  • 1. Data: 2009-11-27 15:48:26
    Temat: skanowanie negatywow
    Od: "TZ Onet" <t...@p...onet.pl>

    Mam do zeskanowania w celu archiwizacji ok. 100 sztuk tradycyjnych
    negatywow. Gdzie to najlepiej i najtaniej zrobic w Lodzi lub Pabianicach.

  • 2. Data: 2009-11-27 17:42:34
    Temat: Re: skanowanie negatywow
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    TZ Onet pisze:
    > Mam do zeskanowania w celu archiwizacji ok. 100 sztuk tradycyjnych
    > negatywow. Gdzie to najlepiej i najtaniej zrobic w Lodzi lub Pabianicach.

    Przy 100 negatywach najtaniej może być kupienie skanera i zrobienie to
    samemu, a potem sprzedanie skanera :P

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 3. Data: 2009-11-27 17:46:32
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    Paweł W. pisze:

    > Przy 100 negatywach najtaniej może być kupienie skanera i zrobienie to
    > samemu, a potem sprzedanie skanera :P

    Doznania i zdobyte doświadczenie bezcenne ;).

    --
    Pozdrawiam.
    Bartko.

  • 4. Data: 2009-11-27 17:49:34
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    cichybartko pisze:

    > Doznania i zdobyte doświadczenie bezcenne ;).

    Nie wiem, skąd te oczko. Sam przeskanowałem kilkadziesiąt swoich
    negatywów (ale daleko mi do 100), teraz skanuję sobie powoli slajdy, co
    więcej, najpierw je ramkuję i znajduję w tym dużo przyjemności. Jeśli
    ktoś nie znajduje w tym przyjemności i woli robić coś innego, to musi
    zapłacić z czas kogoś innego. Czas to pieniądz. Wiele rzeczy mógłbym
    zlecić, a sam iść do pracy, bo to bardziej dla mnie opłacalne, ale to
    dla mnie forma odpoczynku od pracy.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 5. Data: 2009-11-27 18:35:14
    Od: "eFTe" <f...@w...w.al.to.wp.pl>

    Użytkownik ""Paweł W."" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Nie wiem, skąd te oczko. ...znajduję w tym dużo przyjemności.

    Ha, mnie swego czsu skaner dobił, prawie że straciłem kompletnie
    zainteresowanie fotografia. Robienie zdjec bylo OK, ale pozniejsza
    wielogodzinna mordega przy skanowaniu i obrobce... ble. Po pewnym czasie
    zauwazylem u siebie ze boje sie fotografowac bo wiem ze mnie za to spotka
    kara :D Inna inszosc jest taka ze mam jeszcze kupe negatywow (sprzed 3-4
    lat) poskanowanych na szybko, na ktorych jest troche dobrych zdjec ale jakos
    nie moge sie do nich zabrac. Jakas ulga nadeszla z przesciem na cyfre.
    Chwilowa. Potem weszly nowe przyzwyczajenia (wiecej cykania "bo za darmo") i
    znowu mam za duzo materialu do przerobienia :D

    pzdr
    eFTe

  • 6. Data: 2009-11-27 20:05:01
    Od: Mikołaj Tutak <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    Użytkownik ""Paweł W."" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:hep31v$435$...@n...onet.pl...

    > Przy 100 negatywach najtaniej może być kupienie skanera i zrobienie to
    > samemu, a potem sprzedanie skanera :P

    Dodajmy, iż do porządnego skanowania negatywów, potrzebny jest nietani
    skaner, wiedza, doświadczenie oraz masa wolnego czasu. Polecam na długie
    jesienne wieczory :-)

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 7. Data: 2009-11-27 20:26:09
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    eFTe pisze:
> [...]
    > zainteresowanie fotografia. Robienie zdjec bylo OK, ale pozniejsza
    > wielogodzinna mordega przy skanowaniu i obrobce... ble.

    Z reguły mój skaner prawidłowo zdejmuje maskę. Poza tym negatywy
    zamawiam od razu pocięte po 6 klatek, bo tyle ma ramka. Nie widzę w tym
    żadnej mordęgi. Skanowanie pojedynczej klatki zajmuje mniej więcej tyle
    czasu, co skanowanie zwykłym skanerem kartki A4 w rozdzielczości 300dpi.
    Skanuję z reguły w 2400 do 3200dpi, bo więcej nie ma sensu (może gdybym
    zaczął robić na tych mitycznych filmach B&W, ale kolor nie daje więcej
    niż 2400dpi, w porywach trochę więcej). Zeskanowałem wszystko w parę
    dni, w przerwach pomiędzy obowiązkami.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --
    Minister Zdrowia przypomina: zjedzenie cyjanku potasu w młodości
    zmniejsza ryzyko chorób serca w podeszłym wieku.

  • 8. Data: 2009-11-27 20:27:44
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Mikołaj Tutak pisze:

    > Dodajmy, iż do porządnego skanowania negatywów, potrzebny jest nietani
    > skaner, wiedza, doświadczenie oraz masa wolnego czasu. Polecam na długie
    > jesienne wieczory :-)

    Zależy od tego, jakiej jakości masz negatywy i jakie wymagania. Mi
    Plusteki OpticFilm wystarczyły w zupełności. :P

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 9. Data: 2009-11-27 23:29:18
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    Paweł W. pisze:

    > Nie wiem, skąd te oczko.

    Ależ to nie był żaden przytyk. Po prostu jest z tym trochę zabawy,
    szczególnie w zależności jaki nacisk kładzie się na jakość. Tak
    przyznaje racje może to być nowe hobby, można z czasem także wrzucić
    ogłoszenie o usługach w sygnaturę ;).

    --
    Pozdrawiam.
    Bartko.

  • 10. Data: 2009-11-28 20:08:34
    Od: Mikołaj Tutak <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    Użytkownik ""Paweł W."" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:hepcnr$q73$...@n...onet.pl...

    > Zależy od tego, jakiej jakości masz negatywy i jakie wymagania. Mi

    Negatywy mam różne-rózniste. Wymagania mam dosyć wysokie.

    > Plusteki OpticFilm wystarczyły w zupełności. :P

    To napisz ile czasu trwa przeskanowanie filmy 36 klatek :-)

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj