  • 1. Data: 2012-07-28 00:16:29
    Temat: piszczy po uderzeniu w krawężnik - co to jest?
    Od: RD <r...@g...com1>

    Witajcie,

    Miałem małą przygodę, musiałem uciekać przed handlowcem na krawężnik..
    niestety prędkość niemała. Opona przecięta, felga nadszarpnięta -
    zmieniłem koło i jeżdżę dalej. Więcej szkód nie stwierdzono poza ...
    dźwiękiem przy skręcie a'la namoczony palec po szklance :-)
    Dzieje się tak przy zwykłych skrętach, pod górkę/z górki, również
    podczas kręcenia stacjonarnie. Hamowanie nie zmienia sytuacji - rzucając
    na to okiem nic nie szoruje, auto jeździ prosto, kierownica nie drga,
    wszystko wygląda ok. Niestety objaw nie występuje cały czas, a pojawia
    się - czasami "uda mi się" pod rząd kilka razy przy skręcie wywołać ten
    dźwięk, a czasami nie. Pytanie: co to może być? :)

    Pacjent: Toyota Corolla 2002

  • 2. Data: 2012-07-28 00:48:16
    Temat: Re: piszczy po uderzeniu w krawężnik - co to jest?
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** RD pisze tak:

    > również podczas kręcenia stacjonarnie.

    tzn jak? koła się wtedy kręcą czy nie?

    --
    Piter
    vw golf mk2 1.3 '87

  • 3. Data: 2012-07-28 01:04:54
    Od: RD <r...@g...com1>

    W dniu 2012-07-28 00:48, PiteR pisze:

    > tzn jak? koła się wtedy kręcą czy nie?

    Kiedy poruszam się z "0,0001 km/h" - czyli w sumie kręcą się ;)

    Ale nie kręcą się na tyle, aby wykonywać pełne obroty - czyli ruszam.
    Wrzucam jedynkę, powoli puszczam sprzęgło i to jest ten moment, kiedy
    auto drgnie do jazdy.

    Bywało, że podczas zatrzymywania się, odkręcałem w drugą stronę
    kierownicę i wtedy też słyszałem ten "pisk". Czyli już niejako stojąc,
    chociaż pewnie kilka cm auto jeszcze się "turlało".

  • 4. Data: 2012-07-28 01:24:54
    Od: "ER" <a...@a...pl>

    "RD" napisał:

    > Bywało, że podczas zatrzymywania się, odkręcałem w drugą stronę
    > kierownicę i wtedy też słyszałem ten "pisk". Czyli już niejako stojąc,
    > chociaż pewnie kilka cm auto jeszcze się "turlało".

    Strzał w ciemno i może bez sensu: łącznik stabilizatora (albo okolice)? W
    mojej Corolli regularnie się sypie, daje odrobinę inne objawy, ale kto tam
    tych Japończyków wie... ;)

    --
    Pozdrawiam,
    GR

  • 5. Data: 2012-07-28 09:13:19
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** RD pisze tak:

    > Ale nie kręcą się na tyle, aby wykonywać pełne obroty - czyli
    > ruszam. Wrzucam jedynkę, powoli puszczam sprzęgło i to jest ten
    > moment, kiedy auto drgnie do jazdy.

    Sprawdzałeś luz łożyska tego koła w pionie i w poziomie?

    Wyjałbym klocki, założył koło i spróbował ruszania. Tylko musisz
    opanować odruch depnięcia na hamulec. Użyć ręcznego do zatrzymania ;)

    --
    Piter
    vw golf mk2 1.3 '87

  • 6. Data: 2012-07-28 16:38:44
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2012-07-28 09:13, PiteR pisze:

    > Sprawdzałeś luz łożyska tego koła w pionie i w poziomie?
    >
    > Wyjałbym klocki, założył koło i spróbował ruszania. Tylko musisz
    > opanować odruch depnięcia na hamulec. Użyć ręcznego do zatrzymania ;)

    Chcesz go zabić? Puszczać bez klocków?

    --
    www.pobralem.pl
    I'm still clean....

  • 7. Data: 2012-07-28 19:07:36
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** megrims pisze tak:

    > Chcesz go zabić? Puszczać bez klocków?

    Nie ma jeżdzić. Ma tylko lekko ruszyć. W kółko jak w cyrku.
    Jeśli nie czuje się na siłach to warsztat. Nikt mu nie powie
    co jest z odczytu szklanej kuli.

    --
    Piter
    vw golf mk2 1.3 '87

  • 8. Data: 2012-07-29 02:12:14
    Od: " Michał" <m...@W...gazeta.pl>

    megrims <m...@i...pl> napisał(a):

    > Chcesz go zabić? Puszczać bez klocków?

    Spoko - tłoczki też dobrze hamują i wżynają się w tarczę ;)
    a potem płyn zaczyna cieknąć tym i się seria alarmów kompa włącza