  • 1. Data: 2014-01-27 11:44:55
    Temat: samochód do lasu
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    Potrzebuję samochód, którym mógłbym poruszać się po leśnych, czasem
    mocno zabłoconych drogach. Do tej pory moim wymarzonym samochodem
    terenowym miał być Patrol. Duży wygodny dobrze zachowujący się na złych
    drogach. Ze znajomym jeździliśmy takim na ryby i nie było problemu z
    dostaniem się gdziekolwiek.

    Jednak ostatnio zabrał mnie znajomy na wycieczkę po lesie swoim leciwym
    Samurajem i zmieniłem swój pogląd na samochód terenowy. Ten "knypek"
    wszędzie się wcisnął. Dał radę takim dołom, że patrol dawno by się powiesił.

    Dodatkową zaletą auta znajomego było to, że był to stary dość poobijany
    egzemplarza i nie szkoda było mu przetrzeć się po gałęziach, czy oprzeć
    na drzewie.

    Stwierdziłem, że właśnie takiego, małego, zwinnego samochodu powinienem
    szukać.

    Niestety na terenówkach kompletnie się nie znam. Proszę więc was o radę.
    Który, model byłby najlepszy. Mam na oku właśnie tego samuraja, Jimny,
    Vitara. Samochód ma wytrzymać leśne wyprawy, a przed wszystkim ma
    kosztować kilka tys. tak by nie było mi szkoda obijać się nim po
    gałęziach. Mam zamiar używać go w zimie dlatego powinien mieć pełną
    budę, no i najlepiej 4 miejsca.

    --
    Pozdrawiam ARIUSZ
    http://www.ariusz.com

  • 2. Data: 2014-01-27 13:12:23
    Temat: Re: samochód do lasu
    Od: Nathan <s...@w...ere>

    W dniu 2014-01-27 11:44, Ariusz pisze:
    > Potrzebuję samochód, którym mógłbym poruszać się po leśnych, czasem
    > mocno zabłoconych drogach.

    Samurai fajny jest.
    Natomiast z całego serca odradzam limuzyny (BMW, Audi, Mercedes itp).
    Często widzi się takie w lesie. Porzucone, spalone.. widać nie radzą
    sobie na leśnych ścieżynkach ...
    MSPANC

    --
    Pozdrawiam Nathan
    "Spadochroniarze to ludzie, którzy schodzą z drzew, na które nie

  • 3. Data: 2014-01-27 13:14:02
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-01-27, Nathan <s...@w...ere> wrote:

> [...]
    > Natomiast z całego serca odradzam limuzyny (BMW, Audi, Mercedes itp).
    > Często widzi się takie w lesie. Porzucone, spalone.. widać nie radzą

    No ale ciagnie je do lasu ;-)

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 4. Data: 2014-01-27 13:58:01
    Od: "Chris" <a...@g...pl>

    Ariusz nabazgrał(a):

> [...]
    > być Patrol. Duży wygodny dobrze zachowujący się na złych drogach. Ze
    > znajomym jeździliśmy takim na ryby i nie było problemu z dostaniem się

    Łada Niva, tego nic nie zatrzyma.

  • 5. Data: 2014-01-27 16:13:14
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2014-01-27 13:58, Chris wrote:

    > Łada Niva, tego nic nie zatrzyma.

    Z wyjątkiem rdzy ;)

    Za to ten model umial poruszac sie rowniez w czasie. Przynajmniej
    w czechoslowackim serialu "Goście".

    --

    memento lorem ipsum

  • 6. Data: 2014-01-27 16:39:01
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Mon, 27 Jan 2014 11:44:55 +0100, Ariusz napisał(a):

    > Stwierdziłem, że właśnie takiego, małego, zwinnego samochodu powinienem
    > szukać.

