eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programming › przymiarka do pisania emulatora-proszę o rady
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 32

  • 1. Data: 2010-12-29 14:31:44
    Temat: przymiarka do pisania emulatora-proszę o rady
    Od: "Piotrek" <p...@p...onet.pl>

    Postawiłem sobie ambitny cel napisania emulatora jakiegoś rzeczywistego
    sprzętu (płodziłbym go w C lub C++), a ponieważ nigdy jeszcze tego nie
    robiłem, mam do Was kilka pytań/próśb.

    1. Dla jakiego urządzenia byłoby to w miarę realne (tzn. ma szansę zakończyć
    się sukcesem przy założeniu, że pytający podejmie się tego w pojedynkę, nigdy
    wcześniej nie pisał żadnego emulatora, ale jest pojętny, ma ogólne pojęcie o
    programowaniu i ma na to przedsięwzięcie kilka miesięcy czasu)? Pewnie stopień
    trudności jest wprost proporcjonalny do stopnia skomplikowania architektury
    samej maszyny. Na szybko wymyśliłem sobie 2 konsole: Gameboy i Nintendo, z
    naciskiem na tę pierwszą (intuicja mi podpowiada, że Gameboya łatwiej
    zaemulować). Dobrze kombinuję czy może stworzenie emulatora którejkolwiek z
    nich jest bardzo trudne i doradzacie coś zupełnie innego?

    2. Czy ktoś z Was kiedyś się w coś takiego bawił i umiałby określić ile mniej
    więcej zajęło napisanie czegoś takiego od zera?

    3. Oczywiście i tak będę szperał w sieci na własną rękę, ale może ktoś z Was
    pomógłby mi w namierzeniu KOMPLETNEJ, SPRAWDZONEJ dokumentacji kilku urządzeń
    (w szczególności Gameboya i Nintendo gdybym jednak uparł się przy którymś z
    nich). Wiem, że od tego jest Google, ale szukanie na ślepo ma to do siebie, że
    można nie znaleźć dokładnie tego, czego się szuka. Wolałbym uniknąć sytuacji,
    w której coś zostało zaimplementowane i nie działa z powodu błędów/braków w
    dokumentacji, a nie moich. Jeśli ktoś z Was kiedyś podjął się czegoś takiego,
    mógłby mi podsunąć kilka pomocnych linków-bardzo by mi to pomogło.

    Z góry dziękuję za pomoc.

    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl


  • 2. Data: 2010-12-29 15:00:46
    Temat: Re: przymiarka do pisania emulatora-prosz? o rady
    Od: WoW <n...@m...ru>

    Piotrek wrote:

    > Postawiłem sobie ambitny cel napisania emulatora jakiegoś rzeczywistego
    > sprzętu (płodziłbym go w C lub C++), a ponieważ nigdy jeszcze tego nie
    > robiłem, mam do Was kilka pytań/próśb.
    >
    > 1. Dla jakiego urządzenia byłoby to w miarę realne

    anduino

    --
    +++


  • 3. Data: 2010-12-29 15:02:54
    Temat: Re: przymiarka do pisania emulatora-proszę o rady
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2010-12-29 15:31, Piotrek wrote:
    > 1. Dla jakiego urządzenia byłoby to w miarę realne (tzn. ma szansę zakończyć
    > się sukcesem przy założeniu, że pytający podejmie się tego w pojedynkę, nigdy
    > wcześniej nie pisał żadnego emulatora, ale jest pojętny, ma ogólne pojęcie o
    > programowaniu i ma na to przedsięwzięcie kilka miesięcy czasu)?

    ZX Spectrum. Rdzeń Z80 + smiesznie proste hardware.


