  • 1. Data: 2011-05-04 11:32:25
    Temat: przechowywanie / parkowanie
    Od: PN <k...@w...pl>

    Witam

    Właśnie rozważam zajęcie się na poważnie motocyklami(czytaj:kurs,
    egzamin, pierwszy motocykl). Aktualnie jestem na etapie przemyśleń co do
    sensu posiadania motocykla. Poza wielkimi plusami (korki, parkowanie)
    jest tez pewien minus - gdzie trzymać motocykl, w przypadku, gdy się
    mieszka w centrum dużego miasta, bez garażu. Jak Wy sobie radzicie?Jakiś
    płatny parking plus pokrowiec?Podwórko przed kamienicą?Chodnik? W czasie
    zimy to pół biedy - można podrzucić rodzicom, ale tak codziennie? Trochę
    strach zostawić np na parę dni...
    Wynajem garażu w moich okolicach kosztuje od 250 zł miesięcznie (przy
    wielkim szczęściu), a to za drogo.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2011-05-04 11:37:41
    Temat: Re: przechowywanie / parkowanie
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Wed, 04 May 2011 13:32:25 +0200) ktos podajacy sie za PN
    wyklawiaturowal co nastepuje:

> [...]
    > egzamin, pierwszy motocykl). Aktualnie jestem na etapie przemyśleń co do
    > sensu posiadania motocykla. Poza wielkimi plusami (korki, parkowanie)

    Jazda na motocyklu to takze przyjemnosc. Jesli rozwazasz tylko w kategorii
    stania w korkach to lepszym rozwiazaniem bedzie skuter.

> [...]
    > strach zostawić np na parę dni...
    > Wynajem garażu w moich okolicach kosztuje od 250 zł miesięcznie (przy

    Jesli nie garaz to pozostaje parking strzezony, albo przypinanie do stalego
    fragmentu krajobrazu.

    Piotr Klimek
    Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R
    http://bikepics.com/members/piko/

  • 3. Data: 2011-05-04 11:41:28
    Od: "marcin" <m...@n...pl>

    Użytkownik "PN" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    > egzamin, pierwszy motocykl). Aktualnie jestem na etapie przemyśleń co do
    > sensu posiadania motocykla.

    Moim skromnym zdaniem - albo Cię to kręci albo nie, sensu praktycznego to nie ma
    żadnego ;)
    Tarabanić się wszędzie z kaskiem, ubierać i rozbierać się pół godziny przed choćby
    skoczeniem po fajki do gie-esu, worka kartofli z rynku nijak tym nie zabierzesz,
    dzieciaków do szkół i przedszkól nie porozwozisz, zmokniesz, zmarzniesz, wyjebiesz
    się, zabijesz i tyle z tego będzie :D Ale to tylko moje skromne zdanie.
    --
    pzdr!
    marcin

  • 4. Data: 2011-05-04 11:50:12
    Od: Don Pedro <n...@o...pl>

    W dniu 2011-05-04 13:32, PN pisze:
> [...]
    > jest tez pewien minus - gdzie trzymać motocykl, w przypadku, gdy się
    > mieszka w centrum dużego miasta, bez garażu.

    Plusów jest więcej - m.in. niesamowita frajda z jazdy, ogromny wybór
    motocykli na rynku pozwala cieszyć się motocyklizmem na różne sposoby.
    Jeśli myślisz tylko o korkach i mieście sugerowałbym albo skuter albo
    supermoto. Są też minusy - motocykl wymaga tyle samo troski co samochód,
    a i ceny części i serwisu potrafią zaboleć.

    > Jak Wy sobie radzicie?Jakiś
    > płatny parking plus pokrowiec?Podwórko przed kamienicą?Chodnik? W czasie
    > zimy to pół biedy - można podrzucić rodzicom, ale tak codziennie? Trochę
    > strach zostawić np na parę dni...

    W czasie zimy możesz podrzucić do kogoś znajomego albo rodziców, jeśli
    masz taką możliwość. W lecie najprostsze rozwiązanie to parking
    strzeżony albo wynajem garażu z kimś na spółkę (do przeciętnego garażu
    na luzie powinny wejść 3 przeciętne motocykle). Znam takich, co trzymają
    motocykl w sezonie na ulicy pod kamienicą, przypięty do latarni, ale ja
    bym się na to nie odważył.

    > Wynajem garażu w moich okolicach kosztuje od 250 zł miesięcznie (przy
    > wielkim szczęściu), a to za drogo.

