  • 1. Data: 2004-10-30 18:11:57
    Temat: podłączenie do ICM i WIX
    Od: w...@o...pl

    Witam dysponuje słabym łączem do netu ale zato mam dość dobre ftp 500GB. Moje
    dwa łącza są zapchane. Zamierzam wystąpić do RIPE os przydział IP oraz AS.
    Dalej podłączyć się do ICMa. Jak to wygląda w praktyce ?
    Tzn bo według informacji
    "ICM-IXP (ICM Internet eXchange Point) jest otwartym punktem wymiany ruchu
    internetowego dla operatorów stosujących protokół BGP4 oraz posiadających
    własny numer AS (Autonomous System)."
    oraz
    "ICM-IXP jest punktem otwartym -- warunkiem podłączenia jest zgoda na wymianę
    ruchu ze wszystkimi innymi operatorami do niego podłączonymi, zarówno teraz jak
    i w przyszłości."

    wynika z tego że nie będzie z nimi problemów. Ale jak to jest w praktyce bo coś
    to za pięknie by to było. Oczywiście nie liczę routera BGP4, kosztów
    podłączenia.

    Prosze osoby które siedzą w temacie o informacje.
    Waldek

  • 2. Data: 2004-10-30 22:14:13
    Temat: Re: podłączenie do ICM i WIX
    Od: f...@i...pl

    On 30 Oct 2004 w...@o...pl wrote:
    > Witam dysponuje słabym łączem do netu ale zato mam dość dobre ftp 500GB. Moje
    > dwa łącza są zapchane. Zamierzam wystąpić do RIPE os przydział IP oraz AS.
    > [...]

    A co jeszcze masz procz tego FTP'a w swojej sieci ?

    W.S.

    --
    ICP network administrator
    tel: +48-61-8861-163 fax: +48-61-8861-155

  • 3. Data: 2004-10-31 07:14:23
    Od: "Sied@r" <s...@C...safenet.pl>

    Użytkownik w...@o...pl napisał:
> [...]
    > podłączenia.
    >
    > Prosze osoby które siedzą w temacie o informacje.

    wiesz na twoje 500GB moga nie polecic - na peeringi sie zgadzaja
    operatorzy zwykle jak jest sie czym wymieniac, masz troche (kilka tys.
    klientow), troche hostingu, itp. bo to ze ty bys chcial korzystac nie
    zawsze oznacza ze oni beda mieli co od ciebie ciagnac, czyli to nie
    bedzie wymiana tylko ty bedziesz korzystal, wiec moga ci zaproponowac
    stawki komercyjne za przylaczenie.

  • 4. Data: 2004-10-31 08:13:59
    Od: Krzysztof Oledzki <o...@...ns.pl>

    w...@o...pl wrote:
    > Witam dysponuje słabym łączem do netu ale zato mam dość dobre ftp 500GB.
    > Moje dwa łącza są zapchane.
    Robiłeś statystyki, do jakich ASów idzie większość ruchu od Ciebie? Jeżeli
    jest to AS5617 to o bezpłatnym peeringu zapomnij.

    > Zamierzam wystąpić do RIPE os przydział IP oraz AS.
    I co dalej? Łącza z BGP też troszkę kosztują. Samymi peeringami wszystkiego
    nie załatwisz. Upliki musisz mieć na zagranicę, TPNET, PIONEER, etc.

    > Dalej podłączyć się do ICMa. Jak to wygląda w praktyce ?
    W praktyce wygląda to tak:
    "ICM-IXP zrealizowany jest w technologii ATM.
    Wszyscy operatorzy przyłączeni są za pomocą portów ATM
    (OC-3 lub OC-12) lub PVC/PVP w sieciach ATM."

    Wychodzi zatem na to że musisz do nich dociągnąć światłowów albo wykupić
    od kogoś tranzyt po ATM.

    > Oczywiście nie liczę routera BGP4, kosztów podłączenia.
    Dlaczego? Jest to zazwyczaj dość spory koszt.

    Pozdrawiam,

    Krzysztof Oledzki

    --
    Krzysztof Olędzki
    e-mail address: ole(a-t)ans(d-o-t)pl

  • 5. Data: 2004-10-31 19:10:50
    Od: w...@o...pl

    > Robiłeś statystyki, do jakich ASów idzie większość ruchu od Ciebie? Jeżeli
    > jest to AS5617 to o bezpłatnym peeringu zapomnij.

