  • 11. Data: 2009-11-16 00:10:45
    Temat: Re: ścisk dynamometryczny(?) albo coś w tym stylu
    Od: PH <s...@w...pl>

    Robert Wańkowski pisze:

    > Użytkownik "PH"
    >
    > To postaw na plastelinie.

    i?

    --
    PH

  • 12. Data: 2009-11-16 09:08:32
    Od: Adam Moczulski <a...@p...neostrada.pl>

    PH pisze:

    > A zamiast oprzeć sie o stół to mi się oprze o pręty, wymagany +/-1N
    > powtarzalności trafi szlag.

    Nie trafi. Jak prosto wbijesz te pręty, to uzyskasz błąd poniżej
    promila. Ale jak nawet wbijesz je krzywo, to przecież ciężarek zawsze
    oprze się tak samo, dając ten sam błąd. Czyli powtarzalność będzie
    zachowana.
    Adam

  • 13. Data: 2009-11-16 18:07:00
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    PH pisze:

    > i?

    Uwzględnij masę plasteliny w procesie kalibracji.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 14. Data: 2009-11-16 18:42:02
    Od: PH <s...@w...pl>

    PeJot pisze:

    > Uwzględnij masę plasteliny w procesie kalibracji.

    Albo jest za wcześnie albo za późno, bo nie rozumiem.

    --
    PH

  • 15. Data: 2009-11-16 20:23:13
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Użytkownik "PH"

    > Albo jest za wcześnie albo za późno, bo nie rozumiem.

    No stawiasz ten odważnik na plastelinie. Nie będzie się kołysał na czujniku.

    Robert

  • 16. Data: 2009-11-16 23:00:56
    Od: PH <s...@w...pl>

    Robert Wańkowski pisze:

    > Użytkownik "PH"

    > No stawiasz ten odważnik na plastelinie. Nie będzie się kołysał na
    > czujniku.

    Czyli mam sobie mój sensor położyć na stole, dla ustalenia uwagi, krążek
    o średnicy 12mm i wysokości ok 1.5mm, a potem położyć na nim
    kawałeczek plasteliny, a potem na nim mam położyć taki 5kg walec, który
    gdy będzie ołowiany to przy średnicy 5cm będzie miał 22cm wysokości. No
    nadal tego nie widzę, nawet z plasteliną układ nie będzie odporny na
    trzaśnięcie drzwi w laboratorium.

    --
    PH

  • 17. Data: 2009-11-16 23:03:15
    Od: PH <s...@w...pl>

    Adam Moczulski pisze:

> [...]
    > promila. Ale jak nawet wbijesz je krzywo, to przecież ciężarek zawsze
    > oprze się tak samo, dając ten sam błąd. Czyli powtarzalność będzie

    W sumie zaczyna mi się to widzieć. Jakbym dostał gdzieś jakieś tuleje
    suwliwie pracujące z prętami, to rzeczywiście powtarzalność ma szansę
    być zachowana.

    --
    PH

  • 18. Data: 2009-11-16 23:39:39
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Użytkownik "PH"

    > W sumie zaczyna mi się to widzieć. Jakbym dostał gdzieś jakieś tuleje
    > suwliwie pracujące z prętami, to rzeczywiście powtarzalność ma szansę być
    > zachowana.
    Łożyska liniowe. 0,5 mb waży 5 kg, fi 40 mm.
    http://www.akcesoria.cnc.info.pl/liniowe_lozyska_wal
    ki.htm

    Robert

  • 19. Data: 2009-11-16 23:41:39