  • 121. Data: 2011-07-06 05:49:38
    Temat: Re: promieniowanie w Japonii a sprzet z importu?
    Od: Kosu <6...@e...pl>

    On 2011-07-05 23:53, Bronek Kozicki wrote:
    > proszę uprzejmie. Przy okazji, zaczałem używać Internetu w poprzednim
    > tysiącleciu, kiedy było uprzejmie podpisywać się własnym nazwiskiem i
    > tak mi zostało.

    To chyba zależy od kręgów. Mniej więcej od 1995 roku (kiedy Internet
    stał się w jakiś sposób masowy), używało się już powszechnie nicków.
    Oczywiście mówię o usenecie.

    A pseudonimów (czyli nicków sprzed ery online) używa się od prawie 1000
    lat i dawniej nikt nie traktował tego jako nieuprzejmego :]

    pozdrawiam,
    PK

  • 122. Data: 2011-07-06 14:15:16
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Kosu" 4e13f770$0$2437$6...@n...neostrada.pl

    > To chyba zależy od kręgów.

    Nazewnictwo -- tak. Przykładowo kręgi szyjne
    oznacza się literami C, zaś lędźwiowe literami L. ;)

    > Mniej więcej od 1995 roku (kiedy Internet stał się w jakiś sposób masowy),

    Wcześniej był ciężarny... ;) IMO masowy to on stał się
    dopiero na przełomie wieków czy tysiącleci. IMO wiek XXI
    zaczyna się rokiem 2001 zaś trzecie tysiąclecie -- już
    rokiem 2000.

    > używało się już powszechnie nicków.

    Ja zaczynam masowo ;) pisać po grupach w grudnia roku 1999.
    Od tamtej pory dorobiłem się prawie 40 tysięcy postów mego autorstwa.

    > Oczywiście mówię o usenecie.

    > A pseudonimów (czyli nicków sprzed ery online) używa się od prawie 1000 lat i
    dawniej nikt nie traktował tego jako nieuprzejmego
    > :]

    Posty swe podpisywałem jakoś tak:

    Leszek Ciszewski
    Eneuel Leszek
    Eneuel Leszek Ciszewski
    Aksia (czy jakoś podobnie -- ćwierć setki postów fotograficznej
    grupie; w postach tych podpisywałem się także inicjałami
    LC a wrotka była identyczna z wrotkami jakich używałem
    jako ELC czy EL; wrotka chyba była na stałe wpisana do
    DeeLeLi budujących OE -- tak, jak teraz jest na stałe
    wpisany numer telefonu)

    zaś słowo Eneuel stworzone zostało przeze mnie na potrzeby Inetrnetu chyba
    około kwietnia 2000 roku. Było łatwe ;) w zapamiętywaniu, w wypowiadani ;)
    i w pisaniu, dlatego też natychmiast przyjęło się ;) nie tylko w pełnej
    postaci, ale także doczekało się postaci zdrobniałej -- Ene. :)

    Miałem też inne nicki: Eneter (aby można mnie było dociskać w czasie pertraktacji),
    iki (aby łatwo było mnie pamiętać i pisać -- czyli używać, a nawet nadużywać) czy
    Quasimodo (teraz już chyba wiadomo -- skąd ten nick) i wiele, wiele innych, ale
    nigdy nie kryłem się za żadnym z nicków zbyt skutecznie. W postach swoich nawet
    podawałem koordynaty (w części postów z pomyłką -- raczej niewiele znaczącą, bo
    jednej ostatniej cyfry) i numery telefonów (podaję nadal -- chyba, że jakieś
    uaktualnienie znów podmienił spreparowany DLL na nowszą wersję) a także m@il
    zwrotny tak zwany prawdziwy... Obecnie m@il, numer telefonu i nick -- pasują
    do siebie. I tak ma pozostać...

    Gdy będę miał swego prawnika -- poproszę go to, aby z tego słowa uczynił pełnoprawne
    imię i aby moje dane osobowe oficjalne uaktualnił, dodając do nich imię eneuel...

