  • 1. Data: 2010-01-30 16:01:58
    Temat: parę pytań może ktoś pomoże
    Od: StClaus <s...@a...pl>

    Witam,

    Zgrupowałem swoje pytania, więc nie są one w jednym temacie... Może ktoś
    pomoże w poniższych kwestiach:
    - w Media Markt widziałem monitor 24" z funkcją telewizora (wbudowany
    tuner). Czy taki monitor może służyć tylko jako TV? Cena jest niższa niż
    porównywalny TV tej wielkości, a monitor dodatkowo ma Full HD - TV nie.

    - Chciałbym podłączyć skaner kodów do mikrokontrolera (PIC lub AVR)
    skaner to datalogic PD710 (v. PD7130-BB) z podłączonym zasilaniem 12V.
    Czy ktoś wie jakie napięcie będą na Tx/Rx? Inaczej mówiąc czy muszę
    obniżać napięcie między skanerem a mikrokontrolerem?

    - Mam zasilacz uniwersalny taki z możliwym wyborem napięcia wejściowego
    (http://www.tme.eu/katalog_pics/f/f/d/ffd7e2bf916d79
    70fe53cc6aca6219e8/rc-300.jpg).
    Ogólnie dawno go nie używałem i dziś jak wyciągałem go z szafy to nie
    działa. Sprawdzałem od wyjścia napięcia i doszedłem że na trafo nie ma
    napięcia na uzwojeniu wtórnym. I tu dwa pytania, co mu się mogło stać i
    czy da się go naprawić bez wymiany trafo?

    Dzięki wszystkim za pomoc

    stclaus

  • 2. Data: 2010-01-30 16:34:23
    Temat: Re: parę pytań może ktoś pomoże
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Sat, 30 Jan 2010 17:01:58 +0100, StClaus napisał(a):

    > - w Media Markt widziałem monitor 24" z funkcją telewizora (wbudowany
    > tuner). Czy taki monitor może służyć tylko jako TV? Cena jest niższa niż
    > porównywalny TV tej wielkości, a monitor dodatkowo ma Full HD - TV nie.
    A co z dźwiękiem?

> [...]
    > napięcia na uzwojeniu wtórnym. I tu dwa pytania, co mu się mogło stać i
    > czy da się go naprawić bez wymiany trafo?
    Typowe uszkodzenie - przerwa w uzwojeniu pierwotnym. Albo na skutek
    przepalenia albo urwania drutu uzwojenia. Jest dosyć cienki.

    --
    Jacek

  • 3. Data: 2010-01-31 17:35:33
    Od: "Jarek" <j...@e...pl>

    > Typowe uszkodzenie - przerwa w uzwojeniu pierwotnym. Albo na skutek
    > przepalenia albo urwania drutu uzwojenia. Jest dosyć cienki.

    Albo co jest bardzo prawdopodobne, bezpiecznik termiczny.

  • 4. Data: 2010-02-01 07:47:58
    Od: "William Bonawentura" <n...@i...pl>

    Użytkownik "StClaus" <s...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > tuner). Czy taki monitor może służyć tylko jako TV? Cena jest niższa niż
    > porównywalny TV tej wielkości, a monitor dodatkowo ma Full HD - TV nie.

    A ma DVB-T MPG4 ? Bo możesz za dwa lata mieć sam monitor.

  • 5. Data: 2010-02-01 15:23:58
    Od: StClaus <s...@a...pl>

    W dniu 2010-01-31 18:35, Jarek pisze:

    > Albo co jest bardzo prawdopodobne, bezpiecznik termiczny.

    Witam,

    Dzięki za info, przewód na uzwojeniu wtórnym oderwał się od lutu, po
    przylutowaniu, dalej nic. Jak mogłoby dojść do przerwania uzwojenia jak
    t była zwarta konstrukcja? Dodatkowo leżał sobie ostatnio w szafie...

    Bezpiecznika nie ma. to taki naprawdę prostu zasilacz...

    Co to TV o dźwięku zapomniałem... w sumie racja :)

    stclaus

  • 6. Data: 2010-02-01 15:29:49
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Mon, 01 Feb 2010 16:23:58 +0100, StClaus napisał(a):

    > Dzięki za info, przewód na uzwojeniu wtórnym oderwał się od lutu, po
    > przylutowaniu, dalej nic. Jak mogłoby dojść do przerwania uzwojenia jak
    > t była zwarta konstrukcja? Dodatkowo leżał sobie ostatnio w szafie...
    Jedyne wytłumaczenie to wstrząs przy upadku o ile nie pomyliłeś upalenia z
    urwaniem. Dlaczego dalej nic? No cóż, pewnie to nie jedyna przerwa.

    > Bezpiecznika nie ma. to taki naprawdę prostu zasilacz...
    W najmniejszych trafach (tak ponizej 10W) nie stosuje się bezpieczników.
    Przewód nawojowy robi za nie całkiem dobrze.

    > Co to TV o dźwięku zapomniałem... w sumie racja :)
    Weź jeszcze pod uwagę że w najbliższych paru latach czeka nas niezła
    zawierucha w telewizji. DVB, HDMI, 3D, OLED i hgw co jeszcze. W tej
    sytuacji dziś kupować TV to brawura :)
    A w ogóle telewizja kłamie :) i najwyższy czas przejść na organizowanie
    sobie rozrywki i informacji samemu, via internet.

    --
    Jacek

  • 7. Data: 2010-02-01 16:31:13
    Od: StClaus <s...@a...pl>

    W dniu 2010-02-01 08:47, William Bonawentura pisze:

    > Użytkownik "StClaus" <s...@a...pl> napisał w wiadomości
    >
    > A ma DVB-T MPG4 ? Bo możesz za dwa lata mieć sam monitor.
    spoko z tym to sobie akurat poradzę...

    stclaus

  • 8. Data: 2010-02-01 18:44:49
    Od: "Adam" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "William Bonawentura" <n...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "StClaus" <s...@a...pl> napisał w wiadomości

    > A ma DVB-T MPG4 ? Bo możesz za dwa lata mieć sam monitor.

    Wiliam ma rację.

    Są ceny "marketingowe" i nieco bardziej rzeczywiste.
    Dla różnej maści "managerów" są TV, które bywają słabsze od monitorów combo
    (z tunerem TV), ale są "trendy" - więc cena jest wyższa.

    Jeśli jest tuner DVB MPEG-4 - to bierz. Jeśli to (proszę - nie bijcie)
    Samsung - to tym bardziej bierz. Jeśli ma wejście na kartę rozszerzeń - to
    nie zastanawiaj się ;)

    Podobnie jest np. z projektorami. Maszynki prezentacyjne, o wielu wejściach
    i wysokich parametrach można znaleźć taniej, niż sprzęt średni, ale z
    naklejką "kino domowe".

    To tak w skrócie ;)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.

  • 9. Data: 2010-02-03 14:50:15
    Od: StClaus <s...@a...pl>

> [...]
    > A w ogóle telewizja kłamie :) i najwyższy czas przejść na organizowanie
    > sobie rozrywki i informacji samemu, via internet.

    OK. Może i masz rację, ale to są argumenty ogólnie co do zakupu TV. A
    moje pytanie dotyczy zastosowania monitora jako TV. Abstrahując od DVB
    (ponieważ ciągle na rynku są TV bez tego dostępne) czy coś stoi
    naprzeciw używaniu monitora z tunerem (sprawdziłem ma głośniki
    wbudowane) jako telewizora?

    pozdro stclaus

  • 10. Data: 2010-02-03 14:52:01
    Od: StClaus <s...@a...pl>

    > Albo co jest bardzo prawdopodobne, bezpiecznik termiczny.

    Dokładnie to był bezpiecznik termiczny..
    dzięki za pomoc,
    stclaus