  • 1. Data: 2011-04-18 21:54:56
    Temat: pomiar W/VA/A/cosfi na 230v
    Od: BartekK <s...@N...org>

    tak zainspirowany niskimi cenami chińskiego rozwiązania typu:
    http://www.lidl.pl/cps/rde/xchg/lidl_pl/hs.xsl/index
    _18083.htm?offerdate=&ERR=noservice
    i podobnych (od nonejmów za 29zł do conradów za 199), pytam - czy ktoś
    może zabawił się jakimś czipem do tego przewidzianym? Bo identyczne
    zakresy pomiarowe, identyczne funkcjonalności i teoretycznie
    rozdzielczości sugeruja że to wszystko jest robione na jakimś jednym
    czipie (lub jego klonie) plus własna indywidualna puszeczka i
    wyświetlacz personalizowany pod producenta (lub procek+wyświetlacz, a
    dane z pomiaru jakąś magistralą wyciągane?).

    Potrzebowałbym zmajstrować podobny pomiar, najchętniej jednak w
    mniejszych mocach (tak do 300VA mi wystarczy, a nie 3kVA), i z
    _równoczesnym_ wskazaniem A, VA, W (a moze jeszcze cosfi i V), bez
    gmerania jednym guzikiem przez N funkcji. Dokładność mi wystarczy
    całkowicie taka jak jest w chińszczyźnie.
    Może w takim tanim gotowym urządzeniu (jeśli czip znany/klon) da się
    dobrać do danych między przetwornikiem a prockiem od wyświetlania?

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 2. Data: 2011-04-18 23:08:49
    Temat: Re: pomiar W/VA/A/cosfi na 230v
    Od: Tomasz Wójtowicz <S...@N...SPAM.spammers.com>

    W dniu 2011-04-18 23:54, BartekK pisze:
> [...]
    > Może w takim tanim gotowym urządzeniu (jeśli czip znany/klon) da się
    > dobrać do danych między przetwornikiem a prockiem od wyświetlania?

    A może tak - woltomierz i amperomierz w formie przetwornika A/D, a
    resztę obrabiać prockiem. W gruncie rzeczy chodzi tam tylko o mnożenie i
    sumowanie na kilka sposobów, a cos fi możesz łapać w momencie przejścia
    przez zero.

  • 3. Data: 2011-04-19 10:05:56
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" <S...@N...SPAM.spammers.com> napisał w
    wiadomości news:ioiga2$bq0$1@news.onet.pl...
> [...]
    > obrabiać prockiem. W gruncie rzeczy chodzi tam tylko o mnożenie i
    > sumowanie na kilka sposobów, a cos fi możesz łapać w momencie przejścia

    Są od tego kości typu ADE77xx , czy CS546x. Cos fi to nie wiem komu do
    szczęścia potrzebny, ja na CS5460 robiłem pomiar mocy i przeliczałem
    _współczynnik_mocy_ - całkiem nieźle to wyszło, spora dynamika.
    W temacie marketowych liczników wiele nie wniosę do tematu. Leży u mnie w
    szufladzie tylko jeden, taki do 3kW chyba. Jak dla mnie ma słabą dokładność,
    tak od 50W w miarę oblicza współczynnik mocy. Do 20W praktycznego
    zastosowania nie ma. Błędów nie podam, bo nie badałem go. Piszę co
    zaobserwowałem "na oko".

    Michał

  • 4. Data: 2011-04-19 11:13:42
    Od: "Maciek" <f...@i...pl>

    Użytkownik "Michał Lankosz" <m...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Cos fi to nie wiem komu do szczęścia potrzebny, ja na CS5460 robiłem
    > pomiar mocy i przeliczałem _współczynnik_mocy_ -

    A to nie to samo?

    Maciek

  • 5. Data: 2011-04-19 11:18:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Maciek" <f...@i...pl> napisał w
    > Użytkownik "Michał Lankosz" <m...@t...pl> napisał w
    > wiadomości

    > A to nie to samo?

    Odkad prad pobierany nie jest juz sinusoidalny, to nie to samo.
    W zasadzie nawet nie ma co wspominac o jakims fi czy cos fi ..

    J.

  • 6. Data: 2011-04-19 11:22:30
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello J.F.,

    > Odkad prad pobierany nie jest juz sinusoidalny, to nie to samo.
    > W zasadzie nawet nie ma co wspominac o jakims fi czy cos fi ..

    Jasne. Tylko co wtedy mierzysz?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 7. Data: 2011-04-19 11:27:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl> napisał w
    > Hello J.F.,
    > Jasne. Tylko co wtedy mierzysz?

    Skoro napisalem program, to chyba wiem co mierze :-)

    Odleglosc miedzy przejsciami przez zero, wyrazona jako faze ?
    Bezuzyteczna dana, a jeszcze mniej jej cosinus :-)

    J.

  • 8. Data: 2011-04-19 11:55:33
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello J.F.,

    > Skoro napisalem program, to chyba wiem co mierze :-)

    Ale ja też chciałbym wiedzieć...

    > Odleglosc miedzy przejsciami przez zero, wyrazona jako faze ?
    > Bezuzyteczna dana, a jeszcze mniej jej cosinus :-)

    Ba!

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 9. Data: 2011-04-19 15:29:45
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2011-04-19 13:27, J.F. pisze:
> [...]
    >
    > Odleglosc miedzy przejsciami przez zero, wyrazona jako faze ?
    > Bezuzyteczna dana, a jeszcze mniej jej cosinus :-)
    Na tyle bezużyteczna, że PFC jest jednak korygowa(l)ne, i czasem trzeba
    to sprawdzić, czy obecne w zasilaczu (aktywne)PFC działa w ogóle, czy to
    bzdura jest jakaś.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173