  • 1. Data: 2011-07-07 13:02:20
    Temat: Rozpoczęcie programowania w Win - Visual C# Express?
    Od: Technolog <t...@g...com>

    Witam,

    potrzebuję napisać aplikację pod Windows (.NET może być). Z uwagi na
    specyfikę zlecenia, postanowiłem zrobić to sam, chociaż od 10 lat nie
    tworzyłem aplikacji na PC (zatrzymałem się na Turbo Pascalu), teraz czasem
    programuję niewielkie aplikacje webowe (PHP, JS, SQL, pluginy do CMS-ów,
    aplikacje tworzone we frameworkach).

    Moja aplikacja będzie służyła do średnio skomplikowanej manipulacji
    obrazami. Chodzi o masowe zmiany rozdzielczości (i zapis), określanie
    stopnia różnic (wykrywanie duplikatów i podobnych zdjęć), obracanie (o
    dowolny kąt), kadrowanie. Dane będą wprowadzane w polach formularza, nie
    będzie potrzebny interfejs do manipulacji obrazami (jedynie podgąd wyniku).
    Oczywiście aplikacji tego typu jest multum, ale klient życzy sobie
    autorskiego rozwiązania.

    Ponieważ generalnie standardem wydaje mi się być C, wstępnie wytypowałem
    sobie Visual C# Express. Myślałem też o MS Visual Basic Express, ale może
    kiedyś będę potrzebował napisać coś na inną platformę lub poprawiać czyjś
    program, wobec tego C wydaje mi się odpowiednim kierunkiem, a wymagalnie
    zainstalowania .NET w przypadku mojej pierwszej aplikacji nie stanowi
    problemu.

    Moje pytania: czy to dobry wybór? Rozumiem, że narzędzia są bezpłatne, ale
    zakup licencji nie stanowi dużego problemu, gdyby trzeba było. Czy w Visual
    C# Express znajdują się biblioteki do manipulacji obrazami typu zmiana
    wielkości, obracanie zdjęć o dowolny kąt (wszystko z antyaliasingiem),
    pobieranie wartości koloru danego piksela itp? Widzę, że z wersji Express
    usunięto narzędzia do debugowania, ale ja jestem przyzwyczajony do
    programowania bez debuggera (niewielkich aplikacji).

    Będę wdzięczny za sugestie.
    Wasze zdrowie!
    Technolog

  • 2. Data: 2011-07-07 13:11:22
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    W dniu 2011-07-07 15:02, Technolog pisze:
    > Witam,
    >
    > Ponieważ generalnie standardem wydaje mi się być C, wstępnie wytypowałem
    > sobie Visual C# Express.

    To gratulujemy, widocznie TYLKO z licencjami masz problem.

  • 3. Data: 2011-07-07 14:33:57
    Od: Arkadiusz Dymek <n...@n...net>

    W dniu 7/7/2011 3:02 PM, Technolog wrote:

> [...]
    > program, wobec tego C wydaje mi się odpowiednim kierunkiem, a wymagalnie
    > zainstalowania .NET w przypadku mojej pierwszej aplikacji nie stanowi

    C# to nie C, więc pod tym kątem to średni wybór. Ale tuż obok powinien
    znaleźć Visual C++ Express. Ale mimo wszystko polecam C#.

> [...]
    > usunięto narzędzia do debugowania, ale ja jestem przyzwyczajony do
    > programowania bez debuggera (niewielkich aplikacji).

    Znajdziesz. Tzn. nie w Visual C# Express, bo to środowisko, a nie pakiet
    bibliotek, ale w sieci znajdziesz. A jak nie te co znajdziesz, nie będą
    Ci pasować, to możesz użyć bibliotek z C++, byle w DLL były.

    Pozdrawiam,
    Arkadesh

  • 4. Data: 2011-07-08 06:37:34
    Od: grabarz <u...@g...pl>

    Technolog wrote on 07 Jul 2011 14:02:20 MET:

> [...]
    > będzie potrzebny interfejs do manipulacji obrazami (jedynie podgąd wyniku).
    > Oczywiście aplikacji tego typu jest multum, ale klient życzy sobie

    Wykorzystaj po stronie serwera albo istniejącą już aplikację która
    coś takiego robi (np. imagemagick) albo gotowe biblioteki
    (np. imagescience) połączone z czymś wyższego poziomu niż C (np. z rubim
    poprzez odpowiedniego gema).