    Miałem kilka signaturek, z których chyba najczęściej używaną była poniższa.
    (tak, wiem -- to sygnatura, nie signaturka, ale jako to różnica -- naturalna
    sig czy mgła na Półwyspie Helskim?...)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

    Postscriptum: Dla niewtajemniczonych w majaki :) Macierewicza -- rzekomo poważny
    ów człowiek proponując różne scenariusze, próbował i sztucznej mgły,
    i środowiska nie powietrznego, lecz helowego... Od czasu wiadomego wypadku każde
    odwołanie do natury budzi we mnie mgliste wspomnienia tutkującego samolotu (nie
    zaś biustu -- jak to kiedyś bywało) zaś od jakiegoś czasu do tego dochodzą
    skojarzenia z helem...

  • 123. Data: 2011-07-16 22:08:03
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Marcin [3M]" ius7i5$e7h$...@n...news.atman.pl

    > Ciekawostką nr.2 jest to, ze podany stosunek dla awarii w Czernobylu wskazuje na
    to, iż wybuch wspomagany był... wybuchem jądrowym
    > o sile 10..100 ton. Rzecz niemozliwa ponoć, a jednak.

    Spalanie to ponoć szybkie utlenianie. A czy szybkie spalanie nie jest wybuchem?
    Zatem -- być może wybuch jądrowy to po prostu szybka reakcja jądrowa? :) Czy
    tysiąckrotne przekroczenie mocy znamionowej reaktora jądrowego nie jest wybuchem?

    Podrzuciło w górę ochronną płytę ważącą...
    Nie wiem ile... Do tego potrzeba raczej wybuchu...

    Oficjalnie mówiono, że reakcja wymknęła się spod kontroli,
    że przekroczono tysiące razy moc znamionową...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 124. Data: 2011-07-18 11:39:43
    Od: "Piotr \"Charvel\" Majka" <c...@l...link.pl>

    > Podrzuciło w górę ochronną płytę ważącą...
    > Nie wiem ile... Do tego potrzeba raczej wybuchu...

    W zależności od źródeł 1200-2000 ton - wiki polska podaje 1200t, wiki
    angielska 2000t.

    > Oficjalnie mówiono, że reakcja wymknęła się spod kontroli,
    > że przekroczono tysiące razy moc znamionową...

    Nie tysiąc, tylko dziesięciokrotnie.

  • 125. Data: 2011-07-18 11:43:13
    Od: StaM <k...@y...com>

    Tona amerykanska ma 907 kg z groszami.
    StaM

  • 126. Data: 2011-07-18 12:20:34
    Od: "Piotr \"Charvel\" Majka" <c...@l...link.pl>

    W dniu 2011-07-18 13:43, StaM pisze:

    > Tona amerykanska ma 907 kg z groszami.
    > StaM

    W emitowanym kiedyś na Discovery filmie dok. "Katastrofa w czarnobylu"
    lektor czyta: "wysadzona 500 tonowa pokrywa...." ;) Co dokument, to inna
    waga tej pokrywy ;>

    http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpa
    ge&v=Bo2N1swcngU#t=208s

  • 127. Data: 2011-07-19 21:33:11
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "StaM" c...@j...goo
    glegroups.com

    > W zależności od źródeł 1200-2000 ton - wiki
    > polska podaje 1200t, wiki angielska 2000t.

    : Tona amerykanska ma 907 kg z groszami.

    \żartu_poczatek{

    Bredzisz -- przecież tona nie może zawierać groszy, bo to tona niepolska, a grosze są
    w Polsce. ;)

    }\żartu_koniec

    "Piotr "Charvel" Majka" j018f1$amo$...@i...gazeta.pl

    > W emitowanym kiedyś na Discovery filmie dok. "Katastrofa w czarnobylu"

    Czy emisja tego filmu zawiera cząstki promieniotwórcze? ;)

    > lektor czyta: "wysadzona 500 tonowa pokrywa...." ;) Co dokument, to inna
    > waga tej pokrywy ;>

    (; Bo to fizyka relatywistyczna. ;)

    > http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpa
    ge&v=Bo2N1swcngU#t=208s

    Wybuch uwalnia 50 ton paliwa jądrowego -- 10 razy tyle, co w Hirosimie. :)

    A ile tam było tego paliwa w ogóle? :)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'