  • 1. Data: 2007-08-02 16:09:43
    Temat: ruch w IX'ach
    Od: "Wojciech Apel" <w...@n...pp.org.pl>

    Jak to się dzieje, że dwa polskie IX'y są tak daleko w tyle za Pragą,
    Budapesztem a nawet Bratysławą i Bukaresztem?

    Czechów jest kilka milionów (chyba 4), Słowaków mniej, Rumunia ma znacznie
    mniej PeCetów niż jest w Warszawie a jednak?

    Czy tylko postawa TPnet ma na to wpływ?

    Co o tym myślicie?

    Wojtek

    Źródło:
    http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Internet_Exchan
    ge_Points_by_size

  • 2. Data: 2007-08-02 17:10:19
    Temat: Re: ruch w IX'ach
    Od: Darek Wichniewicz <d...@a...com.pl>

    Wojciech Apel pisze:
    > Jak to się dzieje, że dwa polskie IX'y

    eee... widzę tylko jeden (WIX), ale mam problemy z czytaniem ze
    zrozumieniem, więc może coś przeoczyłem

    > są tak daleko w tyle za Pragą,
    > Budapesztem a nawet Bratysławą i Bukaresztem?
    >
    > Czechów jest kilka milionów (chyba 4), Słowaków mniej, Rumunia ma znacznie
    > mniej PeCetów niż jest w Warszawie a jednak?

    pewnie uwzględnienie innych niż WIX iksów poprawiło by sytuację...

    PL-IX (pl-ix.pl) pokazuje 56 membersów i ponad 7G ruchu
    AC-X (acx.pl) pokazuje ponad 12 G ruchu, liczby użytkowników nie
    pokazuje, ale należy ją w czwartek oszacować na sześćdziesięciukilku

    Pozdrowienia,
    Darek Wichniewicz

  • 3. Data: 2007-08-02 17:40:06
    Od: "ttt" <t...@n...pl>

    > eee... widzę tylko jeden (WIX), ale mam problemy z czytaniem ze
    > zrozumieniem, więc może coś przeoczyłem

    Na tej liscie w podanym linku jest WIX, ale oprocz WIX-a jest jeszcze PL-IX.

    > pewnie uwzględnienie innych niż WIX iksów poprawiło by sytuację...

    Moze gdyby byl jeden punkt wymiany w Warszawie to moze by to znacznie
    inaczej wygladalo. Ale i tak jest to bardzo ciekawe w porownaniu do naszych
    poludniowych sasiadow.

> [...]
    > AC-X (acx.pl) pokazuje ponad 12 G ruchu, liczby użytkowników nie pokazuje,
    > ale należy ją w czwartek oszacować na sześćdziesięciukilku

    Byc moze wlasnie w duzym stopniu postawa TPNet na to wplywa. Kazdy, kto chce
    z nimi wymieniac ruch musi to robic poza wspomnianymi wezlami.

  • 4. Data: 2007-08-02 17:49:34
    Od: Krzysztof Krych <n...@b...pl>

    Dnia Thu, 02 Aug 2007 19:10:19 +0200, Darek Wichniewicz napisał(a):

    [ciach]
    > AC-X (acx.pl)
    [ciach]

    Jeśli acx.pl miał być linkiem do strony to zaszła pomyłka. Powinno być:
    ac-x.pl.

    --
    Krzysztof Krych

  • 5. Data: 2007-08-03 10:23:42
    Od: Przemysław Gubernat <r...@W...r3pc10.pl.na.newsach>

    Darek Wichniewicz pisze:
    [..]
    > PL-IX (pl-ix.pl) pokazuje 56 membersów i ponad 7G ruchu
    > AC-X (acx.pl) pokazuje ponad 12 G ruchu, liczby użytkowników nie
    > pokazuje, ale należy ją w czwartek oszacować na sześćdziesięciukilku
    Tutaj jest lista: https://cricket.atman.pl/ac-x/search.php
    Przy czym lista ta jest niepełna, tzn. widnieją sieci które nie mają AC-X'a.

  • 6. Data: 2007-08-03 11:00:18
    Od: Tomasz Paszkowski <s...@g...com>

    Dnia 02.08.2007 Wojciech Apel <w...@n...pp.org.pl> napisał/a:
> [...]
    >
    > Czechów jest kilka milionów (chyba 4), Słowaków mniej, Rumunia ma znacznie
    > mniej PeCetów niż jest w Warszawie a jednak?

    Trzepak rulez :-) Bardzo dużo ruchu zbieranego z polski poza dużymi miastami
    ląduje w sieci TP, a tego ruchu nie widać na tych wykresach.

    --
    Tomasz Paszkowski
    SS7, Asterisk, IPTV, BGP

  • 7. Data: 2007-08-03 14:34:21
    Od: futszaK <f...@g...com>

    On Fri, 03 Aug 2007 11:00:18 +0000, Tomasz Paszkowski wrote:

    > Trzepak rulez :-) Bardzo dużo ruchu zbieranego z polski poza dużymi miastami
    > ląduje w sieci TP, a tego ruchu nie widać na tych wykresach.

    czyli dopóki nie zbudujemy alternatywnej dla fTP sieci szkieletowej,
    oferującej sensowne wyjście na świat dla trzepaków to nie będzie tego
    widać :(

    --
    futszaK
    0601061867

  • 8. Data: 2007-08-15 17:15:59
    Od: G...@S...Janoszka.pl (Grzegorz Janoszka)

    No i takich jest 99% na tej liście ;)

    --
    Grzegorz Janoszka

  • 9. Data: 2007-08-16 07:55:21
    Od: Darek Wichniewicz <d...@a...com.pl>

    Grzegorz Janoszka pisze:
    > On Fri, 03 Aug 2007 12:23:42 +0200 I had a dream that Przemysław Gubernat
    <r...@W...r3pc10.pl.na.newsach> wrote:
    >>> PL-IX (pl-ix.pl) pokazuje 56 membersów i ponad 7G ruchu
    >
    > No i takich jest 99% na tej liście ;)

    Z AC-Xa można korzystać na dwa sposoby - wymieniając ruch w warstwie 2
    lokalnie na każdym przełączniku GE lub w warstwie 3, gdzie
    użytkownikom wystawiane są wszystkie sieci krajowe poza TP. Siłą
    rzeczy sieci dostępnych w tym drugim modelu jest znacznie więcej.

  • 10. Data: 2007-08-16 08:58:34
    Od: G...@S...Janoszka.pl (Grzegorz Janoszka)

    On Thu, 16 Aug 2007 09:55:21 +0200 I had a dream that Darek Wichniewicz
    <d...@a...com.pl> wrote:
> [...]
    >użytkownikom wystawiane są wszystkie sieci krajowe poza TP. Siłą
    >rzeczy sieci dostępnych w tym drugim modelu jest znacznie więcej.

    I nazywanie ich członkami AC-X jest zwykłym semantycznym nadużyciem
    albo uprawianiem polityki, prawda?

    --
    Grzegorz Janoszka