  • Data: 2016-05-24 23:29:32
    Temat: pullup na lini CS
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Trochę głupie pytanie, ale dopiero teraz przyszło mi się nad nim
    zastanowić. ;)
    Czy pullup na linii CS interfejsu SPI koniecznie musi być zewnętrzny? W
    przypadku AVR-ów odpowiedziałbym bez wahania, że tak. Jednak tam jedyny
    (przynajmniej w przypadku znacznej części układów) interfejs SPI był
    dzielony z ISP do programowania układu. Istniało więc niebezpieczeństwo,
    że stan nieustalony na linii CS spowoduje, że układ na magistrali SPI
    zacznie przeszkadzać w programowaniu układu.

    A jak sprawa wygląda z MCU 32bit, które mają osobne spi? Wystarczy
    wewnętrzny pull-up, czy też będzie on za słaby? A może istnieje jeszcze
    inny powód, dla którego ten rezystor musi tam być?

    Projektując jedną płytkę przeoczyłem ten element i teraz się
    zastanawiam, czy lutować go prowizorycznie na prototypie, czy też układ
    obejdzie się bez niego. Chodzi o pamieć flash AT45DBxxx.