  • 1. Data: 2014-06-03 22:03:17
    Temat: prosta mysz bezprzewodowa normalnej wielkości
    Od: Skylla <s...@n...op.pl>

    Możecie polecić prostą mysz 2,4Ghz normalnej wielkości (typu kabelkowej
    Logitech B110). Tylko 2 przyciski i dobre kółko z funkcją 3 przycisku.
    Do zwykłych zastosowań (ani gry ani grafika HD).
    Powinna za to działać na różnych powierzchniach i te min. 3m od komputera.
    Cena bez przesady, czyli tak do ok. 100zł najlepiej.
    S.

  • 2. Data: 2014-06-03 23:15:51
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Skylla pisze tak:

    > Powinna za to działać na różnych powierzchniach

    np M190 działa na wszystkim oprócz lustra i M210 superowy kształt
    jednak nie dziala na czarnych i ciemnych dzinsach (jeżdzenie po kolanku
    odpada).

    --
    Piter

  • 3. Data: 2014-06-04 08:23:05
    Od: "Chris" <c...@m...com>

    Skylla nabazgrał(a):

> [...]
    > Powinna za to działać na różnych powierzchniach i te min. 3m od komputera.
    > Cena bez przesady, czyli tak do ok. 100zł najlepiej.

    Dodaj 60zł i kup http://www.logitech.com/en-roeu/product/7108
    Może drożej ale warto.
    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 4. Data: 2014-06-04 08:53:54
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 03 Jun 2014 22:03:17 +0200, Skylla napisał(a):

> [...]
    > Powinna za to działać na różnych powierzchniach i te min. 3m od komputera.
    > Cena bez przesady, czyli tak do ok. 100zł najlepiej.

    Logitech M705, działa dłuuugo na baterii.
    --
    Jacek

  • 5. Data: 2014-09-19 11:57:42
    Od: Skylla <s...@n...op.pl>

    > Logitech M705, działa dłuuugo na baterii.

    Kupiłem w końcu najpierw HP X4000, ale miała problemy z podłożem. Na
    większości po 10-30 minutach, a czasem od razu zaczynała przycinać i
    skakać. Zmieniałem podkładki, ale nic to nie dało. Wymieniłem więc ją w
    sklepie na M705.
    Myszka dużo droższa, a w sumie o podobnej jakości wykonania. Działa
    bezproblemowo na różnych podłożach - główny problem więc zniknął -
    jednak wymaga przyzwyczajenia. Kształt, ciężar i materiały podobne do
    tych w HP. Wielkość wygodna do stacjonarnego PC. Klawisze są bardzo
    czułe i sprawiają wrażenie delikatnych. Skroll ma 2 tryby, ale sam
    jeszcze nie wiem, który lepszy. Zawsze miałem "skaczący" ale tutaj
    działa on dość specyficznie - jakby do rolki był przytwierdzony
    ciężarek? Płynny jest dla mnie nowością, dość kłopotliwy przy małych
    przesunięciach - trudno wyczuć o ile przewinie, bo szybko przyspiesza.
    Wszystko to zapewne wymaga przyzwyczajenia.
    Piszę o sam szukałem informacji przy wyborze myszy i nie jest z tym
    najlepiej. Może te uwagi okażą się dla kogoś pomocne.
    S.

  • 6. Data: 2014-09-22 11:12:49
    Od: JD <j...@g...com>

    W dniu 2014-09-19 11:57, Skylla pisze:

> [...]
    > przesunięciach - trudno wyczuć o ile przewinie, bo szybko przyspiesza.
    > Wszystko to zapewne wymaga przyzwyczajenia.

    Bo ten drugi jest do przewijania długich stron,
    typu facebuki i inne tasiemcowe. Zakręcasz mocno tym kółkiem
    i ono się kręci samo dzięki swojej bezwładności, a strona się przewija. :)

    JD

  • 7. Data: 2014-09-22 12:19:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 19 Sep 2014, Skylla wrote:

> [...]
    [...]
    > Wymieniłem więc ją w sklepie na M705.

    Mam prośbę do wszystkich uczestników dyskusji - również jak ktoś
    ma wspominane tu M190 czy M210.
    Jakie one są wielkie?
    Powiedzmy - długość poproszę.

    Bo "normalny rozmiar" jest rzeczą względną, miałem kiedyś A4tech
    RBW-5 i ta była OK, a teraz zepsułem sobie nadajnik z 70D,
    i przez parę dni używałem "awaryjnej netbookowej" 9-centymetrowej
    myszki, toć tym można nabawić się kontuzji dłoni.
    A rozmiary myszek wyglądają na tajemnicę firmową producenta,
    i często są trudne do znalezienia :>
    Dla porządku: RBW-5: 128 mm, 70D: 115mm, i to już jest raczej
    minimum.

    > Piszę o sam szukałem informacji przy wyborze myszy i nie jest z tym
    > najlepiej.

    No nie jest.
    Na razie czekam aż dojdzie wypatrzony na allegro wynalazek (na
    podstawie faktu że ma podany rozmiar ~120mm)

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2014-09-22 18:01:56
    Od: JD <j...@g...com>

> [...]
    >
    > No nie jest.
    > Na razie czekam aż dojdzie wypatrzony na allegro wynalazek (na
    > podstawie faktu że ma podany rozmiar ~120mm)

    Performance MX 13cm.

    JD

  • 9. Data: 2014-09-22 21:36:39
    Od: Skylla <s...@n...op.pl>

    M705 ma 11cm długości o 7cm szerokości i to jest absolutne minimum do
    desktopa. Inna rzecz, że niewiele jest większych myszy bezprzewodowych.
    Dominują maleństwa do laptopów. Jest ciężka (2 baterie AA) i dobrze leży
    w dłoni.
    Pewnym problem to kółko, które lepiej działa bez oporu, ale wtedy z
    kolei gorzej się sprawuje jako trzeci przycisk, bo się przesuwa w czasie
    wciskania.
    Wygodne też są dwa boczne przyciski wstecz/do przodu, które działają
    nawet na sterownikach Windows.
    S.

  • 10. Data: 2014-09-23 00:56:04
    Od: Jacek Politowski <s...@n...istnieje>

    In article <lvptnu$qf8$1@sunflower.man.poznan.pl>
    Skylla <s...@n...op.pl> wrote:

    > M705 ma 11cm długości o 7cm szerokości i to jest absolutne minimum do
    > desktopa. Inna rzecz, że niewiele jest większych myszy bezprzewodowych.

    M510 ma 12/6cm. Jeszcze daje się kupić.
    Baterie nie pamiętam już kiedy zmieniałem, ale 1,5 roku minimum
    trzymały (nigdy jej nie wyłączam).

    Wygodna, choć musiałem przyzwyczaić się do innego trzymania niż
    poprzednich. Smukła i symetryczna konstrukcja spowodowała, że trzymam
    ją między kciukiem i małym palcem, trzy pozostałe palce leżą na
    przyciskach i rolce (prawy przycisk obsługuję serdecznym, a rolkę
    środkowym). Po prostu kładziesz rękę na myszce jak na stole i układa
    sie idealnie.

    --
    Jacek Politowski