  • 1. Data: 2011-12-11 23:23:08
    Temat: problem z CPU i płytą
    Od: Krystek <k...@u...pl>

    Płyta pod AMD, procesory Athlon X2 i Phenom X3. Po włożeniu X2: działa,
    następnie X3: działa, ponownie X2: nie działa. W ogóle nie chce się
    pokazać nawet POST, nie reaguje też na wyłączanie z przycisku, trzeba
    wyłączyć zasilacz.

    Po włożeniu do innej płyty głównej oba procesory działają bez względu na
    kolejność "wsadów".

    Robiłem czyszczenie CMOS, ładowanie domyślnych wartości BIOS itp. Nic z
    tego, pierwsza płyta działa teraz z X3, ale wydaje się być zawieszona z X2.

    Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy? Jakieś sugestie? Poza tym
    CLEAR CMOS, który zrobiłem, nic mi nie przychodzi do głowy.

    Krystian

  • 2. Data: 2011-12-12 07:54:42
    Temat: Re: problem z CPU i płytą
    Od: Rafal Lukawski <r...@l...pl>

    On 2011-12-12 00:23, Krystek wrote:
> [...]
    > następnie X3: działa, ponownie X2: nie działa. W ogóle nie chce się
    > pokazać nawet POST, nie reaguje też na wyłączanie z przycisku, trzeba

    Zdecydowanie wszelkie operacje typu wymiana pamięci/procka powinny być
    robione przy wyłączonym zasilaczu (czytaj odcieciu zasilania plyty glownej)

  • 3. Data: 2011-12-12 08:23:06
    Od: Krystek <k...@u...pl>

    Rafal Lukawski wrote:

    > Zdecydowanie wszelkie operacje typu wymiana pamięci/procka powinny być
    > robione przy wyłączonym zasilaczu (czytaj odcieciu zasilania plyty glownej)

    Nie o to mi chodziło. Operacje są tak robione. Natomiast po podłączeniu
    zasilania do płyty z X2, włączeniu przełącznikiem, nie można już go tym
    przełącznikiem wyłączyć, trzeba użyć przełącznika na zasilaczu.

    Oba procesory działają bez problemu na innej płycie, działały na tej
    problematycznej, ale teraz na tej ostatniej uruchamia się tylko jeden z
    nich.

    Krystian

  • 4. Data: 2011-12-12 08:45:08
    Od: Rafal Lukawski <r...@l...pl>

    On 2011-12-12 09:23, Krystek wrote:

    > Nie o to mi chodziło. Operacje są tak robione. Natomiast po podłączeniu
    > zasilania do płyty z X2, włączeniu przełącznikiem, nie można już go tym
    > przełącznikiem wyłączyć, trzeba użyć przełącznika na zasilaczu.

    Ok, ale wczesniej napisales: "Po włożeniu X2: działa", tzn jest jakis
    problem czy nie ma?

  • 5. Data: 2011-12-12 09:05:55
    Od: Krystek <k...@u...pl>

    Napisałem tak:

    "Po włożeniu X2: działa, następnie X3: działa, ponownie X2: nie działa.
    W ogóle nie chce się pokazać nawet POST, nie reaguje też na wyłączanie z
    przycisku, trzeba wyłączyć zasilacz."

    Chodzi o to, że płyta najpierw działała z X2, później działała z X3, a
    teraz już nie chce działać z X2 (ale działa z X3). Robiłem CLEAR CMOS i
    tylko to mi przychodzi do głowy. Na innej płycie oba procesory działają.

    Krystian

  • 6. Data: 2011-12-12 10:35:50
    Od: "...:::WISKOLER:::..." <j...@b...rh>

    Dnia Mon, 12 Dec 2011 10:05:55 +0100, Krystek napisał(a):

    > Chodzi o to, że płyta najpierw działała z X2, później działała z X3, a
    > teraz już nie chce działać z X2 (ale działa z X3). Robiłem CLEAR CMOS i
    > tylko to mi przychodzi do głowy. Na innej płycie oba procesory działają

    A BIOS aktualny?
    --
    ...:::WISKOLER:::...

    - Stirlitz, jakiego koloru mam majtki? - spytał Müller.
    - Czerwone w białe grochy.
    - Wpadliście Stirlitz, o tym wiedziała tylko rosyjska pianistka!
    - Proszę zapiąć rozporek, szefie, inaczej będą o tym wiedzieć wszyscy.

  • 7. Data: 2011-12-12 10:52:28
    Od: Krystek <k...@u...pl>

    ...:::WISKOLER:::... wrote:

    > A BIOS aktualny?

    Tak, jak najbardziej. To wszystko wydarzyło się w przeciągu dwóch godzin
    podczas modernizacji komputera. Zmieniłem procesor, później chciałem
    powrócić do starej konfiguracji aby coś sprawdzić i ZONK.

    Krystian

  • 8. Data: 2011-12-12 11:24:34
    Od: "Doxent" <d...@g...pl>

    > Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy? Jakieś sugestie? Poza tym
    > CLEAR CMOS, który zrobiłem, nic mi nie przychodzi do głowy.

    Z tymi prockami na AM2/3+ itp. zawsze robię tak, że przy wkładaniu staram
    się delikatnie ale dość stanowczo docisnąć je do gniazda przed zamknięciem
    dźwigni, najlepiej 4 palcami na każdym rogu procka bo zauważyłem, że często
    jeden bok potrafi odstawać na jakieś 0.5 milimetra w górę. Widocznie gniazdo
    z płytą lekko się wypaczyły i teraz procek równo nie przylega pod własnym
    ciężarem więc trzeba mu lekko pomóc przed zamontowaniem chłodzenia.

  • 9. Data: 2011-12-12 13:01:38
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2011-12-12 08:54, Rafal Lukawski pisze:

    > Zdecydowanie wszelkie operacje typu wymiana pamięci/procka powinny być
    > robione przy wyłączonym zasilaczu (czytaj odcieciu zasilania plyty glownej)

    Wyłączenie listwy nie wystarczy?

    animka
    --
    Pamiętajmy, że zwierzęta są bezbronne wobec człowieka, cierpią tak jak
    ludzie. "Człowiek jest królem zwierząt, gdyż przewyższa je w