  • 1. Data: 2015-11-14 09:10:00
    Temat: problem z driverami do zewnętrznego wifi (Edimax N150 EW-77UAn V2)
    Od: Jivanmukta <j...@p...onet.pl>

    Mam na komputerze WinXP i Linux Mint.
    Kupiłem zewnętrzny adapter wifi Edimax N150 EW-77UAn V2.
    Ściągnąłem driver do WinXP (.zip) i do Linuxa (.tar.gz).
    Rozpakowałem .zip'a do katalogu C:\Program Files\EDIMAX ale tutaj nie
    ma żadnego pliku setup.exe ani install.exe. Jest kilka plików .exe. Co
    mam zrobić?
    W Linuxie Mint rozpakowałem .tar.gz w katalogu /opt i wykonałem: sudo
    ./configure; sudo make; sudo make install, ale się nie kompiluje
    (jakieś błędy).

  • 2. Data: 2015-11-14 12:01:39
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Jivanmukta pisze tak:

> [...]
    > Rozpakowałem .zip'a do katalogu C:\Program Files\EDIMAX ale tutaj
    > nie ma żadnego pliku setup.exe ani install.exe. Jest kilka plików

    skąd ściągałeś?

    czy to ten?

    http://www.edimax.com/edimax/mw/cufiles/files/downlo
    ad/Driver_Utility/EW-7711UAn_v2_Windows_driver_1.0.0
    .4.zip

    --
    Piter

    Let me see your war face.

  • 3. Data: 2015-11-14 16:22:49
    Od: Jivanmukta <j...@p...onet.pl>

    http://www.edimax.pl/pl/support_download.php?pl1_id=
    1

  • 4. Data: 2015-11-14 16:44:11
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Jivanmukta pisze tak:

    > http://www.edimax.pl/pl/support_download.php?pl1_id=
    1

    Mamy zgadywać który plik pobrałeś z tej strony? :)

    --
    Piter

    Let me see your war face.

  • 5. Data: 2015-11-14 18:00:36
    Od: Trybun <c...@r...cb>

    W dniu 2015-11-14 o 09:10, Jivanmukta pisze:
> [...]
    > W Linuxie Mint rozpakowałem .tar.gz w katalogu /opt i wykonałem: sudo
    > ./configure; sudo make; sudo make install, ale się nie kompiluje

    W Linuksie to trochę (a właściwie - mocno) złożona sprawa. Natomiast w
    XP może system sam wybierze. Podłącz adapter, gdyby wystartowała
    instalacja to wskaż folder z rozpakowanymi plikami. Gdy nie wystartuje
    to panel sterowania->system->menażer urządzeń, tu poszukaj pozycji z
    żółtą bądź czerwoną ikonką, ppm->aktualizuj sterownik, i wskaż folder z
    tymi rozpakowanym sterownikiem.

  • 6. Data: 2015-11-14 18:41:11
    Od: Jivanmukta <j...@p...onet.pl>

    PiteR wrote:

    1

    > Mamy zgadywać który plik pobrałeś z tej strony? :)

    http://www.edimax.pl/images/Image/DriverUtility/WNIC
    /EW-7711Uxn/Utility_2.0.zip
    http://www.edimax.pl/images/Image/DriverUtility/WNIC
    /EW-7711Uxn/RT3070_Linux_STA_v2.0.1.0.tar.zip

  • 7. Data: 2015-11-14 20:01:12
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Jivanmukta pisze tak:

    > http://www.edimax.pl/images/Image/DriverUtility/WNIC
    /EW-7711Uxn/Utility_2.0.zip

    no to ten zip właśnie pobrałem i zawiera takie pliki:

    http://piterpro.private.pl/img/ssd_2015-11-14_195355
    .png

    Ja tam widze setup.exe. Dlaczego piszesz, że nie ma tam setup.exe?

    --
    Piter

    Let me see your war face.

  • 8. Data: 2015-11-15 00:46:50
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-11-14 o 18:00, Trybun pisze:

> [...]
    > to panel sterowania->system->menażer urządzeń, tu poszukaj pozycji z
    > żółtą bądź czerwoną ikonką, ppm->aktualizuj sterownik, i wskaż folder z

    Ale Edimax ma b. dobry support w Polsce.
    Chłopaki potrafią nawet przygotować firmware dla jednej osoby dla
    jakiejś mniej typowej konfiguracji.

    Z likuksami też nie powinno być problemu.
    Z N150 różne cuda wyczyniałem i nie pamiętam problemów.

    A czy w Mincie zamiast przed każdą komendą wołać sudo, nie lepiej raz
    zawołać "su -" i później ciurkiem same komendy?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 9. Data: 2015-11-15 11:04:30
    Od: Jivanmukta <j...@p...onet.pl>

    Przepraszam za zamieszanie. Popieprzyło mi się. Komputer nie widzi
    sieci i szukając przyczyny zajrzałem do katalogu po instalacji (i to
    właśnie tam nie było już pliku setup.exe).

  • 10. Data: 2015-11-15 12:10:41
    Od: Trybun <c...@r...cb>

    W dniu 2015-11-15 o 00:46, Adam pisze:

> [...]
    >
    > A czy w Mincie zamiast przed każdą komendą wołać sudo, nie lepiej raz
    > zawołać "su -" i później ciurkiem same komendy?

    Może to jakiś "lewy" sterownik, a i może role grać konfiguracja XPka.

    Pewnie że nie, jednak z Linuksami problem leży nie w samej instalacji z
    źródeł, a sama konfiguracja systemu żeby taką instalacje można było
    przeprowadzić.

    Nie znam Minta, ogólnie nie przepadam za linuchami bazującymi na
    środowisku GNOME.