  • 1. Data: 2010-09-12 20:19:33
    Temat: skąd profesjonalny unikalny layout psd?
    Od: Peter222 <n...@n...pl>

    Znacie może jakieś dobre serwisy gdzie znajdę unikalny (do jednorazowej
    sprzedaży) layout pocięty lub sam psd?
    Nie chodzi mi o jakieś templatemonster itp. gdzie jeden layout sprzedają
    setki razy a na wyłączność kosztuje ok 3000$.
    Kilka razy naciąłem się, że grafik nie zrobił czegoś po mojej myśli.
    Chciałbym móc poszperać sobie w jakichś profesjonalnych gotowcach, wybrać
    co mi się podoba, kupić za w miarę normalne pieniądze i mieć pewność, że
    nie spotkam tego na innej www. Są takie serwisy?

  • 2. Data: 2010-09-13 06:11:39
    Temat: Re: skąd profesjonalny unikalny layout psd?
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma.wcale>

    W dniu 2010-09-12 22:19, Peter222 pisze:
> [...]
    > Chciałbym móc poszperać sobie w jakichś profesjonalnych gotowcach,
    > wybrać co mi się podoba, kupić za w miarę normalne pieniądze i mieć

    Co rozumiesz pod pojęciem normalne pieniądze, skoro templatemonster za
    300$ to za dużo (to raptem niecałe 1000zł) ?
    Chciałbyś, żeby grafik za darmo pracował ?

    Wojtek

  • 3. Data: 2010-09-13 07:02:15
    Od: Peter222 <n...@n...pl>

    Dnia 13-09-2010 o 08:11:39 crazy bejbi <t...@n...ma.wcale>
    napisał(a):

    > Co rozumiesz pod pojęciem normalne pieniądze, skoro templatemonster za
    > 300$ to za dużo (to raptem niecałe 1000zł) ?
    > Chciałbyś, żeby grafik za darmo pracował ?

    Nie doczytałeś jednego zera.

  • 4. Data: 2010-09-13 09:50:23
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Sun, 12 Sep 2010 22:19:33 +0200, Peter222 napisał(a):

    > Znacie może jakieś dobre serwisy gdzie znajdę unikalny (do jednorazowej
    > sprzedaży) layout pocięty lub sam psd?

    Wydaje mi się, że coś takiego nie będzie mieć racji bytu, bo biznesowo się
    takie coś nie domknie.
    Jednorazowa sprzedaż = wysoka cena = mało klientów. Takie coś działa przy
    realizacji indywidualnego zamówienia, a nie gotowca, który ktoś zrobi
    licząc, że ktoś inny może to kupi...

    Na siłę można szukać w np. templatemonster w niesprzedanych projektach.
    Możesz też kupić gotowca jak wszyscy i zlecić grafikowi modyfikacje wg
    swojego pomysłu, co uczyni szablon unikalnym.

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 5. Data: 2010-09-13 10:15:11
    Od: Peter222 <n...@n...pl>

    Dnia 13-09-2010 o 11:50:23 Kapsel <k...@p...onet.pl>
    napisał(a):

    > Wydaje mi się, że coś takiego nie będzie mieć racji bytu, bo biznesowo
    > się
    > takie coś nie domknie.

    A może to nisza? :) Grafik w wolnej chwili produkuje templaty o różnych
    kolorystykach. Większość templatów ma przecież typowy układ 2-3 kolumnowy
    z nagłówkiem.
    Sprzedawać to za jakieś normalne pieniądze i po sprzedaży usuwać z bazy.
    Jak klient miałby świadomość, że kupuje unikalny template to chętnie
    pogrzebałby w bazie gotowców i nie musiałby użerać się z grafikiem jak to
    ma często miejsce.

    Nie wiem, może ja mam pecha ale już z piątym mam do czynienia i 3 pierwsze
    templaty się stara a potem robi na odpierdol udając, że nie łapie
    wytycznych (choć ma jak byk wypisane, poza tym pierwsze złapał
    doskonale). Dlatego fajnie byłoby móc sobie po prostu - wybrać i kupić.

  • 6. Data: 2010-09-13 20:24:16
    Od: kamil d <k...@t...pl>

    Peter222 pisze:
    > Dlatego fajnie byłoby móc sobie po prostu - wybrać i kupić.

    Ile jesteś gotów za to zapłacić?