    250 za garaż to niedużo, przynajmniej w moich okolicach. Musisz się
    chyba zastanowić nad prawdziwymi kosztami motocyklizmu (ubranie, kask,
    paliwo, opony, klocki hamulcowe i inne pierdoły...). To generalnie nie
    jest tanie hobby.

    Pozdrawiam,
    DP

  • 5. Data: 2011-05-04 12:15:08
    Od: PN <k...@w...pl>

    W dniu 2011-05-04 13:50, Don Pedro pisze:

    > Jeśli myślisz tylko o korkach i mieście sugerowałbym albo skuter

    mówiąc szczerze to też rozważam, bo ja do pracy w garniturze i krawacie
    muszę....ale to ten sam problem z parkowaniem

    albo
    > supermoto.

    a co masz na myśli?

> [...]

    > chyba zastanowić nad prawdziwymi kosztami motocyklizmu (ubranie, kask,
    > paliwo, opony, klocki hamulcowe i inne pierdoły...). To generalnie nie

    wiem wiem, ja generalnie z tych, co na serwisie itp nie oszczędzają, ale
    jak pomyśle o wyrzucaniu pieniędzy na garaż to mnie aż boli;)Ot może to
    głupie, ale szczerze piszę co myślę. W końcu te 250 zł to tyyyle piwa....;)
    Miałem cichą nadzieję, że ktoś napisze, że parkuje na ulicy i żeby się
    nie przejmować;)

    > Pozdrawiam,
    > DP

    Również pozdrawiam.

  • 6. Data: 2011-05-04 12:19:57
    Od: PN <k...@w...pl>

    W dniu 2011-05-04 13:41, marcin pisze:

> [...]
    się, zabijesz i tyle z tego będzie :D Ale to tylko moje skromne zdanie.

    haha, mówisz jak moja żona :D

  • 7. Data: 2011-05-04 12:33:02
    Od: PN <k...@w...pl>

    W dniu 2011-05-04 13:37, Piotr Klimek pisze:

    > Jazda na motocyklu to takze przyjemnosc. Jesli rozwazasz tylko w kategorii
    > stania w korkach to lepszym rozwiazaniem bedzie skuter.

    Ja Tobie powiem, że pierwszy raz z jednośladem miałem do czynienia w
    zeszłym roku na wakacjach w Grecji. Wypożyczyłem skuterek i z żoną na
    plecach objechałem wyspę w każdym możliwym kierunku. Tak mi się spodobał
    ten skuterek i jazda nim, że nawet żona twierdziła, iż wyczuwała ode
    mnie fale szczęścia, zachwytu i radości. Mogę stwierdzić spokojnie, że
    bardziej ta jazda mi się podobała niż widoki itp:)
    Więc sobie wykalkulowałem tak:
    mały skuterek - dużo radości , motocykl - cały tir radochy.
    Po drugie, w Polsce te skuterki można ujeżdżać z tego co wiem do max 45
    km na godzinę, a mi nawet te 65 w Grecji było sporo za mało dla
    komfortowego poruszania się. Więc tak czy siak musiałbym robić prawko A.
    A skoro już to prawko zrobię, to bez sensu się ograniczać do skuterka.
    Tym sposobem doszedłem do motocykla i trafiłem na tą grupę.

  • 8. Data: 2011-05-04 12:51:54
    Od: Roman Niewiarowski <n...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-05-04 14:15, PN pisze:

> [...]
    > głupie, ale szczerze piszę co myślę. W końcu te 250 zł to tyyyle piwa....;)

    Kup tanszy motocykl i stawiaj przed blokiem.

    > Miałem cichą nadzieję, że ktoś napisze, że parkuje na ulicy i żeby się
    > nie przejmować;)

    Ja parkuje na ulicy, sie przejmuje ale umiarkowanie, mam tani i brzydki
    motór.

    pozdr
    newrom

  • 9. Data: 2011-05-04 13:31:59
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Wed, 04 May 2011 14:33:02 +0200) ktos podajacy sie za PN
> [...]

    > A skoro już to prawko zrobię, to bez sensu się ograniczać do skuterka.
    > Tym sposobem doszedłem do motocykla i trafiłem na tą grupę.

    Slusznie kombinujesz, powodzenia :)

  • 10. Data: 2011-05-04 13:36:38
    Od: Zyga <z...@w...pl>

    > Kup tanszy motocykl i stawiaj przed blokiem.

    właśnie

    > Ja parkuje na ulicy, sie przejmuje ale umiarkowanie, mam tani i brzydki
    > motór.

    też mam tani i brzydki, ale ja się wcale nie przejmuję.