  • 1. Data: 2016-04-03 17:26:44
    Temat: rozproszone drzewa poszukiwań
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    Witam

    Załóżmy że mamy duże drzewo poszukiwań, niekoniecznie chodzi o
    drzewa binarne, ani o idealnie zrównoważone, może być to 'dowolne
    sensowne' drzewo poszukiwań. Załóżmy dalej, że na jednym komputerze nie
    mieści się w pamięci RAM, trzeba użyć wielu komputerów. W dodatku,
    komputery można dynamicznie dostawiać lub usuwać. Drzewko
    powinno samo rozpoznać że jakiś komputer zginął i trzeba jego
    dane zreplikować na innym komputerze, albo że jakiś komputer
    przybył i można go wykorzystać.

    Dobre zaprojektowanie i implementacja takiej struktury wydaje się
    bardzo trudna. Co myślicie na ten temat?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2016-04-04 08:55:31
    Temat: Re: rozproszone drzewa poszukiwań
    Od: Wojciech Muła <w...@g...com>

    On Sunday, April 3, 2016 at 5:26:46 PM UTC+2, M.M. wrote:
> [...]
    > przybył i można go wykorzystać.
    >
    > Dobre zaprojektowanie i implementacja takiej struktury wydaje się
    > bardzo trudna. Co myślicie na ten temat?

    Czasochłonna na pewno. Pomyśl o istniejącym, sprawdzonym rozwiązaniu.
    Np. http://redis.io/topics/partitioning

    w.

  • 3. Data: 2016-04-04 12:01:10
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    On Monday, April 4, 2016 at 8:55:32 AM UTC+2, Wojciech Muła wrote:

    > Czasochłonna na pewno. Pomyśl o istniejącym, sprawdzonym rozwiązaniu.
    > Np. http://redis.io/topics/partitioning
    >
    > w.

    Dziękuję za przypomnienie o Redisie. :)

    Kiedyś trochę interesowałem się tym serwerem. Może nie
    dotarłem do wszystkich szczegółów w dokumentacji, może
    od tamtej pory coś nowego dodali. Z tego co pamiętam,
    zniechęciły mnie dwie rzeczy:

    1) Brak możliwości zdefiniowania tabel. Jeśli czegoś nie
    pomyliłem, to autorzy zalecali przechowywanie w pamięci
    każdego rekordu jako osobną hash-table. Może Redis
    jest na tyle sprytnie zaimplementowany, że zachowuje
    wydajność przy takim rozwiązaniu. Osobiście jednak myślę, że
    gdy w jakiejś tabeli mamy 100mln rekordów (to się przekłada
    na założenie 100mln maleńkich hash-table), to wydajnie
    działał nie będzie.

    2) Brak możliwość zakładania indeksów do sortowania, za wyjątkiem
    sort-set. Niemniej sort-set działa tylko na floatach (właściwie
    to na parze [dowolny typ, float], ale sortowanie jest wg floatów.
    Jeśli dobrze zrozumiałem, to inne dane trzeba za każdym razem
    sortować.