    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Mon, 4 Nov 2013 05:26:44 -0800 (PST)
    Subject: samochody z polskich salonów - gdzie szukać?
    From: b...@p...onet.pl

    Przyszła pora na zmianę samochodu, więc powoli się rozglądam co i za ile mogę kupić.
    Nie mam konkretnych wymagań co do marki i modelu, ma to być po prostu coś wygodnego,
    większego od kompakta, dobrze wyposażonego, wiek 3 - 5 lat i z silnikiem benzynowym,
    cena do ok 60 000 i nie SUV. Mam styczność z autami sprowadzanymi i laweciarzami,
    więc zdaję sobie sprawę ze rozmaitych patologii i ich skali, dlatego szukam tylko
    auta krajowego. Pierwsza myśl - allegro, otwieramy i szukamy. Fanem aut z grupy VW i
    wynalazków w rodzaju 1.4 TSI nie jestem, więc oglądam inne marki. I tu załamka.
    Zaczynam optymistycznie od wynalazków: Saab 9-5, w całej Polsce pojawia się całe 6
    sztuk, mieszczą się w budżecie, ale wszystkie świeżo sprowadzone. Odpada. Saab 9-3
    trochę lepiej, wyskakuje 31 sztuk, ceny ok, ale większość to sprowadzony do
    opłat/sprowadzony opłacony/sprowadzony zarejestrowany, do sprowadzenia itp itd, tylko
    5 ogłoszeń w których nie pisze wprost że auto sprowadzone, więc MOŻLIWE że krajowe.
    Myślę sobie: ok, Saab to wynalazek, poszukamy czegoś normalniejszego: Citroen C5.
    Jest lepiej - 62 sztuki, ceny poniżej założonego maximum i znowu tylko 7
    PRAWDOPODOBNIE krajowych. No dobra, cytryna to też jednak nie jest pospolite auto, to
    może może np Volvo - V50 cała 1 sztuka (też nie ma pewności, bo wprost nic nie jest
    napisane), S60 trochę lepiej, nie licząc 3 powyżej budżetu 7 sztuk, V60 1 sztuka.
    FIAT Croma - auto mało popularne więc nie spodziewałem się cudu ale dla formalności
    sprawdziłem - są 2 sztuki (na 7 wystawionych). Itp itd. I to bez jakiegokolwiek
    zawężania obszaru poszukiwań, wybrzydzania w kwestii silnika, wyposażenia czy ceny.
    Podpowiedzcie gdzie rozglądać się za autami od polskich dealerów, bo w takiej
    sytuacji można szukać do usranej. Znalazłem kilka stron ale z bardzo marną ofertą, do
    tego przeważają poleasingowe Pandy czy Yarisy z dieslami, dealerzy nawet jeśli
    prowadzą komisy, to nie mają żadnego spójnego systemu, więc pozostaje obdzwanianie
    każdego z osobna w nadziei, że może za setnym razem coś się trafi. Szukanie po
    znajomych odpada, nikt nie ma na sprzedaż interesującego mnie auta. Może ktoś
    podrzucić jakieś adresy www, namiary na komisy, firmy współpracujące z dealerami
    mające sensowną ofertę itp, jednym słowem podpowiedzieć gdzie szukać? Czy zostaje
    tylko wieczne szukanie, lub przejażdżka samemu na zachód (żeby przynajmniej widzieć
    co się kupuje), albo polubienie się z dieslami i igiełkami co to niemiec płakał jak
    sprzedawał?