  • 1. Data: 2011-07-04 16:19:40
    Temat: [postgres] dziwy z ADO/ODBC
    Od: Wojciech Muła <w...@p...null.onet.pl.invalid>

    Do tej pory korzystałem bezpośrednio z postgresa, ale w jednej z
    aplikacji muszę przez ADO/ODBC. I jestem w ciężkim szoku, banalne
    zapytania potrafią wykonywać się kilka sekund, chociaż to samo
    uruchomione w konsoli wykonuje się błyskawicznie (kilka milisekund).
    O dziwo wrzucenie zapytania do procedury składowanej i wywołanie jej
    przez ODBC jest szybkie.

    Spotkał się ktoś z podobnym zachowaniem? Jak to rozwiązać?

    w.

  • 2. Data: 2011-07-05 21:06:02
    Temat: Re: [postgres] dziwy z ADO/ODBC
    Od: "Tatarak" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Wojciech Muła" <w...@p...null.onet.pl.invalid> napisał w
    wiadomości news:20110704181940.66e9eda6@cat.tac...
> [...]
    > przez ODBC jest szybkie.

    > Spotkał się ktoś z podobnym zachowaniem? Jak to rozwiązać?

    Z tego co pamietam to przez ADO mozna nawiazywac polaczenia
    - synchroniczne (aplikacja jest zamrozona i czeka na odpowiedz z bazy)
    - asynchronicznie (aplikacja nie jest zamrozona i nie czeka na odpowiedz z bazy)
    Tryb asynchroniczny jest znacznie wolniejszy (z kilku wzgledow) od synchronicznego.
    Sprawdz czy nie laczysz sie z baza w trybie asynchronicznym.

    Odnosnie ODBC to nie spotkalem sie ze znaczacymi roznicami w czasach wykonania
    zapytan.
    Sprawdz czy driver ODBC nie ma jakis specjalnych parametrow do ustawienia dla
    postgresa:
    - wielkosc wewnetrznego cache?
    - maksymalna ilosc, zwracanych domyslnie rekordow?

  • 3. Data: 2011-07-11 06:33:52
    Od: Wojciech Muła <w...@p...null.onet.pl.invalid>

    Tatarak wrote:
> [...]
    postgresa:
    > - wielkosc wewnetrznego cache?
    > - maksymalna ilosc, zwracanych domyslnie rekordow?

    Dzieki za sugestie.

    Problem byl bardziej prozaiczny, zostala wylaczona opcja UseServedSidePrepare,
    co powodowalo, ze sterownik wykonywal mase niepotrzebnej roboty. Po wlaczeniu
    zaczelo dzialac ze wzglednie normalna szybkoscia.

    w.