  • 1. Data: 2011-01-02 07:08:37
    Temat: [newbie] Test porównawczy języków programowania
    Od: joahim <w...@g...com>

    Drodzy Grupowicze,

    Mam mały dylemat - powiedzmy, że znam 2 języki programowania i chcę w
    jednym z nich zrobić mały program obsługujący specjalistyczną bazę
    danych. Zależy mi na tym, żeby wybrać *szybszy* język . W jaki sposób
    mam to przetestować?
    Zaprogramować zylion operacji na bazie danych i porównać czas?

    Pozdrawiam,

    joahim

  • 2. Data: 2011-01-02 07:45:47
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia Sat, 1 Jan 2011 23:08:37 -0800 (PST), joahim napisał(a):

> [...]
    > mam to przetestować?
    > Zaprogramować zylion operacji na bazie danych i porównać czas?

    A SQL zna?

  • 3. Data: 2011-01-02 08:26:04
    Od: Karol Y <k...@o...pl>

> [...]
    > mam to przetestować?
    > Zaprogramować zylion operacji na bazie danych i porównać czas?

    Sądzę, że wykonywanie zapytań przez bazę, będzie i tak najwolniejsze z
    tego wszystkiego.

    --
    Mateusz Bogusz

  • 4. Data: 2011-01-02 09:26:22
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-01-02 08:08, joahim wrote:
    > Zaprogramować zylion operacji na bazie danych i porównać czas?

    To w koncu badasz szybkość bazy danych czy języka?

    Wybierz ten ktory znasz lepiej. Szanse na to że coś spieprzysz
    algorytmicznie i złożonościowo sa mniejsze.

  • 5. Data: 2011-01-02 12:07:18
    Od: Bronek Kozicki <b...@s...net>

    On 02/01/2011 07:08, joahim wrote:
    > Mam mały dylemat - powiedzmy, że znam 2 języki programowania i chcę w
    > jednym z nich zrobić mały program obsługujący specjalistyczną bazę
    > danych. Zależy mi na tym, żeby wybrać *szybszy* język . W jaki sposób

    wybierz ten który zapewnia najszybszy dostęp do danych. Zazwyczaj to
    jest SQL, ale nie wiem na ile "specjalistyczna" jest Twoja baza danych.

    B.

  • 6. Data: 2011-01-02 16:15:50
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Sat, 1 Jan 2011 23:08:37 -0800 (PST), joahim <w...@g...com>
    wrote:

> [...]
    >mam to przetestować?
    >Zaprogramować zylion operacji na bazie danych i porównać czas?

    Sadzac po glebii twego pytania, powinienes zmienic zawod.

    A.L.

  • 7. Data: 2011-01-02 16:39:10
    Temat: Re: Test porównawczy języków programowania
    Od: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com>

    On 2 Sty, 08:08, joahim <w...@g...com> wrote:
> [...]
    > mam to przetestować?
    > Zaprogramować zylion operacji na bazie danych i porównać czas?

    Odpowiedz sobie najpierw na pytanie jaki fragment kodu zajmie
    najwiecej
    czasu. Np. Twoj program sklada sie z czesci A i B.
    Czesc A zajmuje 20% calego czasu
    Czesc B zajmuje 80% calego czaasu wykonania.
    Zalozmy ze czesc A przyspieszysz nawet 5 razy, to
    caly czas wykonania i tak i tak zajmie 84% poprzedniego
    czasu. Trzeba przyspieszac to co dziala najwolniej.
    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2011-01-03 17:50:13
    Od: joahim <w...@g...com>

    On 2 Sty, 17:15, A.L. <l...@a...com> wrote:

    > Sadzac po glebii twego pytania, powinienes zmienic zawod.

    Mam 2 zawody, żaden z nich to programista, który z nich powinienem
    zmienić?

    joahim

  • 9. Data: 2011-01-03 21:11:08
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Mon, 3 Jan 2011 09:50:13 -0800 (PST), joahim <w...@g...com>
    wrote:

    >Mam 2 zawody, żaden z nich to programista, który z nich powinienem
    >zmienić?
    >
    >joahim

    Zaden. Moze nie powinienes zajmowac sie programwoaniem?

    A.L.

  • 10. Data: 2011-01-04 18:19:41
    Od: joahim <w...@g...com>

    On 2 Sty, 09:26, Karol Y <k...@o...pl> wrote:

    > Sądzę, że wykonywanie zapytań przez bazę, będzie i tak najwolniejsze z
    > tego wszystkiego.

    Czyli np. jeżeli w obu przypadkach chcę korzystać z SQLite, to SQLite
    będzie najbardziej zamulającym elementem programu, a czas działania
    samego (podpiętego pod SQLite) programu w języku A czy B będzie mniej
    więcej taki sam?

    Pozdrawiam, zaciekawiony

    joahim