    Suzuki Jimny ponoć fajny.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 7. Data: 2014-01-27 17:30:07
    Od: "Hinek" <h...@f...pl>

    Użytkownik "Ariusz" napisał

> [...]
    > Który, model byłby najlepszy. Mam na oku właśnie tego samuraja, Jimny,
    > Vitara. Samochód ma wytrzymać leśne wyprawy, a przed wszystkim ma

    Ile to jest "kilka tysięcy zł"?
    Samuraj blaszak nadający się do jazdy kosztuje przynamniej 10 tys.
    Jimmy to już kilkanaście tys...
    Za 6-7tys dostaniesz krótkiego Samuraja z plandeką.

    --
    Hinek

  • 8. Data: 2014-01-27 23:41:02
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Ariusz" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > kosztować kilka tys. tak by nie było mi szkoda obijać się nim po
    > gałęziach. Mam zamiar używać go w zimie dlatego powinien mieć pełną budę,

    Może Feroza? Dobrze spisuje się w terenie, niezbyt się psuje. Większa od
    Samuraja, ale produkcję skończyli chyba 20 lat temu.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 9. Data: 2014-01-28 11:15:38
    Od: Iguan_007 <i...@g...com>

    On Monday, January 27, 2014 8:44:55 PM UTC+10, Ariusz wrote:
    > Który, model byłby najlepszy. Mam na oku właśnie tego samuraja, Jimny,
    > Vitara. Samochód ma wytrzymać leśne wyprawy, a przed wszystkim ma

    Do lasu moge smialo polecic tego Samuraia. Jezdzilem troche w terenie z "duzymi" 4x4
    i maly Suzuki wcale im nie ustepuje. A nawet w wielu sytuacjach jest wyraznie lepszy
    - jest lzejszy wiec sie nie zakopuje, jest mniejszy wiec daje wieksze mozliwosci
    manewru. Zreszta spojrz jak sobie radza w roznych zawodach przeprawowych - czesto
    zajmuja czolowe miejsca. Do tego ilosc czesci do modyfikacji jest ogromna i latwo
    dostepna.

    Musisz tylko brac pod uwage minusy tego samochodu. Jest swietny jako weekendowa
    zabawka ale nie jest to dobry samochod do codziennego jezdzenia. Maly silnik z
    wlaczonym reduktorem (w terenie) dziala dobrze, bez reduktora (na drodze) jest slaby.
    Krotki rozstaw osi powoduje podskakiwanie na kazdej nierownosc, samochod jest tez
    bardzo podatny na wiatr. Na zakretach prowadzi sie jak fotel bujany. Praktycznie nie
    ma bagaznika. W lecie mozna sie ugotowac - nie ma klimatyzacji a dach nie ma
    izolacji. Jest tez bardzo glosny. Jak sie uprzesz to i w dluga trase pojedziesz, ale
    bedzie to naprawde niekomfortowe. Co nie znaczy, ze sie nie da :) -
    https://picasaweb.google.com/iguan007/BrisbaneLongre
    ach#
    Ale generalnie jako jedynego samochodu w rodzinie bym go nie kupowal.

    Jesli nie chcesz samochodu tylko na weekend to ten Jimny jest lepszym wyborem.
    Podnies troche zawieszenie (zestawy sa na ebayu), wloz wieksze opony i masz calkiem
    sprawna terenowke, z mozliwoscia uzywania na codzien jako normalny samochod. Przeswit
    wystarczy do pokonania wiekszosci przeszkod jakie spotkasz po drodze na ryby -
    https://picasaweb.google.com/iguan007/4x4#5478137014
    583323778. Na autostradzie jest to nadal zawalidroga ale juz do miasta sprawdza sie
    calkiem niezle.

    Pozdrawiam,
    Iguan

    --
    Iguan007
    Sezon caly rok:

  • 10. Data: 2014-01-28 12:17:27
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > leciwym Samurajem i zmieniłem swój pogląd na samochód terenowy. Ten
    > "knypek" wszędzie się wcisnął. Dał radę takim dołom, że patrol dawno

    Obejrzyj Top Gear Special Bolivia.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Suzuki_Jimny

    Dawał równie dobrze rade co Range czy czy no własnie... kojarzyło mi sie ze
    jechali jeepem ale chyba toyotą land cruiser.