  • 1. Data: 2012-08-13 10:29:14
    Temat: pierścienie redukcyjne / konwertery "na zamówienie" ?
    Od: BartekK <s...@d...org>

    Witam
    Czy ktoś gdzieś zamawiał/robił/kupował pierścionki redukcyjne do
    małopopularnych aparatów?
    Chodzi mi konkretnie o coś do kompakcika Olympus TG-1. Olympus za
    nieprzyzwoitą cenę sprzedaje krążek DI CLA-T01
    http://www.partner.olympus.pl/pro/olympus/DI_CLA-T01
    _001.jpg który
    pozwala na aparat przykręcać różne rzeczy... w rozmiarze "z pośladków
    wziętym" 40.5mm. A mi zależy praktycznie tylko i wyłącznie na dołożeniu
    jakiegoś filtru polaryzacyjnego...

    Więc taka myśl mnie przyszła, czy zamiast kupować ten ring za
    niecenzuralną kwotę i męczyć jakiegoś tokarza, by zrobił mi przejściówkę
    z 40.5mm na cokolwiek ludzkiego (i do tego filtr CPL), to może by od
    razu dało się zrobić takie aluminiowe coś, tyle że z akceptowalną średnicą?

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 2. Data: 2012-08-13 10:35:20
    Od: "GR001" <sweetek001(usuntosobie)@wp.pl>

> [...]
    > 40.5mm na cokolwiek ludzkiego (i do tego filtr CPL), to może by od razu
    > dało się zrobić takie aluminiowe coś, tyle że z akceptowalną średnicą?

    jest w Lublinie człowiek, który produkuje redukcje i przejściówki foto dp
    wszelkich wynalazków.
    Odezwij się na pw to podeślę ci namiar.
    pozdr.
    gr

  • 3. Data: 2012-08-13 16:47:45
    Od: astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl>

    Przypuszczalnie MITEK AstroDetale moglby cos takiego wykonac.
    www.astromitek.pl
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info

  • 4. Data: 2012-08-13 21:50:08
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2012-08-13 16:47, astro pisze:
    > Przypuszczalnie MITEK AstroDetale moglby cos takiego wykonac.
    > www.astromitek.pl

    Dzięki, skrobnąłem do nich maila, czekam na odpowiedź...

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 5. Data: 2012-08-17 18:55:05
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2012-08-13 10:29, BartekK pisze:
> [...]
    > z 40.5mm na cokolwiek ludzkiego (i do tego filtr CPL), to może by od
    > razu dało się zrobić takie aluminiowe coś, tyle że z akceptowalną średnicą?

    Jakby komuś przyszło robić samodzielnie, to zwymiarowałem to dziadostwo:
    https://docs.google.com/drawings/d/10XQSoxUTJY6Mmwlx
    4rtGK3dlN2TKXVOwzsvoTdZNhfE/edit

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski