  • 61. Data: 2003-11-30 19:54:51
    Temat: Re: polaczenie z pol34
    Od: "Adam Szendzielorz" <a...@N...konta.pl>

    Witam,

    > gts, atman, energis, tel-energo, crowley, nask...
    > Zapewnie pare osob by jeszcze dalo kilka mniej lub bardziej sensownych
    > przypadkow, wiec nie ma co marudzic na swoj los - wystarczy tylko troche
    > podzwonic...

    Coz, swego czasu dzwonilem do wiekszosci - brak warunkow technicznych
    albo horrendalnie wysokie ceny ;-)
    Ale juz niewazne ;-) z mojej strony EOT :)
    pozdr.

    --
    Adam Szendzielorz, adam [at] konta.pl
    tel., sms: 602 461 806, http://www.konta.pl

  • 62. Data: 2003-11-30 23:52:00
    Od: Rafał Doroszkiewicz <W...@v...net.pl>

    Użytkownik Grzegorz Janoszka napisał:
    > A to, że MANy sobie dorabiają obsługując kilkanaście firemek, to nic
    > strasznego dla _polskiego_ _internetu_ się nie dzieje.

    Żeby się czepnąć - powiedzmy, gdyby takie "firemki", również kablówki
    (wszystkie firmy będące klientami CK MAN'ów), które płacą powyżej 10 000
    pln za łącza do MAN'ów przeszły do innego operatora
    ogólnopolskiego(nietpsa)..

    Konkurencja TP potrzebuje gotówki, a chociaż nic do MAN'ów, które
    zarabiają na zapewnianiu dostępu do Internetu, nie mam, to uważam, że
    MAN'y nie są tym, co powinno być alternatywą TP.

    Pozdr,

    --
    Rafał Doroszkiewicz
    rafal(at)vast.net.pl

  • 63. Data: 2003-11-30 23:58:07
    Od: Przemysław 'Repcio' Gubernat <P...@G...com.invalid>

    On 30 Nov 2003 13:07:18 GMT, Pawel Dziekonski
    <d...@p...wroc.pl> wrote:

    > to tepsa przyciela pasmo ze 120 na 70 Mbps. pracuje w wcss i wiem.
    >
    > lacze tepsa - wask jest obciazane przede wszystkim przez userow tepsy
    > ciagnacych zasoby z wasku/nasku. i tepsa ma to z dupie ze jej klientom
    > jest zle.

    Sądną datą był 1.10.2003 :/ Dziwne jest to ze ograniczany jest ruch tylko
    dla IP z ASa edukacyjnego (156.17.0.0/16), komercja działa dobrze...

    PS.
    W jednej sieci klient nalegał żeby mieć do WASKu przez TPNiet...
    (aby pakiety nie krążyły przez Wawę) ... jakoś ciężko jest mu wytłumaczyć
    że przez bramkę ATmanu z Pol34 jest lepiej/szybciej

    --
    Szanuj admina swego,
    możesz mieć gorszego.....

    IPv4://repcio@3575230515 IPv6://repcio@3ffe:8010:1c:beaf::2
    +-=-=- Przemysław Gubernat <r...@r...net> -=-=-=-=-=-=-+
    | Network Administrator @ Repcio.NET & Trzebnica.NET |
    | Jestem twoim ostatecznym rozwiązaniem ! |
    =-=-=-=-+

  • 64. Data: 2003-12-01 06:34:18
    Od: BossMAN <a...@K...man.pulawy.pl>

    Michal Gawrylczyk wrote:

    > [...]
    >

    > Po pierwsze: co nazywasz dobrymi parametrami? Bo zdaje sie ze PIONIER
    > bedzie oparty o siec SDH 2.5Gb, wiec nie jest to w Polsce nic
    > nadzwyczajnego.

    Twoje informacje są nie co przestarzałe. 2.5 Gb na SDH to wyjscie do
    GEANT'a, ale i to sie ma zmienić od połowy grudnia.
    A sieć po Polsce ma być zrobiona na lambdzie 10 Gb.

    > Po drugie: to jest wlasnie nieuczciwa konkurancja. Uczelnie dostaja dotacje
    > KBN na rozwoj sieci uczelnianych, a zaczynaja swiadczyc uslugi komercyjne
    > w zanizonych cenach. Moga sobie pozwolic, bo sa dotowane....

    He he he, widze, ze wszyscy myślą że te dotacje to są strasznie zawrotne
    sumy !!! A one nie pokrywają nawet kosztów wynagrodzenia zatrudnionego
    personelu.
    Wyjaśniam: dotacje dotyczą wyłącznie ruchu naukowego. MANy muszą osobno
    negocjować ceny zakupu przepustowości dla ruchu komercyjnego. I odrazu
    tu dodam, że w praktyce ruch komercyjny obsługiwany jest na innych
    urządzeniach niż naukowy. Tzn aby nie mieć zarzutów, że obsługuje sie
    komercję na "naukowym" sprzecie kupuje się urządzenia dla komercji,
    czyli w praktyce dubluje.

    Ceny są niskie ponieważ MANy są instytucjami non-profit. Nie utrzymywane
    są czapki prezesowskie, nie jeździ się superautami, nie wypłacane są
    dywidendy od aukcji, koszty reprezentacyjne praktycznie nie istnieją.

