  • 1. Data: 2014-05-20 17:22:44
    Temat: programowanie jako gra rpg
    Od: firr <p...@g...com>

    programowanie samo w sobie przypomina granie w rpg
    gdzie rozwija sie drzewko skilli i np jedni nabijają 95 poziom w C++ innni 17 w
    javascript .. i tak dalej

    jest to nawet ciekawe spojrzec na programowanie w ten sposób i ew omowic to jakie
    sposoby lewelowania sa skuteczne lub do czegos jeszcze mozna uzyc tej metafory
    (by np cos sobie zobrazowac lub cos zrozumiec)

    potrafi ktos rozwinąc tą myśl (moze byc w zartobliwy sposób), ? (sam moze ja rozwine
    kiedys pozniej bo na razie jestem zmeczony i nie mam chyba jakichs specjalnych
    koncepcji)

  • 2. Data: 2014-05-20 19:44:50
    Temat: Re: programowanie jako gra rpg
    Od: IDKrzych <n...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-05-20 17:22, firr pisze:
> [...]
    rozwine kiedys pozniej bo na razie jestem zmeczony i nie mam chyba jakichs

    W takim razie klepacze kodu np. w PHP to po prostu "farmią" ;)

    --
    IDKrzych

    "Jakkolwiek będzie - będzie inaczej, aniżeli sobie wyobrażamy
    - ponieważ między Dobrem a Złem znajdujemy się w życiu i w świecie
    wielowymiarowym,
    w którym dokumentnie pomieszane jest Przypadkowe z Nieuchronnym."
    (S. Lem 1999)

  • 3. Data: 2014-05-21 13:24:17
    Od: firr <p...@g...com>

    W dniu wtorek, 20 maja 2014 19:44:50 UTC+2 użytkownik IDKrzych napisał:

> [...]
    specjalnych koncepcji)

    > W takim razie klepacze kodu np. w PHP to po prostu "farmią" ;)

    w jakim sensie?

  • 4. Data: 2014-05-21 13:35:42
    Od: firr <p...@g...com>

    to co mi przychodzi do glowy to to ze mozna by przyznac pewne tytuły dla odpowiednich
    stopni umiejętnosci - mozna by tez zrobic rodzaj kwalifikacji dla umiejetnosci danych
    poziomów (teoretycznie mz daloby sie sprawdzić poziom jakimis testami choc nie byloby
    to moze do konca sprawiedliwe ale gdyby to zrobic w miare dobrze cos by jednak
    mówiło)

    pozatym tych gałezi rozwiniec w programowaniu jest naprawde dużo jakby drobiazgowo
    sie doliczyć to pewnie kilka tysiecy, choć są pewne głowne

    mozna tez by wprowadzić inne atrybuty np tymczasowej
    sprawnosci charakterystyczne dla erpegów (np hp, tymczasowy poziom zdrowia - co ja
    mam bardzo niskie
    jak na dany moment albo mp (mana points) tymczasowy
    poziom koncentracji i motywacji (co tez mam bardzo niskie w danym momencie - tak ze
    mimo paru leweli
    nie moge ruszyć ręką

    w przeciwienstwie do zwyklego erpega warto zauwazyc ze w tej grze poczatkujacy
    startują z zerowymi lewelami ale z najwiekszą maną (czesto sporą koncentracją i
    gigantyczna motywacją) a z czasem ona nie rosnie (jak w zwyklym erpegu) tylko spada

  • 5. Data: 2014-05-21 13:44:42
    Od: firr <p...@g...com>

    mozna tez by zrobic mape z questami bo w programowaniu jest wiele klasycznych questów
    - na przykład napisanie przegladarki zb mandelbrota (prosty dosyc quest dla
    poczatkujacych - nie wiem w okolicach lewelu 5, vs napisanie raytracera z tym drzewem
    podzialu przestrzennego, nie wiem mz trudniejszy chyba quest levelu 25 czy ile
    (subiektywnie trudno mi ocenic), - takie wuesty mozna atakowac z roznymi skillami
    przy pomocy roznych libek i frameworków (ktore tutaj moglby sluzyc za odpowiednik
    ekwipunku, zbroja itp - choc top trzebaby dopracowac)

  • 6. Data: 2014-05-21 13:59:24
    Od: firr <p...@g...com>

    ja na przyklad jestem wojownikiem c który ostatnio niezle oberwał (i to chyba od
    ognia) * w probie ataku na questy posiomów gdzies tak 25-27, z tego wniosek ze
    ogolenie przyznal bym sobie chyba gdzies tak 19 lewel
    ogolnego rozwoju (czyli srednio niski, mz 25 to jakis taki sredni w miare solidny
    poziom)

    * (uzbrojenie winapi, tarcza i zbroje moj wlasny framework, nie wiem ile tam
    dokladnie ze 30 tys lini, +25 do defence zalezy w jakich rejonach)

    nie wiem co teraz bo oberwałem praktycznie bardzo porządnie (hp very low)

  • 7. Data: 2014-05-22 08:54:56
    Od: Stregor <s...@g...com>

    > nie wiem co teraz bo oberwałem praktycznie bardzo porządnie (hp very low)

    I do tego jeszcze Ci się nudzi

    --
    Pozdrawiam,
    Stregor

  • 8. Data: 2014-05-22 11:25:53
    Od: firr <p...@g...com>

    W dniu czwartek, 22 maja 2014 08:54:56 UTC+2 użytkownik Stregor napisał:

    > I do tego jeszcze Ci siďż˝ nudzi

    Nudzi mi sie zwykle przymulanckie programowanie, potrzebuje uruchomic wyobraznie i
    nabrać troche
    świeższgeo wiatru w żagle

    --
    Tak jest z większością młodych muzyków (...) Wszyscy oni chcą natychmiast zostać
    gwiazdami. Wszyscy oni chcą mieć to, co nazywają własnym stylem. Ale wszyscy ci

  • 9. Data: 2014-05-22 12:12:34
    Od: Stregor <s...@g...com>

    > Nudzi mi sie zwykle przymulanckie programowanie, potrzebuje uruchomic wyobraznie i
    nabrać troche
    > świeższgeo wiatru w żagle

    To poczytaj o WinRT :)

    --