    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: ww <w...@o...pl>
    Subject: paski led - wątpliwości do do efektywności energetycznej
    Date: Fri, 10 Nov 2017 09:32:22 +0100

    Witam. Krótkie pytanie:

    Czy waszym zdaniem ma sens użycie pasków LED jako podstawowego źródła
    światła? Wszędzie czytam jak to LED zdecydowanie powinny być zasilane
    ze źródła prądowego. Tymczasem te paski zasilane są normalnymi
    zasilaczami 12 lub 24V a prąd ograniczanymi jest rezystorami.

    Ja chce uzyskać źródło o dosyć dużej mocy (100W) z pasków 18W na metr.
    Paski mają być skumulowane na małej powierzchni (koło 55cm). Dodatkowo
    chce regulację jasności w 3 sekcjach (PWM) i tu by mi pasowało
    zasilanie tego normalnym zasilaczem stałonapięciowym.

    To ma być źródło światła do salonu gdzie przebywamy większość dnia.
    Czy to się może udać?