  • 1. Data: 2003-12-10 01:07:57
    Temat: pelnomocnictwo do wylacznego reprezentowania...
    Od: "news.icm.edu.pl" <n...@c...edu.pl>

    Witajcie, zaczalem od pl.internet.pomoc (bo w sumie potrzebuje
    pomocy:))) ale mnie poproszono, zebym zapytal tutaj. (Szukalem juz i nie
    znalazlem podobnego watku.)
    Sprawa moja jest prosta. Dosc prosta. Mam u prowidera domenke. Kupilem
    ja jeszcze w NASKu. Teraz po podpisaniu umow z NASKiem prowiderzy
    (pewnie wszystko wiecie, ale i tak pisze, zeby naswietlic temat:)) moga
    sprzedawac domeny bezposrednio klientowi, tak ze ten nie wie w ogole o
    czyms takim jak NASK.
    W zwiazku z tym moj prowider proponuje mi, zebym podpisal kwit, na mocy
    korego zgadzam sie na calkowita rezygnacje z kontaktow z NASKiem w
    sprawie mojej domeny i, ze moj ISP bedzie mnial wylacznosc na wszelkie
    sprawy zwiazane z moja domena (lacznie ze zmiana abonenta).
    Troche mi sie to wydaje dziwne. Bo po co mu takie pelnomocnictwo?
    Czy moge sobie zaszkodzic podpisujac taki kwitek? Nie mam zastrzezen
    poki co do mojego ISP, no ale ta propozycja mnie zaskakuje.
    Prosze, pomozocie, bo moze moja domena juz jest warta 100 000 000 i chca
    mnie obrabowac?;-)
    Pozdrawiam serdecznie,
    Otek

  • 2. Data: 2003-12-10 16:25:44
    Od: " " <d...@g...SKASUJ-TO.pl>

    news.icm.edu.pl <n...@c...edu.pl> napisał(a):

> [...]
    > Pozdrawiam serdecznie,
    > Otek
    >
    >Nie ma takiej potrzeby byś podpisywał jakieś pełnomocnictwo swojemu ISP.
    Ponieważ twoja domena jest twoją własnością i to ty ją opłacasz w NASKu, a u
    dostawcy wykupujsz tylko hosting i delegację domeny. Najlepiej skontaktuj
    się z innym ISP świadczącym te usługi np. NetArt, ŚwiatInternet itp. I
    zapytaj dokładnie jak sprawa u nich wygląda.

  • 3. Data: 2003-12-10 16:42:02
    Od: "Adam Szendzielorz" <a...@N...konta.pl>

    Witam,

> [...]
    > się z innym ISP świadczącym te usługi np. NetArt, ŚwiatInternet itp. I
    > zapytaj dokładnie jak sprawa u nich wygląda.

    Nie wiem skad wziales pomysl, ze podpisanie tego papierka przeniesie prawa
    wlasnosci domeny na providera ;-) Generalnie jezeli provider nie ma siedziby
    w garazu i do traktuje klientow powaznie - nie ma sie czego obawiac.
    pozdr.

    --
    Adam Szendzielorz, adam [at] konta.pl
    tel., sms: 602 461 806, http://www.konta.pl

  • 4. Data: 2003-12-10 17:13:25
    Od: Marcin Sochacki <w...@s...bg.univ.gda.pl>

    Adam Szendzielorz wrote:

> [...]
    > wlasnosci domeny na providera ;-) Generalnie jezeli provider nie ma siedziby
    > w garazu i do traktuje klientow powaznie - nie ma sie czego obawiac.

    Przeczytaj formularz transferu z NASK-u:
    http://www.dns.pl/porozumienie/pelnomocnictwo.pdf

    Są tam takie sformułowania, że faktycznie włos się jeży -- zezwalasz
    prawie na wycięcie swojej nerki dla rejestratora.

    "[...] udzielam upoważnienia: [nazwa podmiotu - Usługobiorcy]
    z którym NASK zawarł porozumienie o współpracy w zakresie obsługi
    rejestracji i utrzymywania nazw domen do wyłącznego reprezentowania
    Abonenta przed NASK.

    Zakres umocowania obejmuje wszelkie czynności dotyczące nazwy domeny
    zarejestrowanej przez Abonenta oraz danych Abonenta, a w szczególności:
    zmiany abonenta domeny, usunięcia domeny, zmiany delegacji domeny.
    Oświadczam nadto, iż Abonent zrzeka się wykonywania czynności, o których
    mowa w zdaniu poprzedzającym na rzecz w/w Usługobiorcy."

