Wiec jesli jest to wybijcie mi to z glowy :)

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 7. Data: 2010-05-14 09:17:37
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-05-14 10:31, ptoki pisze:
    wiadomościnews:089043c6-99cd-48c6-a6e1-e8b9a908dfc9@
    s29g2000yqd.googlegroups.com...

    > No wlasnie po to chcialem triggera. Ale mam swiadomosc ze moze byc
    > problematyczne. Wiec jesli jest to wybijcie mi to z glowy :)

    Na pewo należy wybić Ci z głowy przystawki na USB i zabawki w rodzaju
    Vellemana. Najlepiej kupić coś Tektronixa czy Agilenta ale to chyba ze
    3kpln. Taniej będzie Rigol, który zdaje się jest konstrukcyjnie tym
    samym co tanie produkty Agilenta. Zeby było jeszcze taniej to poszukaj
    oscyloskopów Owon a za cenę którą podałeś jest GOOD WILL - INSTEK -1096
    zł brutto
    http://allegro.pl/item1026652513_oscyloskop_cyfrowy_
    good_will_instek_gds1022_25mhz.html
    Oferta wprawdzie z allegro ale to zdaje się sklepik NDN czyli towar
    sklepowy.
    Reasumując: przy tej cenie albo jesteś skazany na jakąś używkę z allegro
    albo nowy produkt chińskich marek. Używka może ci paść i masz wyrzucone
    pieniądze. Ja wziąłbym nówkę ze sklepu np ten ostatni bo sprzedawcę
    obowiązuje rękojmia.

    MD

  • 8. Data: 2010-05-14 10:00:18
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    ptoki wrote:
    > Zajmuje sie glownie cyfrowka (mikrokontrolery, i ich peryferia) raczej
    > hobbystycznie.

    Weź jakiś z wbudowanym analizatorem cyfrowym. Nie jest to cudo, ale i
    tak się przydaje. Rigole i Owony mają to w niektórych modelach.

  • 9. Data: 2010-05-14 10:49:30
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > GOOD WILL - INSTEK -1096

    Nie kupuj Insteka, to straszne g#. Pisalem juz o tym szczegolowo.
    Wyrzucone pieniadze, wtedy dosyc duze. Mam 806S, moze ten model 1096
    jest jakis bardziej dopracowany, ale moj to straszne dziadostwo. Do
    cyfrowki, gdzie trzeba badac np. szpilki, to sie nie nadaje.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 10. Data: 2010-05-14 11:16:02
    Od: "MoRan Gandziajewicz" <e...@e...pl>

    Użytkownik "Jacek Radzikowski" pisze:

> [...]
    > 50MHz Rigola którego w banalny sposób można przerobić na wersję 100MHz.
    > Ja kupiłem swojego kilka miesięcy temu i jak na razie jestem zadowolony.

    Napisz coś więcej o tej przeróbce. Jak to działa u Ciebie?
    Może skuszę się na tego Rigola.