  • 1. Data: 2009-05-22 09:12:51
    Temat: python,problem z szybkościa algorytmu
    Od: t...@o...pl

    Witam,
    mam problem z poniższym kodem ponieważ nie został zaakceptowany
    przez
    spoj z powodu błędu "limit czasu został przekroczony".
    Proszę o pomoc w optymalizacji tego kodu lub w wyborze innego
    szybszego algorytmu.

    Zadanie znajduje się pod adresem http://pl.spoj.pl/problems/KC024

    def a(sum,tab):

    n=len(tab)
    tmp=sum

    for i in range(n):
    if sum-int(tab[i])>=0:
    sum=sum-int(tab[i])
    if sum==0:
    return 1

    for j in range(i+1,n):
    if sum-int(tab[j])>=0:

    sum=sum-int(tab[j])
    if sum==0:
    return 1

    sum=tmp

    while 1:
    try:
    we = raw_input().split()
    except EOFError: break
    W=int(we[0])
    tab=we[2:]

    tab.sort(reverse=1)
    if a(W,tab):
    print "1"
    else:print "0"

  • 2. Data: 2009-05-24 20:59:04
    Temat: Re: python,problem z szybkościa algorytmu
    Od: matmis <m...@g...com>

    Na moje oko, twoj kod nie wyglada nawet na poprawny algorytm, bo
    robisz to zbyt zachlannie. Jakie rozwiazanie jest poprawne i
    efektywne, sadze ze wiem, ale nie bede zdradzal publicznie, zeby nie
    psuc innym zabawy (mozesz mnie pytac na priv).

    -Marcin Stefaniak