    From: BartekK <s...@N...org>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: peugeot Partner 3 (2011) - woda cieknie przez drzwi
    Date: Fri, 05 Aug 2011 18:12:05 +0200

    Jest sobie Peugeot Partner zwany "3" - produkcja 2011. Bliźniaczy do
    odpowiedniego Citroena Berlingo.

    Gdy postawię auto na pochyłym (a niestety -tylko takie mam miejsce
    parkingowe pod domem) i trafi się deszcz - w aucie mam powódź.
    Jeśli postawię auto tak, że prawa strona jest wyżej - woda leje się z
    drzwi pasażera, tuż pod siatką głośnika, i zbiera pod nogami pasażera (w
    ilościach mierzonych w litrach!). Gdy postawię auto lewą stroną wyżej -
    mam około pół szklanki pod nogami kierowcy. Gdy auto stoi prosto lub
    jedzie - problem nie występuje (chyba).

    Byłem z tym już w ASO kilka razy. Najpierw było coś podklejane, bo ponoć
    (w innym aso) podczas montażu głośników zostało coś uszkodzone. Nie
    pomogło. Została wymieniona cała pianko-folia przyklejona do profilu
    drzwi, i przyklejona-zasilikonowana na ile tylko mogli. Ale problem nie
    znikł. Dalej woda się leje. Do najbliższego ASO mam 100km w jedną
    stronę, a jestem człowiekiem bez wolnych 30minut, a tym bardziej całego
    dnia walki z ASO.

    Teraz sam już chcę coś zrobić. Zdjąłem tapicerkę z drzwi - i oczywiście
    jak na złość był tydzień bez deszczu ;) A na myjni auto stoi prosto i
    nie da się nic wyśledzić.
    W końcu dorwałem pochyłość i wodę. Bez tapicerki - woda leje się (nie
    cieknie - po prostu płynie) przez otwory na kołki-zatrzaski (którymi na
    wcisk jest montowana tapicerka. No ale! przecież te kołki są plastikowe,
    a po wciśnięciu - nie są w żaden sposób szczelne!. Ale ok,
    prowizorycznie (ponieważ nie ma tapicerki) każdą dziurę zakleiłem
    kawałkiem plastra, by wyeliminować ten punkt. Niestety został jeszcze
    głośnik

    Głośnik jest w partnerze montowany w takim plastikowym koszu, który jest
    znów montowany do drzwi na 3 nity. Kosz nie jest jakoś uszczelniony - po
    prostu jest dociśnięty do pianki drzwi. Wewnątrz kosza jest "żaluzja" -
    chyba by woda lecąca po koszu nie wciekała do niego a leciała dalej w
    dół drzwi, a równocześnie by dzwięk jakoś przechodził.
    I tu się pojawia problem - po żaluzji w głębi kosza głośnika lecą krople
    wody, z jednego paska na drugi spada kropla - część faktycznie ścieka do
    wnętrza drzwi i się wydostaje otworami odwadniającymi, a część ścieka do
    wnętrza kosza. I stamtąd wycieka dołem kosza (niezbyt szczelnym względem
    drzwi. Przy silnym laniu wodą - na tyle dużo wody dostaje się do kosza,
    że nie nadąża wyciekać dołem, i część wydostaje się już samym otworem
    głośnika/głośnikiem!

    Pytanie jest proste - WTF!?
    To że szyba nie jest szczelna, i trochę wody ścieka do środka drzwi -
    wiem, to jest normalne, w każdym aucie jest z tym jakoś walczone (albo
    wisi "płachta" foliowa od szyby w dół, albo drzwi są uszczelnione folią
    przyklejoną od wnętrza. Ale co jest nie tak w tym aucie?

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173