  • 1. Data: 2012-09-04 08:18:37
    Temat: rozwiercanie otworów mocujących tarcze hamulcowe
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    Witam
    Czy rozwiercenie(powiększenie o jakieś 3mm w jedną stronę) otworu w
    tarczy hamulcowej co służy do przykręcenia tarczy do pasty taką małą
    śrubką to jest straszne druciarstwo czy raczej normalna praktyka bo
    często się zdarza że otwory nie pasują?

  • 2. Data: 2012-09-04 08:36:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 04 Sep 2012 08:18:37 +0200, Albercik napisał(a):
> [...]
    > tarczy hamulcowej co służy do przykręcenia tarczy do pasty taką małą
    > śrubką to jest straszne druciarstwo czy raczej normalna praktyka bo

    Ta mala srubka jest tylko dla ozdoby, ale co znaczy "nie pasuja" ? To do
    tego samochodu te tarcze ?

    J.

  • 3. Data: 2012-09-04 08:58:40
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 04.09.2012 08:36, J.F. pisze:

    > Ta mala srubka jest tylko dla ozdoby, ale co znaczy "nie pasuja" ? To do
    > tego samochodu te tarcze ?
    >
    > J.

    tak do tego samochodu, przynajmniej do tego samochodu były kupowane i
    poza tym że ten otwór na śrubkę był o 2..3 mm przesunięty to wszystko
    idealnie pasowało.

    W oryginale dolna krawędź otworów tych śrubek jest w takiej samej
    odległości od osi tarczy co dolna krawędź otworów do przykręcenia koła.
    W tarczy co kupiłem osie wszystkich otworów są w równej odległości od
    osi tarczy.

  • 4. Data: 2012-09-04 10:38:45
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <m...@o...pl>

    W dniu 2012-09-04 08:58, Albercik pisze:
> [...]
    > odległości od osi tarczy co dolna krawędź otworów do przykręcenia koła.
    > W tarczy co kupiłem osie wszystkich otworów są w równej odległości od

    O 2-3mm ciężko będzie przesunąć otwór, który ma pewnie z 5mm.
    Ja bym obrócił tarczę "o jedną śrubę" i wywiercił nowy otwór.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 5. Data: 2012-09-04 12:05:41
    Od: Imię i nazwisko <e...@e...com>

    W dniu 04-09-2012 08:18, Albercik pisze:
> [...]
    > tarczy hamulcowej co służy do przykręcenia tarczy do pasty taką małą
    > śrubką to jest straszne druciarstwo czy raczej normalna praktyka bo

    jak kupisz odpowiednie tarcze dla danego modelu auta, to pasuja zawsze.
    tak czy inaczej, mozesz jej w ogole nie przykrecac to sie nazywa otwor
    centrujacy i sluzy tylko do ustawienia dziur w tarczy wzgledem dziur w
    piascie.

  • 6. Data: 2012-09-04 12:32:56
    Od: Czarek Daniluk <c...@c...com>

    W dniu wtorek, 4 września 2012 12:05:43 UTC+2 użytkownik Imię i nazwisko napisał:

> [...]
    >
    > tak czy inaczej, mozesz jej w ogole nie przykrecac to sie nazywa otwor
    >
    > centrujacy i sluzy tylko do ustawienia dziur w tarczy wzgledem dziur w

    To nie jest otwór centrujący tylko raczej ustalacz położenia tarczy :P
    Powiem Ci że wręcz wiele samochodów nie ma tej śrubki i hamują i mają wycentrowane
    tarcze prawidłowo :D

    Pozdrawiam !

  • 7. Data: 2012-09-04 19:04:40
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2012-09-04 08:18, Albercik wrote:
> [...]
    > hamulcowej co służy do przykręcenia tarczy do pasty taką małą śrubką to
    > jest straszne druciarstwo czy raczej normalna praktyka bo często się

    A nie możesz wymienić po prostu na właściwy model? Bo jak to nie pasowało
    to lepsze kwiatki wyjść mogą gdzieś w okolicy :) śrubka ta nie jest tak
    bardzo ważna, możesz jej wcale nawet nie kręcić jeśli poza tym będzie ok.

    Moje tarcze były dobierane dobre kilka razy, a i tak to co miało pasować
    poszło po przejechaniu 5kkm do zwrotu bo albo było coś z nimi nie tak,
    albo się pokrzywiły, w każdym z tych razów jednak - bicie było okropne i
    przy dużych prędkościach wyrywało aż kierownicę z rąk.

    Wtedy uparłem się na niby to sportową mikodę (u mnie były wcześniej i tak
    sporo większe tarcze niż seryjnie), ale znalazłem jedynie tarcze z
    otworami na śruby o 0,2mm mniejszymi. No nic, jak już to miały być ew.
    deko rozwiercone i gotowe, jednak jedyne co to ciężko było powkręcać
    śruby, ale te załatwiły sprawę.

    --
    _ _ _a_a
    dominik, gg:919564 _ _ _{.`=`.}_ {/ ''\_

  • 8. Data: 2012-09-05 19:50:08
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Albercik pisze tak:

    > taką małą śrubką to jest straszne druciarstwo

    Możesz w ogóle tej śrubki nie przykręcać np jak urwiesz starą :)
    Jedynie później przy zdejmowaniu i zakładaniu koła może być trudniej
    trafić śrubami jeśli tarcza nie przywrze do piasty.

    --
    Piter
    vw golf mk2 1.3 '87