  • 1. Data: 2006-06-03 20:50:51
    Temat: problem z ciaglym atakowaniem lacza.
    Od: michal <s...@p...onet.pl>

    Mam ostatnio problemy z laczem ktore jest co jakiś czas przewaznie po 15
    atakowane SYNFOOD'em i inymi pakietami UDP.
    Efektem jest brak możliwości kozystania z łącza.
    Posiadam 4Mbit FR z TPSA w LB.
    Podpięty pod modemy router CISCO 3600.
    W trakcie ataków nawet on tego nie wytrzymuje i wchodzi w stan resetu.
    ALe nie o tym chciałem pisać.

    CHodzi mi oto jak skutecznie działać aby uchronić się od tego.
    CO z tego że wyśle na a...@t...pl i zablokują mi te IP
    z których jest atak, działa to na kilka dni czasami godzin, potem jest
    atak z innych IP. Trzy tygodnie temu poszedłem na policjie i złożyłem
    powiadomnienie o przestępstwie wraz z logami na CD.
    Minęło od tego jaki czas a ja mam znowu od 3 dni nawrót ataków.

    Prosze o jakies rady jak działać.

    Michał

  • 2. Data: 2006-06-03 21:42:50
    Temat: Re: problem z ciaglym atakowaniem lacza.
    Od: Neas <n...@n...invalid>

    michal pisze:

> [...]
    > powiadomnienie o przestępstwie wraz z logami na CD.
    > Minęło od tego jaki czas a ja mam znowu od 3 dni nawrót ataków.

    Wytnij dostęp do IRC.

    --
    Neas, ?eas@?eas.pl, http://www.neas.pl

  • 3. Data: 2006-06-04 09:28:51
    Od: Łukasz Bromirski <h...@g...again>

    Neas wrote:
> [...]
    [...]
    [...]
    > Wytnij dostęp do IRC.

    ...a na 3600 możesz skonfigurować CoPP (Control Plane
    Policing/Protection), który zabezpieczy Ci router w trakcie ataku
    przed przeciążeniem:
    http://www.cisco.com/application/pdf/en/us/guest/pro
    ducts/ps1838/c1244/cdccont_0900aecd804ac831.pdf

    A tak BTW, zaglądałeś może na:
    http://networkers.pl/bgp-blackholing/ ?

    Pozdrawiam,
    --
    "Confidence is what you have before you | Łukasz Bromirski
    understand the problem." -- Woody Allen | lukasz:bromirski,net

  • 4. Data: 2006-06-04 12:01:32
    Od: Neas <n...@n...invalid>

    Łukasz Bromirski pisze:

> [...]
    > przed przeciążeniem:
    > http://www.cisco.com/application/pdf/en/us/guest/pro
    ducts/ps1838/c1244/cdccont_0900aecd804ac831.pdf

    Ale to i tak mała pociecha...

    --
    Neas, ?eas@?eas.pl, http://www.neas.pl

  • 5. Data: 2006-06-04 14:23:06
    Od: "Pawel" <n...@n...com>

    Użytkownik "Łukasz Bromirski" <h...@g...again> napisał w wiadomości

> [...]
    > przed przeciążeniem:
    > http://www.cisco.com/application/pdf/en/us/guest/pro
    ducts/ps1838/c1244/cdccont_0900aecd804ac831.pdf

    ciekawa jest ta rekomendacja cisco odnosnie hold-queue ustawianego na 1500,
    z moich doswiadczen wynika ze to bardzo nietrafiona rekomendacja...
    wyciecie irca jest dobrym pomyslem tyle ze w ten sposob blokuje sie jedną z
    usług a to juz jest dyskusyjne, lepiej probowac namierzyc zrodlo pochodzenia
    tych ataków i ich rodzaj i probowac blokowac taki ruch bo uruchamianie tych
    wszystkich funkcjonalnosci na cisco tez nie jest bez wplywu na wydajnosc
    routera

  • 6. Data: 2006-06-04 17:17:02
    Od: "topek" <o...@p...pl>

    mi pomagalo (ale routing na linuxie robiony) :
    tcpdump -i eth0 dst port ircd
    nastepnie obserwujesz ktore IPki lacza sie z dziwnymi serwerami irc'a
    (najczesciej bez revdns'a)
    i wycinasz im albo dostep do netu albo tylko do irca
    (ja wycinalem im net - i czekalem az delikwent sie zglosi)

    na podobne synfloody dobra tez byla latka connlimit z netfiltra:
    iptables -t filter -I $LANCUCH -p tcp --syn -m connlimit --connlimit-above
    $1 -j REJECT
    $1 = ~30-40
    $LANCUCH = FORWARD

    ale tak btw. to chyba nie temat na ta grupe - tylko na pl.comp.sieci

  • 7. Data: 2006-06-04 18:33:00
    Od: Łukasz Bromirski <h...@g...again>

    Pawel wrote:

    > ciekawa jest ta rekomendacja cisco odnosnie hold-queue ustawianego na 1500,
    > z moich doswiadczen wynika ze to bardzo nietrafiona rekomendacja...

