  • 1. Data: 2009-07-08 23:17:37
    Temat: przegrzany olej
    Od: " mixokret" <m...@W...gazeta.pl>

    Cześć
    Przy osiągnięciu jakiej temperatury możemy mówić że olej jest przegrzany i
    należałoby go wymienić na nowy? Mam na myśli olej syntetyczny.
    Pozdrawiam
    mixokret

  • 2. Data: 2009-07-09 06:21:30
    Temat: Re: przegrzany olej
    Od: Kamil Nowak 'Amil' <k...@q...spaaaaam.pl>

    mixokret napisał(a):
    > Cześć
    > Przy osiągnięciu jakiej temperatury możemy mówić że olej jest przegrzany i
    > należałoby go wymienić na nowy? Mam na myśli olej syntetyczny.

    Z tysiac stopni. Ale nie rozumiem do czego zmierzasz.

    --
    Kamil Nowak 'Amil'
    _motory_ pijadzio i susuki

  • 3. Data: 2009-07-09 07:04:16
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    Kamil Nowak 'Amil' pisze:

    > Z tysiac stopni.

    Moja frytkownica grzeje do ok 200 st.C.

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C 666 Edition
    www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

  • 4. Data: 2009-07-09 07:06:52
    Od: Kamil Nowak 'Amil' <k...@q...spaaaaam.pl>

    Kuczu napisał(a):

    > Moja frytkownica grzeje do ok 200 st.C.

    To nie musisz wymieniac oleju.

    --
    Kamil Nowak 'Amil'
    _motory_ pijadzio i susuki

  • 5. Data: 2009-07-09 07:08:06
    Od: gildor <g...@N...gazeta.pl>

    Kuczu pisze:

    > Moja frytkownica grzeje do ok 200 st.C.

    i co, przegrzewasz ten olej?

    --
    gildor
    9'99

  • 6. Data: 2009-07-09 07:16:33
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    gildor pisze:

    > i co, przegrzewasz ten olej?

    Co najwyzej frytki.

  • 7. Data: 2009-07-09 07:19:29
    Od: "Tytus z Fabryki" <f...@0...pl>

    Siemka

    ***" mixokret"
    Przy osiągnięciu jakiej temperatury możemy mówić że olej jest przegrzany i
    należałoby go wymienić na nowy? Mam na myśli olej syntetyczny.

    Chyba nie istnieje mozliwosc "przegrzania" oleju w silniku - zwlaszcza
    syntetycznego. Jedynie prawdopodobnie w przypadku pozaru silnika.

    --
    T i żółte
    (te najszypsze)

  • 8. Data: 2009-07-09 08:09:04
    Od: Arni <a...@N...spam>

    Tytus z Fabryki pisze:

    > Chyba nie istnieje mozliwosc "przegrzania" oleju w silniku - zwlaszcza
    > syntetycznego. Jedynie prawdopodobnie w przypadku pozaru silnika.

    a jesli silnik jest pokryty w srodku czarną sadzą to olej był przegrzany
    czy nie? Zakładam ze by zgodny z wymaganiami producenta czyli 5W30 albo
    10W30 (auto z USA)

    --
    Arni Toruń
    '84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"

  • 9. Data: 2009-07-09 08:11:45
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    Arni pisze:

    > a jesli silnik jest pokryty w srodku czarną sadzą

    Co znaczy "w srodku" ?

  • 10. Data: 2009-07-09 08:29:04
    Od: "Ivam" <f...@-...fm>

    " mixokret" <m...@W...gazeta.pl> wrote in message
    > Cześć
    > Przy osiągnięciu jakiej temperatury możemy mówić że olej jest przegrzany i
    > należałoby go wymienić na nowy?

    Sprawdzilem kilka kart charakterystyki, kilka materialow
    reklamowo-informacyjnych i nigdzie nie znalazlem informacji o temperaturze
    degradacji samego oleju czy tez jego ulepszaczy. Zaznaczono jednak, ze
    podczas spalania opary zawieraja substancje szkodliwe powstajace wlasnie z
    ulepszaczy.

    Czyli mozna przyjac, ze jak sie zapali i zostanie ugaszony, to straci swoje
    wlasnosci (gdyz przynajmniej czesc ulepszaczy sie spali). Temperatura
    zaplonu oscyluje w granicach 160 - 220*C, samozaplonu natomiast 370*C i
    wiecej.

    Do ilu przegrzales? (tak z ciekawosci)

    --
    pzdr: