  • 1. Data: 2016-04-15 20:45:30
    Temat: problem z rozmiarem kasku
    Od: czuprus <czuprynka15@_NOSPAM_interia.pl>

    Witam.

    Mam problem z kaskiem. Mój obwód głowy to gdzieś 60-61 cm a więc na
    granicy rozmiaru L i XL. Kupiłem kask firmy Naxa f16A i gdzieś po godzinie
    jazdy kask tak uwierał że człowiek o jednym o czym marzy to go ściągnąć.
    Mierzyłem jeszcze kask firmy LS2 L i Xl za mała. Mierzyłem też kaski firmy
    HJC rozmiar XL wydawałby się ciut za duży ale dość przyjemnie, natomiast
    rozmiar L chyba trochę za mały. Problem polega na tym czy kupić kask o
    rozmiarze XL i jeździć z kominiarką, czy jednak ta L-ka rozbije się żeby
    pasowało. Nie mam już głowy do tego a czuję się trochę dziecinie z tymi
    kaskami. Co radzicie ?

  • 2. Data: 2016-04-16 21:29:58
    Temat: Re: problem z rozmiarem kasku
    Od: "Grzybol" <g...@w...pl>

    z.pl...

    https://www.youtube.com/watch?v=yEKPhhrVCXQ

    --
    Grzybol

  • 3. Data: 2016-04-17 19:49:27
    Od: Magic <m...@w...pl>

    W dniu 2016-04-15 o 20:45, czuprus pisze:
> [...]
    > L-ka rozbije się żeby pasowało. Nie mam już głowy do tego a czuję się
    > trochę dziecinie z tymi kaskami. Co radzicie ?

    Nowy kask powinien być mocno "dopasowany", ale na pewno nie za mały i
    nie może uwierać. Ma się dobrze trzymać głowy przy energicznym nią
    kręceniu. Jeśli zamierzasz jeździć w kominiarce to możesz wziąć nieco
    luźniejszy, ale w każdym wypadku powinien być wygodny i po założeniu
    zrobić "klik" ((c) by Watson), czyli pasować w każdym aspekcie - pola
    widzenia, wygody, obsługi w rękawicach etc.

    --
    Pozdrawiam - Maciek, ely50/ts150/srx250 (były rc24/rc46/pc40/xj600/k11).
    weFAQ&v=qvj

  • 4. Data: 2016-04-20 18:00:33
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

> [...]
    > L-ka rozbije się żeby pasowało. Nie mam już głowy do tego a czuję się
    > trochę dziecinie z tymi kaskami. Co radzicie ?

    Nie licz, że kask się "rozbije". Poza tym załóż, że będziesz jeździł w
    kominiarce. Jazda bez niej jest skrajnie nieprzyjemna.

    --
    MN

  • 5. Data: 2016-04-21 19:46:32
    Od: Grzegorz Rogala <a...@S...pl>

    W dniu 2016-04-20 o 18:00, Marcin N pisze:
    [cut]

    > Nie licz, że kask się "rozbije". Poza tym załóż, że będziesz jeździł w
    > kominiarce. Jazda bez niej jest skrajnie nieprzyjemna.

    Genialna porada, tylko gowno prawda. Kaski normalnych firm a wlasciwie
    ich EPS uklada sie do ksztaltu glowy w zwiazku z tym "uklada" sie i
    dopasowuje jak najbardziej. Bezpieczny kask ma byc ciasny i dopasowany
    tak zeby nie mozna bylo zuc w nim gumy do zucia. Kominiarka jak
    najbardziej na tak ale nie jest to element ktorym wlasne bezpieczenstwo
    mozna "dopasowywac"
    A do tworcy watku i zapytania.. kup porzadny kask a nie wynalazki
    Naxa/LS2 i z dwoch kaskow teoretycznie pasujacych zawsze wybieraj
    ciasniejszy.

    --
    Pozdr!
    Rogal

  • 6. Data: 2016-04-27 23:39:54
    Od: Paweł Arkadiusz <p...@b...pl>

    Oczywista ze się EPS dopasuje, ale nie wcześniej niż Wam tą Łódź zwodują. Kurde,
    Rogal, za dużo ulotek...

    Kask po założeniu na głowę dociskamy z różnych kierunków do czachy w jego górnej
    półsferze. Jak gdzieś uwiera to zdejmujemy i szukamy innego kasku.
    Testowane na Nolan, HJC, Shark. Mimo komfortu w pozycji normalnej, to jak przy
    dociśnięciu uciskały tak po paru godzinach w tym miejscu bolało jak sk..syn. I ile
    czasu nie miały żeby się ugnieść to się nie ugniotły. Dlaczego je wziąłem? Bo mam
    krzywy łeb i każdy kask mnie w tym miejscu uwiera. Żaden nie ustąpił póki nie dostał
    strzała gorącym powietrzem w styropian.

    KJ

  • 7. Data: 2016-04-30 18:47:25
    Od: Grzegorz Rogala <a...@S...pl>

    W dniu 2016-04-27 o 23:39, Paweł Arkadiusz pisze:
> [...]
    krzywy łeb i każdy kask mnie w tym miejscu uwiera. Żaden nie ustąpił póki nie dostał
    Pacz Pan, wef Shoeiu,Scorpionie tudziez nieistniejacym juz FM tez
    musialem cos tam stuningowac do swojego kanciastego lba - ale to wydaje
    mi sie _drugim_ krokiem po prawidlowym dopasowaniu kasku.

    --
    Pozdr!
    Rogal

  • 8. Data: 2016-04-30 22:03:01
    Od: Paweł Arkadiusz <p...@b...pl>

    Moja przytoczona w oparciu o krzywy łeb teza sprowadza się do tego że żaden kask z
    normalnych firm nigdy mi się nie ułożył i nie wierzę w żadnego układanie się EPS.

    KJ