    Rekomendacja nie jest sztywna i przeznaczona raczej dla scenariuszy
    operatorskich (tranzyt), niż dostęp/agregacja, czyli sytuacji,
    w których atak DDoS jest w stanie narobić więcej szkody przez
    przepełnienie buforów a nie zabicie samego routera/łącza. I o ile
    jak rozumiem u Ciebie się to nie sprawdziło, sprawdza się jako
    generalna reguła.

> [...]
    > wszystkich funkcjonalnosci na cisco tez nie jest bez wplywu na wydajnosc

    CoPP nie wpływa na wydajność, natomiast źle dopasowane reguły w ramach
    CoPP owszem, mogą ciąć za dużo ruchu. Ale to już kwestia administratora
    żeby wiedział, jaki ruch i w jakich ilościach jest normalny.

  • 8. Data: 2006-06-04 22:15:09
    Od: Neas <n...@n...invalid>

    topek pisze:

> [...]
    > i wycinasz im albo dostep do netu albo tylko do irca
    > (ja wycinalem im net - i czekalem az delikwent sie zglosi)

    Ale co to ma do rzeczy? Nie piszę o tropieniu trojanów. (D)DoS-y są
    zazwyczaj prowokowane przez IRC, bo właśnie tam siedzą debile którzy
    się w to bawią i nikt im w tym specjalnie nie przeszkadza, a szkoda.
    Dlatego najlepiej wyciąć dostęp do IRC jako takiego, jeśli nie jest
    absolutnie potrzebny.

    > na podobne synfloody dobra tez byla latka connlimit z netfiltra:
    > iptables -t filter -I $LANCUCH -p tcp --syn -m connlimit --connlimit-above
> [...]

    Nie załamuj, przecież byle atak zapcha te 4 mbit i takie regułki można
    sobie wsadzić... w nos.

    --
    Neas, ?eas@?eas.pl, http://www.neas.pl

  • 9. Data: 2006-06-05 10:22:11
    Od: "topek" <o...@p...pl>

    > Ale co to ma do rzeczy? Nie piszę o tropieniu trojanów. (D)DoS-y są
    > zazwyczaj prowokowane przez IRC, bo właśnie tam siedzą debile którzy
    > się w to bawią i nikt im w tym specjalnie nie przeszkadza, a szkoda.

    Wlasnie jest dokladnie tak jak piszesz - komp z naszej sieci ktory zlapal
    trojana staje sie komputerem zombie sterowanym
    poprzez irca, a wiec ma gdzies w tle proces ktory jest polaczony z jakims
    irc-serwerem. Blokujesz takiego usera, i czekasz az zadzwoni
    nastepnie pytasz czy siedzi na ircu (na takim a takim serwerze) - jezeli
    nie, to kazesz viry pousuwac

    > Dlatego najlepiej wyciąć dostęp do IRC jako takiego, jeśli nie jest
    > absolutnie potrzebny.

    Idac tym tokiem rozumowania, to wogole mozna wszystko wyciac - przez gg tez
    virusy wchodza, puscic www przez squida i tyle :)

    > Nie załamuj, przecież byle atak zapcha te 4 mbit i takie regułki można
    > sobie wsadzić... w nos.
    Mi to dziala...
    Kiedys po wlaczeniu tego - nagle kilku ludziom przestal dzialac net...
    Po odpaleniu netstat -na -> okazalo sie ze mieli po 1000 a nawet 5000
    polaczen do netu, co powodowalo wzrost CPU na routerze i przepelnianie
    conntracka
    Dla mnie connlimit to podstawowa latka na kazdym linuxowym routerze.
    Wlaczenie connlimit mozna napewno zaliczyc do lepszego rozwiazania niz
    skladanie donosu na policje ze ktos DDOS'a robi...
    Tym bardziej ze jezeli mowimy o DDOSach sterowanych przez IRC'a, to raczej
    my robimy komus DDOS'a a nie odwrotnie.

  • 10. Data: 2006-06-05 13:41:28
    Od: Stanisław Halik <s...@t...lain.pl>

    topek <o...@p...pl> wrote:

    > Dla mnie connlimit to podstawowa latka na kazdym linuxowym routerze.

    a connlimit to nie jest tylko na TCP przypadkiem?

    --
    Kocia galeria - <http://koty.foo.pl/>