    Ogólnie temat nie jest trywialny wziąwszy pod uwagę problemy z
    np. uploadem (flash? html5? silverlight?), z bezpieczeństwem (vide
    problem flasha i cookiesów), przechowywania obrazków (dysk, cloud
    amazonowy?) itd, itp.

    Proponuję głębsze rozpoznanie tematu. Dobór języka zostaw na koniec.

    I daj sobie spokój z C# ;)

    --
    Mess with the best, die like a rest!

  • 5. Data: 2011-07-08 06:39:46
    Od: grabarz <u...@g...pl>

    grabarz wrote on 08 Jul 2011 07:37:34 MET:

> [...]
    > amazonowy?) itd, itp.
    >
    > Proponuję głębsze rozpoznanie tematu. Dobór języka zostaw na koniec.

    ok, sorry. nie doczytałem, że to zwykła aplikacja windowsowa.

    tak czy inaczej, wykorzystaj już istniejącą aplikację, która manipuluje
    obrazkami i wołaj ją sobie w tle.

    --
    Mess with the best, die like a rest!

  • 6. Data: 2011-07-10 15:23:15
    Od: Karol Y <k...@o...pl>

> [...]
    > będzie potrzebny interfejs do manipulacji obrazami (jedynie podgąd wyniku).
    > Oczywiście aplikacji tego typu jest multum, ale klient życzy sobie

    Bez GUI każdą z tych czynności wykonasz w .NET za pomocą dosłownie kilku
    linijek - Graphics, GraphicsPath, ColorMatrix, unsafe + Bitmap.LockBits.

    Jak chcesz jeszcze prościej; patrz biblioteki -> AForge.NET, ImageFree +
    .NET wrapper, DeviL.NET.

    Chcesz wbudowanej obsługi obsługi wektorowej + akceleracji sprzętowej ->
    WPF.

> [...]
    > program, wobec tego C wydaje mi się odpowiednim kierunkiem, a wymagalnie
    > zainstalowania .NET w przypadku mojej pierwszej aplikacji nie stanowi

    C /= C#

    > Moje pytania: czy to dobry wybór? Rozumiem, że narzędzia są bezpłatne, ale
    > zakup licencji nie stanowi dużego problemu, gdyby trzeba było. Czy w Visual

    Wersja express jest bezpłatna także do użytku komercyjnego.

    > Widzę, że z wersji Express usunięto narzędzia do debugowania,
    > ale ja jestem przyzwyczajony do programowania bez debuggera (niewielkich
    aplikacji).

    W wersji express także jest debugger.

    --
    Mateusz Bogusz

  • 7. Data: 2011-07-14 05:37:59
    Od: "Wojciech \"Spook\" Sura" <wojciech.sura_no@spam_poczta.medi.com.pl>

    Dnia 07-07-2011 o 15:02:20 Technolog <t...@g...com>
    napisał(a):

> [...]
    > wyniku).
    > Oczywiście aplikacji tego typu jest multum, ale klient życzy sobie

    Do tego jak znalazł C# (interakcja z użytkownikiem) i C++ via (na
    przykład) P/Invoke. C++ zapewnia szybkie, niskopoziomowe przetwarzanie
    danych, zaś C# - błyskawiczne oprogramowanie interface'u użytkownika i
    interakcji z danymi. Nawet unsafe nie trzeba będzie stosować.

    > Ponieważ generalnie standardem wydaje mi się być C, wstępnie wytypowałem
    > sobie Visual C# Express.

    C/C++ ma tyle wspólnego z C# co z PHP, czyli głównie konstrukcje językowe.

> [...]
    > wielkości, obracanie zdjęć o dowolny kąt (wszystko z antyaliasingiem),
    > pobieranie wartości koloru danego piksela itp?

    W Internecie jest multum bibliotek do tego celu, ale ja jestem
    zwolennikiem przenoszenia tego typu funkcjonalności do natywnej DLLki
    pisanej w C++.

    > Widzę, że z wersji Express
    > usunięto narzędzia do debugowania, ale ja jestem przyzwyczajony do
    > programowania bez debuggera (niewielkich aplikacji).

    Usunięto narzędzia do *zdalnego* debuggowania, a samo debuggowanie
    okrojone jest tylko o kilka bajerów (brakuje np. attach to process, choć i
    to można obejść).

    > Będę wdzięczny za sugestie.
    > Wasze zdrowie!
    > Technolog