    > Michal

    BossMAN

  • 65. Data: 2003-12-01 09:33:03
    Od: Grzegorz Janoszka <G...@p...onet.pl-----USUN-TO>

    On Sun, 30 Nov 2003 19:44:49 +0100 I had a dream that 'Tom N'
    <n...@i...dyndns.org.invalid> wrote:
    > Płaci też za energię, czynsz itd?

    A nie płaci?

    > A pracownicy biorą pensję, czy pracują jako wolontariusze. A jak to się
    > ma do ich głównego zajęcia na uczelni, może pracują 24/dobę?

    Pracownicy biorą pensję, ale właśnie tej jednostki, a nie z uczelni.
    A poza tym nie znam przypadków łączenia etatów na uczelni i w MANie.

  • 66. Data: 2003-12-01 09:34:19
    Od: Grzegorz Janoszka <G...@p...onet.pl-----USUN-TO>

    On 30 Nov 2003 20:05:43 +0100 I had a dream that parys <p...@p...pl> wrote:
    > ale mogę sie założyć, ze gdyby tak prase napuścić tu ówdzie to mieli byśmy
    > którąśset afere, w naszej Rzeczy Pospolitej, w tym roku
    > z autopsji już chyba każdy... ba nawet przedszkolak wie, że przy
    > powstawaniu takiej firmy musiał napewno być jakiś niezły przewał i pewnie
    > nadal sie dzieją

    pl.rec.sf-f, bo to miała być poważna grupa.

  • 67. Data: 2003-12-01 09:56:10
    Od: p...@p...pl (parys)

    > pl.rec.sf-f, bo to miała być poważna grupa.

    to polska rzeczywistosc powoduje, ze wyglada to jak sf i przez wiele lat
    wielu tak mocno w to wierzylo, ze kto mogl to robil swoje a teraz mamy
    wielkie pranie dup na gorze
    dopiero za pare lat jak sie pranie skonczy bo juz malo co zostanie do
    wyprania to moze sie zblizymy pare ktorkow do demokracji, bo narazie
    jestesmy daleko

    pozdrawiam
    Parys

    --
    Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.internet.polip

  • 68. Data: 2003-12-01 13:33:54
    Od: Tomasz Śląski <s...@d...kosza.com.pl>

    m...@n...pl wrote:

    > hint, zmień dostawcę, czy to takie trudne? Pozman sprzedaje inet po
    > dziwnych cenach i wszystkim wiadomo, że jakość ich usług dla klientów
    > komercyjnych jest średnia.

    Wydaje mi się, ze szukasz dziury w całym. Jakiś rok temu w Pozmanie było w
    istocie tak sobie, teraz jest znacznie lepiej. Na przykład, gdy ostatnio
    padło mi zasilanie we firmie, po 10 minutach od padu mojego routera
    zadzwonił do mnie operator z Pozmana informując, ze zniknąłem mu z sieci.
    Był piatek godzina 18.30. Inni operatorzy tez tak obserwuja siec, nie widzac
    klienta w sieci, dzwonią pytając się co sie stało ??

    Problem ruchu do TPSA powstał (znowu) stosunkowo niedawno i zdaje sie
    powracać z pewną regularnoscią. Wszyscy wiedzą dlaczego tak jest i kto jest
    temu winien, więc czepianie się Man-ów przy tej okazji, ze tanio sprzedają
    nienajgorsze usługi uważam za chybiony pomysł.

    --
    TOM TS635-RIPE
    FAQ grupy pl.misc.telefonia: http://www.telefonia.skonet.pl

  • 69. Data: 2003-12-01 14:08:57
    Od: m...@n...pl

    Tomasz Śląski <s...@d...kosza.com.pl> wrote:
    > Był piatek godzina 18.30. Inni operatorzy tez tak obserwuja siec, nie widzac
    > klienta w sieci, dzwonią pytając się co sie stało ??
    Tak:)

> [...]
    > temu winien, więc czepianie się Man-ów przy tej okazji, ze tanio sprzedają
    > nienajgorsze usługi uważam za chybiony pomysł.
    hmm wśród znajomków którzy korzystają z łącz pozmana opinia jest ciut
    inna, ale, że ten wątek jest nie o pozmanie, a o manach wogóle więc może
    nie ma sensu drążyć tematu.
    Problem MANów w PL to nie jest tylko problem przeciążonego styku z
    TPS.A. co widać w całym tym wątku.
    pz
    maz

    --
    http://www.netsync.pl/~mazek/ : nic-hdl: MM3380-RIPE
    GnuPG 6687 E661 98B0 AEE6 DA8B 7F48 AEE4 776F 5688 DC89

  • 70. Data: 2003-12-01 14:09:16
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Mon, 1 Dec 2003 09:34:19 +0000 (UTC), w
    <s...@p...icsr.agh.edu.
    pl>, Grzegorz Janoszka
    <G...@p...onet.pl-----USUN-TO> napisał(-a):

    > pl.rec.sf-f, bo to miała być poważna grupa.

    To jest zła kolejność, bo pl powinno być podgrupą sf-f ;).