    Wanted

  • 5. Data: 2003-12-10 17:57:36
    Od: Bronek Kozicki <b...@r...pl>

    On Wed, 10 Dec 2003 02:07:57 +0100, news.icm.edu.pl wrote:

    > W zwiazku z tym moj prowider proponuje mi, zebym podpisal kwit, na mocy
    > korego zgadzam sie na calkowita rezygnacje z kontaktow z NASKiem w
    > sprawie mojej domeny i, ze moj ISP bedzie mnial wylacznosc na wszelkie

    Faktycznie dziwne. Nie potrzeba żadnego pełnomocnictwa, przynajmniej w
    normalnych okolicznościach. Wystarczy, jeżeli Ty, jako dysponent domeny,
    zwrócisz się do NASKu z prośbą o zmianę delegacji na serwery DNS
    należące do ISP. ISP musi zadbać o to, aby jego serwery obsługiwały
    Twoją domene, ale to jest sprawa pomiędzy Tobą a ISP - zazwyczaj
    wyjaśniona w umowie o świadczeniu usług pomiędzy Tobą a ISP. Jeżeli ISP
    nie chce podpisać z Tobą umowy, to chyba możesz znaleźć innego?

    B.

  • 6. Data: 2003-12-10 18:03:25
    Od: Andrzej Bursztynski <_...@p...pl>

    Adam Szendzielorz wrote:
> [...]
    > wlasnosci domeny na providera ;-) Generalnie jezeli provider nie ma siedziby
    > w garazu i do traktuje klientow powaznie - nie ma sie czego obawiac.

    Dawanie bezwarunkowego pełnomocnictwa do czynności prawnych w praktyce
    pozwala np. sprzedać domenę na aukcji czy ją np. podarować komuś. Nie
    widzę osobiście _żadnego_ powodu, by dawać wyłączne bezwarunkowe
    pełnomocnictwo komukolwiek w jakiejkolwiek sprawie - po prostu prawnik
    tego ISP mocno przeholował.

    --
    Andrzej Bursztynski, My personal opinions are just mine
    -crossout underlines and replace with first 3 letters of my first name-

  • 7. Data: 2003-12-11 10:08:52
    Od: radi <r...@s...wireland.org>

    Bronek Kozicki wrote:

> [...]
    > wyjaśniona w umowie o świadczeniu usług pomiędzy Tobą a ISP. Jeżeli ISP
    > nie chce podpisać z Tobą umowy, to chyba możesz znaleźć innego?

    z tego co widze to wlasnie rzecz w tym, ze oni chca wystepowac
    nie jako podmiot obslugujacy DNS, ale jako reseller NASKu,
    wiec takie pelnomocnictwo jest wymagane do dokonania transferu
    do partnera NASK. Inna sprawa to zakres mocy upowaznienia, ktore
    jak to slusznie ktos zauwazyl, chyba wykracza nieco ponad
    zakres 'zdrowego rozsadku'.

    --

    outer space for rent.

  • 8. Data: 2003-12-11 14:02:25
    Od: othellot <o...@w...pl>

    Marcin Sochacki wrote:

    > Przeczytaj formularz transferu z NASK-u:
    > http://www.dns.pl/porozumienie/pelnomocnictwo.pdf

    Dokladnie ten kwit dostalem i dlatego napisalem do Was (sorki, ze az dwa
    posty pod roznymi postaciami:)) ).
    Ten sam kwit podobno obowiazuje klientow wszysktich prowiderow, ktorzy
    wspolpracuja z NASK.
    Mysle, ze to jest nieprofesjonalne. Sadze, ze NASK nie mial intencji,
    zeby dawac dak duzo praw partnerom, ale po prostu jemu jest wygodnie, ze
    taki abonent nie bedzie juz NASKowi zawracal w niczym glowy.
    A "ludzie" oczywiscie sa naiwni i bez czytania pewnie podpisuja to.
    Ja tam sie boje takiej sytuacji, ze do mojego prowidera przyjdzie ktos
    na przyklad z duza kasa, albo podrobionym poswiadczeniem praw do mojej
    nazwy. Rownie dobrze moj prowider moze zlicytowac mi domene za jeden
    dzien opoznienia w platnosci na przyklad.... kto mu zabrni?
    A ja potem co moge zrobic? Podac co go do sadu i wydac cale swoje
    oszczednosci na odzyskiwanie tego co jest moje?
    Takie mozliwosci wydaja mi sie niebezpieczne, mimo, ze nie narzekam na
    swojego prowidera.
    Koniec koncow nie podpisze tego kwita w tej postaci i radze innym tez
    nie podpisywac (moze NASK z czasem zredaguje to pisemko dzieki temu?)
    Pozdrawiam wszystkich i dziekuje za pomoc,
    Otek