  • 4. Data: 2010-12-29 15:05:19
    Temat: Re: przymiarka do pisania emulatora-proszę o rady
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Sebastian Biały"
    >> 1. Dla jakiego urządzenia byłoby to w miarę realne (tzn. ma szansę zakończyć
    >> się sukcesem przy założeniu, że pytający podejmie się tego w pojedynkę, nigdy
    >> wcześniej nie pisał żadnego emulatora, ale jest pojętny, ma ogólne pojęcie o
    >> programowaniu i ma na to przedsięwzięcie kilka miesięcy czasu)?
    >ZX Spectrum. Rdzeń Z80 + smiesznie proste hardware.

    Tyle, że potem okazuje się, że emulacja jest "kompletna", a nie
    kompletna. Bo hardware niby śmiesznie proste, ale emulacja taka, żeby
    wszystko działało w odpowiednim czasie już nie jest taka trywialna.

    --
    Kruk@ -\ |
    }-> epsilon.eu.org |
    http:// -/ |
    |


  • 5. Data: 2010-12-29 15:45:52
    Temat: Re: przymiarka do pisania emulatora-proszę o rady
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2010-12-29 16:05, Mariusz Kruk wrote:
    > Tyle, że potem okazuje się, że emulacja jest "kompletna", a nie
    > kompletna. Bo hardware niby śmiesznie proste, ale emulacja taka, żeby
    > wszystko działało w odpowiednim czasie już nie jest taka trywialna.

    Jesli musisz miec emulator pixel-exact, cycle-exact to nie jest to
    robota dla początkującego. Żeby odpalić ZX Spectrum z grubsza wystarczy
    kopiować framebuffor gdzieś w okienko i mieć działające Z80. Potem mozna
    zastanawiać sie nad ficzerami żeby wypasione programy dzialały. Dla
    początkującego jak znalazł.

    A przy okazji zawsze warto zerknąc w źrodła M.A.M.E. Choćby żeby
    zobaczyć jak to można zrobić.


  • 6. Data: 2010-12-29 15:51:00
    Temat: Re: przymiarka do pisania emulatora-proszę o rady
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Wed, 29 Dec 2010 15:31:44 +0100, "Piotrek" <p...@p...onet.pl>
    wrote:

    >Postawiłem sobie ambitny cel napisania emulatora jakiegoś rzeczywistego
    >sprzętu (płodziłbym go w C lub C++), a ponieważ nigdy jeszcze tego nie
    >robiłem, mam do Was kilka pytań/próśb.
    >
    >1. Dla jakiego urządzenia byłoby to w miarę realne (tzn. ma szansę zakończyć
    >się sukcesem przy założeniu, że pytający podejmie się tego w pojedynkę, nigdy
    >wcześniej nie pisał żadnego emulatora, ale jest pojętny, ma ogólne pojęcie o
    >programowaniu i ma na to przedsięwzięcie kilka miesięcy czasu)? Pewnie stopień
    >trudności jest wprost proporcjonalny do stopnia skomplikowania architektury
    >samej maszyny. Na szybko wymyśliłem sobie 2 konsole: Gameboy i Nintendo, z
    >naciskiem na tę pierwszą (intuicja mi podpowiada, że Gameboya łatwiej
    >zaemulować). Dobrze kombinuję czy może stworzenie emulatora którejkolwiek z
    >nich jest bardzo trudne i doradzacie coś zupełnie innego?
    >

    Facio zaemulowal komputer nawigacyjny Apollo 11. Komputer prosty jak
    konstrukcja cepa. Pelna dokumentacja jest dostepna. Zajelo mu to 4
    lata.

    Emulacje Gameboy i Nindento wybij sobie z glowy. Nigdy nei medziesz
    mial pelneh dokumentacji, a systemy sa cholernei skomplikowane.

    Zacznij od emulacji czegos prostego, na przyklad programowalnego
    kalkulatora, TI89 lub HP50 czy ktorychs prostszych. Zajrzyj na
    hpcalc.org i ticalc.org. Kupa ludzi to robila i sa materialy

    A.L.


