  • 1. Data: 2010-01-30 20:32:37
    Temat: 100Hz w LCD
    Od: "Zbyszekkk" <z...@M...onet.pl>

    Nie mogę zrozumiieć co robi w TV LCD 100Hz. W starych TV CRT wszystko było
    jasne. Plamka na 100Hz kinolu biegała 2 razy szybciej dzięki czemu migotanie
    obrazu nie było zauważalne jak przy 50Hz. W LCD nie ma już biegającej plamki
    więc nie ma efektu migotania. Każdy piksel można zmienić w każdej chwili, a
    przy jednolitym kolorze piksele w zasadzie nie są zmieniane i świeca ze
    stałą wartością. Co daje więc 100Hz w TV LCD. Czy to jet tylko chwyt
    marketingowy?

    Zbyszek

  • 2. Data: 2010-01-30 20:44:16
    Temat: Re: 100Hz w LCD
    Od: "beznick" <x...@a...cd>

    Użytkownik "Zbyszekkk" <z...@M...onet.pl> napisał w wiadomości
    > stałą wartością. Co daje więc 100Hz w TV LCD. Czy to jet tylko chwyt
    > marketingowy?

    Są też TV 200Hz a nawet 600Hz
    Niektórzy widzą róznicę. ja nie widzę, choć TV 100Hz mam, bo miał kilka
    bajerów (choć zbędnych) więcej od "brata" 50Hz

  • 3. Data: 2010-01-30 20:45:28
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

> [...]
    > w każdej chwili, a przy jednolitym kolorze piksele w zasadzie nie są
    > zmieniane i świeca ze stałą wartością. Co daje więc 100Hz w TV LCD. Czy to

    Tu nie chodzi o migotanie tylko o eliminacje smuzenia i bardziej plynny
    ruch.

  • 4. Data: 2010-01-30 20:46:29
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "beznick" <x...@a...cd> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Zbyszekkk" <z...@M...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Są też TV 200Hz a nawet 600Hz

    600 to plazmy.

    > Niektórzy widzą róznicę. ja nie widzę, choć TV 100Hz mam, bo miał kilka
    > bajerów (choć zbędnych) więcej od "brata" 50Hz

    W jakim tv nie widzisz 100hz, lcd?

  • 5. Data: 2010-01-30 21:06:38
    Od: "Zbyszekkk" <z...@M...onet.pl>

    > Tu nie chodzi o migotanie tylko o eliminacje smuzenia i bardziej plynny
    > ruch.

    Tylko dlaczego żaden sprzedawca nie wie jak działa 100Hz w LCD. Nie chodzi o
    skutek (sztucznie naciągany w trybie demo) tylko o zasadę działania.

    Zbyszek

  • 6. Data: 2010-01-30 21:24:20
    Od: "kk" <...@...pl>

    Reklama dźwignią handlu.

  • 7. Data: 2010-01-30 21:40:35
    Od: BoDro <b...@l...pl>

    Zbyszekkk pisze:

    > Tylko dlaczego żaden sprzedawca nie wie jak działa 100Hz w LCD. Nie
    > chodzi o skutek (sztucznie naciągany w trybie demo) tylko o zasadę
    > działania.

    w sensie treści obrazu 100Hz (czy więcej) nic nie wnosi. Jak można
    wyczytać: z klatki 1 i 2 wylicza się i tworzy klatkę pośrednią, którą
    wstawia się między 1 i 2. W innym systemie tę samą klatkę wyświetla się
    dwa razy. Czy faktycznie zmniejsza to efekty smużenia i poprawia
    płynność w dynamicznych scenach - nie mam pojęcia...

    --
    Bogdan

  • 8. Data: 2010-01-31 00:27:04
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-01-30 22:40, BoDro pisze:

> [...]
    > dwa razy. Czy faktycznie zmniejsza to efekty smużenia i poprawia
    > płynność w dynamicznych scenach - nie mam pojęcia...

    Ale ze zwykłej kablówki/telewizji naziemnej itp. źródeł dostajesz w
    Polsce sygnał w PALu z przeplotem. Co ciekawe, kolejne półobrazy
    pochodzą z różnych chwil czasowych (a nie są częścią tej samej złapanej
    pełnej klatki obrazu). Dlatego od stopnia zaawansowania elektroniki
    telewizora zależy, jak wyznaczy kolejne klatki do wyświetlenia (nie
    wystarczy chamsko skleić dwóch sąsiednich półobrazów - bo przy ruchu
    będzie widać przesunięcie co drugiej linii właśnie z racji "łapania"
    półobrazów w innej chwili czasowej).

    Wychodzi na to, że przy odpowiednio dobrych algorytmach wystarczyłoby
    progresywne 50Hz (konwersja 50i -> 50p). A 100Hz to tylko dodawanie
    sztucznie wyliczonych klatek pośrednich, których nie było w materiale
    źródłowym. U większości widzów polepsza to subiektywnie odczuwalną
    płynność ruchu. Natomiast wyświetlenie tej samej klatki 2 razy zupełnie
    nic nie zmienia - ale taki TV i tak warto mieć, choćby do puszczania
    obrazu z komputera (gry śmigające w 100 fps itd).

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 9. Data: 2010-01-31 00:59:03
    Od: Padre <P...@n...net>

    Natomiast wyświetlenie tej samej klatki 2 razy zupełnie
    > nic nie zmienia -

    A tu się grubo mylisz, wystarczy żebyś miał pojęcie jak zbudowany jest
    choćby tradycyjny kinowy projektor, każda klatka jest wyświetlana w
    zależności od systemu co najmniej 2 razy z zaciemnieniem ekranu pomiędzy
    nimi i mimo że jest to ta sama klatka drastycznie zmniejsza się
    migotanie a zwiększa wrażenie płynności ruchu. Podobne sądy jak twój
    opierają się na całkowitej nieznajomości procesu widzenia, oko to nie
    elektroniczna kamera a przez nerw wzrokowy nie płynie sygnał elektryczny
    o określonej czestotliwości skanowania "ocznej macierzy", jedno i drugie
    opiera się o skomplikowane procesy chemiczne a obraz powstający w mózgu
    jest wynikiem tego co pojawi się na siatkówce oka i tego co mózg
    spodziewa się tam zobaczyć, mózg i oko przyzwyczajone sa w drodze
    ewolucji do światła o stałym natężeniu w pewnej jednostce czasu dla tego
    "sztuczki" stosowane przy projekcji ruchomych obrazów są wynikiem
    doświadczeń i eksperymentów a nie prostych algorytmów.

  • 10. Data: 2010-01-31 07:58:06
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Padre wrote:
> [...]
    > choćby tradycyjny kinowy projektor, każda klatka jest wyświetlana w
    > zależności od systemu co najmniej 2 razy z zaciemnieniem ekranu pomiędzy

    Czy LCD zaciemnie ekran między nimi ?