    --
    kamil d

  • 7. Data: 2010-09-14 01:00:33
    Od: vcore <mail*wytnij*@vcore.pl>

    W dniu 2010-09-13 12:15, Peter222 pisze:

> [...]
    poza tym
    > pierwsze złapał doskonale). Dlatego fajnie byłoby móc sobie po prostu - wybrać i

    Przecież tak czy inaczej kupujesz - płacisz i dostajesz to za co zapłaciłeś, różnica
    tylko jest taka
    czy kupujesz to bezpośrednio od osoby z którą wcześniej wszystko ustalasz czy za
    pośrednictwem
    jakiegoś portalu który dodatkowo zgarnia za to prowizji, stworzenie unikalnego
    szablonu a następnie
    wystawienie go na sprzedaż w jednym egzemplarzu za typowe pieniądze po prostu się nie
    opłaca, bo
    jeśli sprzeda się jeden to zysk można pomnożyć przy sprzedaży kilku - postaw się na
    miejscu osoby
    która takie coś tworzy wtedy będzie ci łatwiej to zrozumieć, poza tym ja osobiście
    nie wystawiłbym
    na sprzedaż takiego unikalnego laya za pieniądze mniejsze niż wziąłbym od klienta po
    stworzeniu
    szablonu według jego widzimisie - i myślę że tak postąpiłaby zdecydowana większość
    osób które się
    tym zajmują, także poszukaj lepiej do współpracy odpowiedzialnej osoby a nie
    pierwszego lepszego
    gimbusa a na pewno wyjdzie ci to na lepsze, bo dostaniesz wtedy dokładnie to czego
    oczekujesz i
    potrzebujesz (o ile dobrze poszukasz)

    Jak masz pojęcie co do obsługi ps to tutaj możesz kupić sobie szablony PSD za grosze
    (w porównaniu
    do TM): http://themeforest.net
    I zrobić z tym co ci się podoba, parę minut i masz UNIKALNY lay

  • 8. Data: 2010-09-14 06:27:46
    Od: Peter222 <n...@n...pl>

    Dnia 14-09-2010 o 03:00:33 vcore <mail*wytnij*@vcore.pl> napisał(a):

> [...]
    > wyjdzie ci to na lepsze, bo dostaniesz wtedy dokładnie to czego
    > oczekujesz i potrzebujesz (o ile dobrze poszukasz)

    Ja nigdzie nie powiedziałem, że chcę to za jakieś psie pieniądze. Jak
    miałbym bazę fajnych layoutów, gdzie standardowy kosztowałby w granicach
    500-600zł, bardziej zaawansowany ok 1000zł, miałbym w czym poprzebierać to
    niejednokrotnie wszedłbym w to. Wolałbym tak, niż tłumaczyć grafikowi
    godzinę jak sobie to wyobrażam a potem dostać jakąś kiszkę i tydzień
    marnować na tłumaczenie poprawek. Serwisów z powtarzalnymi templatami za
    parę złotych są setki, więc jakby znalazł się jeden z innym podejściem do
    tematu to myślę, że takich jak ja w skali świata znalazłoby się więcej i
    interes by się kręcił. W wielu wypadkach nie musiałbym korzystać z
    grafika, pokazuję klientowi bazę i mówię: może stąd coś Pan wybierze? Jak
    nie - jedziemy pod zamówienie (i wtedy walka z grafikiem). Nie chcę
    generalizować, że każdy grafik jest ciężki przy współpracy, pewnie ja
    miałem do nich akurat pecha i taki układ z gotowcami bardzo by mi
    odpowiadał.

    > PSD za grosze (w porównaniu do TM): http://themeforest.net

    przejrzę, dzięki!

  • 9. Data: 2010-09-14 06:33:43
    Od: Peter222 <n...@n...pl>

    Dnia 13-09-2010 o 22:24:16 kamil d <k...@t...pl>
    napisał(a):

    > Ile jesteś gotów za to zapłacić?

    Zależy czego szukam. Za taki na przykład;

    http://www.templatemonster.com/website-templates/301
    67.html

    dałbym 250$-300$ ale na pewno nie $2950 jak sobie życzą

  • 10. Data: 2010-09-14 06:35:31
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Peter222" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    >znalazł się jeden z innym podejściem do tematu to myślę, że takich jak ja
    >w skali świata znalazłoby się więcej i interes by się kręcił.

    Czegos chyba nie rozumiesz - za prace nie placisz serwisowi, serwis bierze
    tylko za posrednictwo wiec jego dolna granica jest zarobek dla grafika, a
    ten raczej za cwierc ceny nie bedzie pracowal.