    Z TP idzie to raczej jakies 40% ale potem jest Aster jakies 30%

    > I co dalej? Łącza z BGP też troszkę kosztują. Samymi peeringami wszystkiego
    > nie załatwisz. Upliki musisz mieć na zagranicę, TPNET, PIONEER, etc.

    Nie jestem wielkim znawca, ale co mi dokladnie da samo podlaczenie
    download/upload ?

> [...]
    > (OC-3 lub OC-12) lub PVC/PVP w sieciach ATM."
    >
    > Wychodzi zatem na to że musisz do nich dociągnąć światłowów albo wykupić

    Podlaczenie (swiatlowod) to jest koszt raczej jednorazowy.

    > Dlaczego? Jest to zazwyczaj dość spory koszt.
    Podobno Quagga sie dobrze sprawdza. Nie wydaje mi sie abym mial az taki wielki
    ruch 30Mbps dla mnie jest super wynikiem.

  • 6. Data: 2004-10-31 19:14:35
    Od: w...@o...pl

    > A co jeszcze masz procz tego FTP'a w swojej sieci ?

    zbior programow freeware to jest serwis na http.
    ze wzgledu na zapchanie lacza nie moge wprowadzc nic wiecej choc na poczatku
    radio bylo jako serwer rozgloszeniowy

  • 7. Data: 2004-10-31 20:31:22
    Od: w...@o...pl

> [...]
    > zawsze oznacza ze oni beda mieli co od ciebie ciagnac, czyli to nie
    > bedzie wymiana tylko ty bedziesz korzystal, wiec moga ci zaproponowac
    OK rozumiem. Rozumeim ze w WIX to chyba beda sie badziej tym interesowac niz w
    ICM gdzie jest wolny punkt wymiany. Poprawcie mnie jak sie myle.

  • 8. Data: 2004-10-31 21:24:42
    Od: Krzysztof Oledzki <o...@...ns.pl>

    w...@o...pl wrote:
    > Z TP idzie to raczej jakies 40% ale potem jest Aster jakies 30%
    Strasznie sporo tego astera. Jesteś pewien że jego jest aż tyle? U mnie ruchu
    do AS5617 jest około 10 razy więcej niż do AS12476. Zresztą, z AS5617
    jest tak, że ile go nie kupisz, to jest go za mało. A tani to on nie jest.

    > Nie jestem wielkim znawca, ale co mi dokladnie da samo podlaczenie
    > download/upload ?
    Both. Chociaż wszystko zależy od tego co komu rozgłosisz, co kto rozgłosi do
    Ciebie i co będziecie na wzajem akceptować, prependować i jake ustawicie
    metryki i localprefy.

    > Podlaczenie (swiatlowod) to jest koszt raczej jednorazowy.
    Ale niemały.

    > Podobno Quagga sie dobrze sprawdza. Nie wydaje mi sie abym mial az taki wielki
    > ruch 30Mbps dla mnie jest super wynikiem.
    Quagga i PC jest OK do czasu, jak się chcesz bawić w Ethernet, a BGP jest
    potrzebne w celu sensownej dystrybucji ruchu. Jeżeli ma być coś więcej - np. ATM
    to pojawia się mały problem, chociażby z kartami na singlemode. Dodatkowo, nie da
    sie ukryć że jednak Cisco, Juniper czy inne "dedykowane" rozwiązania zapewniają
    dużo większą stabilność niż PC+Quagga.

    Pozdrawiam,

    Krzysztof Oledzki

  • 9. Data: 2004-10-31 22:06:08
    Od: f...@i...pl

    On 31 Oct 2004 w...@o...pl wrote:
    > OK rozumiem. Rozumeim ze w WIX to chyba beda sie badziej tym interesowac niz w
    > ICM gdzie jest wolny punkt wymiany. Poprawcie mnie jak sie myle.

    Powinienes sie raczej zwrocic do jakiegos operatora (jednego)
    aby sie u niego kolokowac.
    Jezeli Twoje zasoby sa naprawde atrakcyjne to takie rozwiazanie
    bedzie najtansze (???) a napewno najlatwiejsze do zrealizowania.

    W.S.

  • 10. Data: 2004-11-01 11:34:28
    Od: " dragonite" <d...@g...pl>

    w...@o...pl napisał(a):

> [...]
    > Dalej podłączyć się do ICMa. Jak to wygląda w praktyce ?
    >
    > Polecał bym wykupienie u jakiegoś ISP usługi Transit, np. Netia. Wyjdzie
    taniej a efekt będzie ten sam