  • 1. Data: 2013-11-04 14:26:44
    Temat: samochody z polskich salonów - gdzie szukać?
    Od: b...@p...onet.pl

    Przyszła pora na zmianę samochodu, więc powoli się rozglądam co i za ile mogę kupić.
    Nie mam konkretnych wymagań co do marki i modelu, ma to być po prostu coś wygodnego,
    większego od kompakta, dobrze wyposażonego, wiek 3 - 5 lat i z silnikiem benzynowym,
    cena do ok 60 000 i nie SUV. Mam styczność z autami sprowadzanymi i laweciarzami,
    więc zdaję sobie sprawę ze rozmaitych patologii i ich skali, dlatego szukam tylko
    auta krajowego. Pierwsza myśl - allegro, otwieramy i szukamy. Fanem aut z grupy VW i
    wynalazków w rodzaju 1.4 TSI nie jestem, więc oglądam inne marki. I tu załamka.
    Zaczynam optymistycznie od wynalazków: Saab 9-5, w całej Polsce pojawia się całe 6
    sztuk, mieszczą się w budżecie, ale wszystkie świeżo sprowadzone. Odpada. Saab 9-3
    trochę lepiej, wyskakuje 31 sztuk, ceny ok, ale większość to sprowadzony do
    opłat/sprowadzony opłacony/sprowadzony zarejestrowany, do sprowadzenia itp itd, tylko
    5 ogłoszeń w których nie pisze wprost że auto sprowadzone, więc MOŻLIWE że krajowe.
    Myślę sobie: ok, Saab to wynalazek, poszukamy czegoś normalniejszego: Citroen C5.
    Jest lepiej - 62 sztuki, ceny poniżej założonego maximum i znowu tylko 7
    PRAWDOPODOBNIE krajowych. No dobra, cytryna to też jednak nie jest pospolite auto, to
    może może np Volvo - V50 cała 1 sztuka (też nie ma pewności, bo wprost nic nie jest
    napisane), S60 trochę lepiej, nie licząc 3 powyżej budżetu 7 sztuk, V60 1 sztuka.
    FIAT Croma - auto mało popularne więc nie spodziewałem się cudu ale dla formalności
    sprawdziłem - są 2 sztuki (na 7 wystawionych). Itp itd. I to bez jakiegokolwiek
    zawężania obszaru poszukiwań, wybrzydzania w kwestii silnika, wyposażenia czy ceny.
    Podpowiedzcie gdzie rozglądać się za autami od polskich dealerów, bo w takiej
    sytuacji można szukać do usranej. Znalazłem kilka stron ale z bardzo marną ofertą, do
    tego przeważają poleasingowe Pandy czy Yarisy z dieslami, dealerzy nawet jeśli
    prowadzą komisy, to nie mają żadnego spójnego systemu, więc pozostaje obdzwanianie
    każdego z osobna w nadziei, że może za setnym razem coś się trafi. Szukanie po
    znajomych odpada, nikt nie ma na sprzedaż interesującego mnie auta. Może ktoś
    podrzucić jakieś adresy www, namiary na komisy, firmy współpracujące z dealerami
    mające sensowną ofertę itp, jednym słowem podpowiedzieć gdzie szukać? Czy zostaje
    tylko wieczne szukanie, lub przejażdżka samemu na zachód (żeby przynajmniej widzieć
    co się kupuje), albo polubienie się z dieslami i igiełkami co to niemiec płakał jak
    sprzedawał?

  • 2. Data: 2013-11-04 14:37:06
    Temat: Re: samochody z polskich salonów - gdzie szukać?
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Dnia Mon, 4 Nov 2013 05:26:44 -0800 (PST), b...@p...onet.pl
    napisał(a):

    > Przyszła pora na zmianę samochodu, więc powoli się rozglądam co i za ile mogę
    kupić.
    Łączę się w bólach - bo mam ten sam zgryz.
    Rozejrzałem się po okolicznych komisach - wszędzie te igiełki itp.
    Śledzę strony komisów przy lokalnych dealerach, ale tutaj "ciekawe' auta
    znikają w lot.

    Ostatnio wchodzę notorycznie na citroenselect.pl i coś tam jest, ale czy
    ceny są atrakacyjne to nie wiem.

    --
    Franc

  • 3. Data: 2013-11-04 14:49:40
    Od: s...@g...com

    Bardziej szczegółowa wyszukiwarka jest na otomoto.
    Czasami informacje są błędnie wprowadzone, ale w większości jest ok.
    Ja tam szukałem.
    Oferty krajowe są niestety w mniejszości.

  • 4. Data: 2013-11-04 15:07:01
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Przyszła pora na zmianę samochodu, więc powoli się rozglądam co i za ile
    > mogę kupić.

    [ciach]

    Hmmm, chcesz autka większego niż kompakt. Czyli na starcie odrzucasz jakieś
    3/4 ofert jeśli nie więcej. Do tego chcesz silnik benzynowy - ciach odpada
    połowa z tego co pozostało. Nie chcesz poleasingowego - ciach znowu jakieś
    3/4 dostępnych.

    Zostaje garstka samochodów kupionych w kraju z silnikiem benzynowym z czego
    po pierwsze spora część to jednak grupa VW, a po drugie mało prywatnych
    właścicieli sprzedaje autka po 3-5 latach, a jeśli nawet to robią to zwykle
    jest ktoś z rodziny chętny.