  • 7. Data: 2010-12-29 21:24:46
    Temat: Re: przymiarka do pisania emulatora-proszę o rady
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Sebastian Biały"
    >> Tyle, że potem okazuje się, że emulacja jest "kompletna", a nie
    >> kompletna. Bo hardware niby śmiesznie proste, ale emulacja taka, żeby
    >> wszystko działało w odpowiednim czasie już nie jest taka trywialna.
    >Jesli musisz miec emulator pixel-exact, cycle-exact to nie jest to
    >robota dla początkującego.

    Po prostu źle trafiłeś. Ja miałem Spectrum i wiem co ono wyrabiało
    czasami. I pewnych rzeczy mi we wczesnych emulatorach brakowało. :-)

    >Żeby odpalić ZX Spectrum z grubsza wystarczy
    >kopiować framebuffor gdzieś w okienko i mieć działające Z80.

    "Z grubsza" - owszem. Z dokładnością do portów.
    I oczywiście trzeba pamiętać o "oryginalnej" obsłudze adresowania
    ekranu.

    >A przy okazji zawsze warto zerknąc w źrodła M.A.M.E. Choćby żeby
    >zobaczyć jak to można zrobić.

    100% racjoza.

    --
    d'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'Yb
    `b K...@e...eu.org d'
    d' http://epsilon.eu.org/ Yb
    `b,-,.,-,.,-,.,-,.,-,.,-,.d'


  • 8. Data: 2010-12-30 07:51:18
    Temat: Re: przymiarka do pisania emulatora-proszę o rady
    Od: Sławomir Szczyrba <c...@o...the.night>

    You have to focus Sebastian Biały. There is a post :
    >
    > ZX Spectrum. Rdzeń Z80 + smiesznie proste hardware.
    >
    Mhm. Zwłaszcza ULA. O której znam jedno w miarę dobre opracowanie
    (gość odwalił masę roboty, łącznie z analizą fotek rtg scalaka)
    Szkoda że jego ksiązka kosztuje 25 funciaków... :(

    Sławek
    --
    ________
    _/ __/ __/ Kochaj i czyń co chcesz. -- św. Augustyn
    \__ \__ \___________________________________________________
    ____________
    /___/___/ Sławomir Szczyrba steev/AT/hot\dot\pl


  • 9. Data: 2010-12-30 07:53:04
    Temat: Re: przymiarka do pisania emulatora-prosz? o rady
    Od: Sławomir Szczyrba <c...@o...the.night>

    (WoW) :

    >> Postawiłem sobie ambitny cel napisania emulatora jakiegoś rzeczywistego
    >> sprzętu (płodziłbym go w C lub C++), a ponieważ nigdy jeszcze tego nie
    >> robiłem, mam do Was kilka pytań/próśb.
    >> 1. Dla jakiego urządzenia byłoby to w miarę realne
    > anduino
    >
    A po co pisać amulator atmegi? :o

    Sławek
    --
    ________ 30 zdań, ktore może powiedzieć kobieta nagiemu mężczyźnie :
    _/ __/ __/ 2. Ohhh, jakie to urocze.
    \__ \__ \___________________________________________________
    ____________
    /___/___/ Sławomir Szczyrba steev/AT/hot\dot\pl


  • 10. Data: 2010-12-30 08:50:02
    Temat: Re: przymiarka do pisania emulatora-proszę o rady
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2010-12-30 08:51, Sławomir Szczyrba wrote:
    >> ZX Spectrum. Rdzeń Z80 + smiesznie proste hardware.
    > Mhm. Zwłaszcza ULA.

    Do *podstawowego* zakresu emulacji ZX wystarczy wiedzieć gdzie jest
    framebuffor, atrybuty i dlaczego to jest takie popieprzone. Cała reszta
    hardware to w sumie *jeden* port 8 bitów.

    Mnogośc emulacji ZX świadczy o tym, że ludzie zamiast umartwiać się nad
    RTG scalaków zajmują się istotą rzeczy.

strony : [ 1 ] . 2 ... 4


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: