  • 1. Data: 2011-08-05 18:12:05
    Temat: peugeot Partner 3 (2011) - woda cieknie przez drzwi
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Jest sobie Peugeot Partner zwany "3" - produkcja 2011. Bliźniaczy do
    odpowiedniego Citroena Berlingo.

    Gdy postawię auto na pochyłym (a niestety -tylko takie mam miejsce
    parkingowe pod domem) i trafi się deszcz - w aucie mam powódź.
    Jeśli postawię auto tak, że prawa strona jest wyżej - woda leje się z
    drzwi pasażera, tuż pod siatką głośnika, i zbiera pod nogami pasażera (w
    ilościach mierzonych w litrach!). Gdy postawię auto lewą stroną wyżej -
    mam około pół szklanki pod nogami kierowcy. Gdy auto stoi prosto lub
    jedzie - problem nie występuje (chyba).

    Byłem z tym już w ASO kilka razy. Najpierw było coś podklejane, bo ponoć
    (w innym aso) podczas montażu głośników zostało coś uszkodzone. Nie
    pomogło. Została wymieniona cała pianko-folia przyklejona do profilu
    drzwi, i przyklejona-zasilikonowana na ile tylko mogli. Ale problem nie
    znikł. Dalej woda się leje. Do najbliższego ASO mam 100km w jedną
    stronę, a jestem człowiekiem bez wolnych 30minut, a tym bardziej całego
    dnia walki z ASO.

    Teraz sam już chcę coś zrobić. Zdjąłem tapicerkę z drzwi - i oczywiście
    jak na złość był tydzień bez deszczu ;) A na myjni auto stoi prosto i
    nie da się nic wyśledzić.
    W końcu dorwałem pochyłość i wodę. Bez tapicerki - woda leje się (nie
    cieknie - po prostu płynie) przez otwory na kołki-zatrzaski (którymi na
    wcisk jest montowana tapicerka. No ale! przecież te kołki są plastikowe,
    a po wciśnięciu - nie są w żaden sposób szczelne!. Ale ok,
    prowizorycznie (ponieważ nie ma tapicerki) każdą dziurę zakleiłem
    kawałkiem plastra, by wyeliminować ten punkt. Niestety został jeszcze
    głośnik

    Głośnik jest w partnerze montowany w takim plastikowym koszu, który jest
    znów montowany do drzwi na 3 nity. Kosz nie jest jakoś uszczelniony - po
    prostu jest dociśnięty do pianki drzwi. Wewnątrz kosza jest "żaluzja" -
    chyba by woda lecąca po koszu nie wciekała do niego a leciała dalej w
    dół drzwi, a równocześnie by dzwięk jakoś przechodził.
    I tu się pojawia problem - po żaluzji w głębi kosza głośnika lecą krople
    wody, z jednego paska na drugi spada kropla - część faktycznie ścieka do
    wnętrza drzwi i się wydostaje otworami odwadniającymi, a część ścieka do
    wnętrza kosza. I stamtąd wycieka dołem kosza (niezbyt szczelnym względem
    drzwi. Przy silnym laniu wodą - na tyle dużo wody dostaje się do kosza,
    że nie nadąża wyciekać dołem, i część wydostaje się już samym otworem
    głośnika/głośnikiem!

    Pytanie jest proste - WTF!?
    To że szyba nie jest szczelna, i trochę wody ścieka do środka drzwi -
    wiem, to jest normalne, w każdym aucie jest z tym jakoś walczone (albo
    wisi "płachta" foliowa od szyby w dół, albo drzwi są uszczelnione folią
    przyklejoną od wnętrza. Ale co jest nie tak w tym aucie?

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 2. Data: 2011-08-05 18:28:41
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 05 Aug 2011 18:12:05 +0200, BartekK napisał(a):

> [...]
    > wisi "płachta" foliowa od szyby w dół, albo drzwi są uszczelnione folią
    > przyklejoną od wnętrza. Ale co jest nie tak w tym aucie?

    Woda z drzwi powinna wyciekać otworami na dole które są poza uszczelką
    drzwi.
    Jeżeli cieknie do środka, to raczej będzie właśnie z nią problem.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 3. Data: 2011-08-05 18:55:06
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2011-08-05 18:28, Waldek Godel pisze:

    > Woda z drzwi powinna wyciekać otworami na dole które są poza uszczelką
    > drzwi.
    > Jeżeli cieknie do środka, to raczej będzie właśnie z nią problem.
    Z nią, czyli z wodą? :) Czy uszczelką? Uszczelka jest ok, bo leje się z
    głośnika i tapicerki, _ponad_ uszczelką, patrz na moje rysunki:

    Jak auto stoi na prosto - to jest ok -
    https://lh4.googleusercontent.com/-SjeAHcAAPBo/TjwgN
    u2NNRI/AAAAAAAACxU/3qbcXLoeRHo/Schowek01.jpg

    Jak auto stoi pod skosem - to jest źle -
    https://lh3.googleusercontent.com/-EKcjDrAQdy4/TjwgN
    mGUOhI/AAAAAAAACxY/s9M0v9MXr4I/Schowek03.jpg

    Pytanie 1 - jeśli to jest wada konstrukcyjna to dlaczego z prawej strony
    jest źle-tragicznie, a z lewej tylko lekko źle, skoro obie strony są
    takie same.
    Pytanie 2 - jeśli to jest awaria, to gdzie ona występuje? Za dużo się
    wody dostaje, więcej niż statystycznie drzwi są w stanie odprowadzić?

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 4. Data: 2011-08-05 19:01:38
    Od: "uciu" <g...@i...pl>

    > Woda z drzwi powinna wyciekać otworami na dole które są poza uszczelką
    > drzwi.
    > Jeżeli cieknie do środka, to raczej będzie właśnie z nią problem.

    a miedzy głośnikiem/blachą w która wchodzą kołki a zewnętrzną blachą drzwi
    powinna być jeszcze folia/lub kolejna blacha po ktorej scieka woda, ktora
    dostanie się do środka spływając po szybie.

    uciu

  • 5. Data: 2011-08-05 19:21:43
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2011-08-05 19:01, uciu pisze:

    > a miedzy głośnikiem/blachą w która wchodzą kołki a zewnętrzną blachą
    > drzwi powinna być jeszcze folia/lub kolejna blacha po ktorej scieka
    > woda, ktora dostanie się do środka spływając po szybie.
    W niektórych autach tak jest. W tym nie ma - i pytanie czy nie ma w tym
    egzemplarzu - czy nie ma w wszystkich partnerach z 2011, a za izolację
    ma robić przyklejana do drzwi pianko-folia ?

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 6. Data: 2011-08-09 09:35:27
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2011-08-05 18:55, BartekK pisze:
> [...]
    > Pytanie 2 - jeśli to jest awaria, to gdzie ona występuje? Za dużo się
    > wody dostaje, więcej niż statystycznie drzwi są w stanie odprowadzić?

    Podbijam temat... Na prawdę nie ma tu nikogo kto rozbierał drzwi nowego
    Partnera/Berlingo?

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173