    Nie jestem jakoś specjalnie zaskoczony małym wyborem :-)

    Ps. a Teraz bardziej konkretnie - popatrz na zestawienia aut z
    interesującego Cię segmentu jakie były popularne 3-5 lat temu - będziesz
    wiedział co się sprzedawało - więc to jest do kupienia - reszta to import.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 5. Data: 2013-11-04 15:31:38
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    W dniu 2013-11-04 14:37, Franc pisze:

> [...]
    > znikają w lot.
    >
    > Ostatnio wchodzę notorycznie na citroenselect.pl i coś tam jest, ale czy

    uderz do goscia, ktorego Ci pisalem na innej grupie (chodzi o
    CitroenSelect) a nie zagladaj tylko na strony.
    To co jest na stronach to czesto juz nieaktualne - chocby z powodu, ze
    od pojawienia sie w systemie do pojawienia sie na stronie danego
    egzemplarza - w miedzyczasie oon juz znika, czyli pojawia sie nowe
    ogloszenie, ktore juz niejako w momencie pojawienia jest juz nieaktualne.

    A ceny sa wyzsze - i mimo, tych wyzszych cen znajduja te auta w miare
    szybko nowego wlasciciela - jak myslisz dlaczego?

  • 6. Data: 2013-11-04 16:58:46
    Od: adam <a...@a...pl>

    W dniu 2013-11-04 14:26, b...@p...onet.pl pisze:
    > Przyszła pora na zmianę samochodu, więc powoli się rozglądam co i za ile mogę
    kupić. Nie mam konkretnych wymagań

    Niestety taki jest u nas rynek uzywanych. A co do tych wystawionych w
    przysalonowych komisach tez nie jest rozowo. Kiedys mialem znajomego
    ktory w takim pracowal i okazywalo sie ze jak klient zostawial dobre
    auto w rozliczeniu to praktycznie nigdy nie trafialo do sprzedazy
    oficjalnej a kupowal jest ktorys z pracownikow (dla siebie lub rodziny)
    a sredniej wielkosci ASO to pewnie z 30 pracownikow zatrudnia.
    A czesto pojawiaja sie tam trupy wlasnie dlatego ze salon przyjmie auto
    w rozliczeniu a sprzeda nowe (aby wykonac plan np.), a starego jakos sie
    zawsze pozbedzie.
    Pzdr
    Adam

  • 7. Data: 2013-11-04 17:57:29
    Od: Pablo Eldiablo <p...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 4 listopada 2013 14:26:44 UTC+1 użytkownik b...@p...onet.pl
    napisał:
    [cut]

    Poprzedni swoj samochod kupilem z programu Toyota pewne auto
    http://www.toyota.pewneauto.pl/ - z roczna gwarancja/ubezpieczeniem, sprawdzony przez
    ASO, potwierdzona przeszlosc, po pierwszym wlascicielu itp..
    Niedawno kolega kupil Focusa w analogicznym systemie prowadzonym przez Forda:
    http://www.uzywanejaknowe.pl/ .
    Ceny takich samochodow sa nieco wyzsze niz z allegro, ale moim zdaniem mniejsze
    prawdopodobienstwo, ze wpakujemy sie na mine...

    pablo

  • 8. Data: 2013-11-04 19:39:36
    Od: Franc <t...@w...pl>

    Dnia Mon, 04 Nov 2013 15:31:38 +0100, AL napisał(a):

    > uderz do goscia, ktorego Ci pisalem na innej grupie (chodzi o
    > CitroenSelect) a nie zagladaj tylko na strony.
    Ten ruch już zrobiłem z rana - czekam na odzew. :-)

    --
    Franc

  • 9. Data: 2013-11-04 20:30:31
    Od: Marvin <n...@s...com>

> [...]
    > znikają w lot.
    >
    > Ostatnio wchodzę notorycznie na citroenselect.pl i coś tam jest, ale czy

    Taki dylemat ma wiele osób, i problem.

    W moim przypadku taki samochód jak mniej więcej twój miał mieć jeszcze
    skrzynię automatyczną.
    Używanych nie ma co szukać z automatem. Kto sprzeda 3 letni dobry
    samochód tego typu?

    Wiem to bo w końcu kupiłem nowy :) Dzisiaj ma 3 lata i pewnie za circa
    8-10 lat będzie na sprzedaż. I pewnie ktoś ze znajomych go weźmie...

    Marvin

  • 10. Data: 2013-11-04 22:57:19
    Od: PMG <p...@p...pl>

> [...]

    > to być po prostu coś wygodnego, większego od kompakta, dobrze
    > wyposażonego, wiek 3 - 5 lat i z silnikiem benzynowym, cena do ok 60

    Podsumujmy zatem fakty:
    1) Masz 60 tys zł.
    2) Potrafisz skorzystać z usenetu ;-)
    3) Nie potrafisz znaleźć samochodu j.w.

    Co jest nie tak? Teraz jest rynek kupującego. Masz furmankę pieniędzy i
    to Ciebie powinni szukać sprzedający a nie odwrotnie. Za 60 tys. możesz
    bez targowania kupić wszystkomającego Mondeo z 2012, polski salon,
    książka serwisowa, 2.0 benzyna.

    Jak Ci się nie będzie chciało szukać daj znać, sprzedam Ci swojego
    Mondziaka ale za 65 tys. Jak będziesz się targował to mogę zatankować do
    pełna ;-)